Koppeling + Remkracht

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Koppeling + Remkracht

Berichtdoor RobK1987 » 28 apr 2020, 13:10

Beste allemaal, sindskort heb ik een Peugeot 204 Break uit 1971. Rijdt en schakelt super. Bij het remmen en optrekken is me opgevallen dat hij sowieso af en toe schokkerig optrekt omdat de koppeling ook best laag op pakt. Verder is me al een paar keer opgevallen dat bij remmen soms het rempedaal helemaal diep ingedrukt dient te worden alvorens die remt. Bij dan pompen met het rempedaal wordt het rempedaal wel steviger en houdt die zijn druk. Kunnen jullie mij aangeven wat er wellicht aan de hand is? Alvast bedankt.
RobK1987
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 25 apr 2020, 22:21

Re: Koppeling + Remkracht

Berichtdoor johnssons » 28 apr 2020, 21:24

... als eerste de remmen, gewoon alles controleren, schoonmaken, nieuwe remblokken voor enz ... en remmen achter stellen of misschien wel eerst alles vernieuwen .. dan zijn de remmen weer in orde ...

John
Avatar gebruiker
johnssons
 
Berichten: 726
Geregistreerd: 18 jan 2007, 16:30
Woonplaats: Amsterdam

Re: Koppeling + Remkracht

Berichtdoor marcel180 » 06 mei 2021, 18:21

Begin eerst eens met het verversen van de remolie.
Eerst rechtsachter het ontluchtingsnippel opendraaien, slang erop die je eerst wat omhoog laat lopen zodat je kunt zien dat de olie loopt.
door laten lopen tot de nieuwe olie in het systeem zit.
Als de olie vroegtijdig stopt met stromen zit er een remslang verstopt door ouderdom, deze dan vervangen.
Als de olie constant doorstroomt vanaf het reservoir zonder luchtbellen, nippel dichtdraaien, dan id hij meteen ontlucht.
Zo ga je alle wielen bij langs.

Het probleem wat u beschrijft is vaak lucht in het systeemeen uitgedroogde slang, veroorzaakt door oude olie
marcel180
 
Berichten: 188
Geregistreerd: 03 aug 2006, 18:11


Keer terug naar 204/304

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten