Koppeling vast

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Koppeling vast

Berichtdoor Deinum24 » 07 feb 2020, 09:21

Het volgende issue!

Sinds deze week had ik plots dat de 304 niet in een versnelling kon komen. Ik stond bij een zebra pad en de motor was warm. Als ik de motor uit zette kon ik schakelen maar met de motor aan kwam ik er niet doorheen. Op een gegeven moment lukte het weer en heb ik twee dagen kunnen rijden. Na 2 dagen weer het probleem, toen met koude motor. Gestart in 1e versnelling en auto wilde gaan rijden...het probleem loste weer op en kon weer rijden.

Ik had het gevoel dat op de momenten dat ik niet kon schakelen, ik iets minder druk voelde op het koppelingspedaal.

Ik krijg het idee dat het een hydrolisch probleem is en dat niet mijn hele schakelbak kapot is. Kent iemand dit probleem? Wat is de beste aanpak?

De hoofdremcilinder lijkt wel minimale lekkage te hebben.

Shoot!
Deinum24
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 02 jan 2020, 19:01

Re: Koppeling vast

Berichtdoor johnssons » 07 feb 2020, 10:21

... mogelijk lucht in je koppelingcilinders enz ... je had al eerder lekkage ontdekt bij de hoofdcilinder ... zelfde advies als eerder, gewoon hoofd- en werkcilinder vernieuwen ..
Je kunt nog een keer ontluchten, maar probleem komt na enige tijd weer terug.

Succes John
Avatar gebruiker
johnssons
 
Berichten: 726
Geregistreerd: 18 jan 2007, 16:30
Woonplaats: Amsterdam

Re: Koppeling vast

Berichtdoor Deinum24 » 07 feb 2020, 10:38

Top! Ga ik eerst ontluchten, als het weer wat beter is zal ik die cilinder vervangen.
Deinum24
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 02 jan 2020, 19:01

Re: Koppeling vast

Berichtdoor Deinum24 » 08 feb 2020, 10:38

Ik ben even aan het rondneuzen en vraag me af wat de beste manier van ontluchten is. Een eazybleed op het reservoir of van onder af met een injectiespuit vloeistof de obtluchtings koppel van de koppeling inspuiten?
Deinum24
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 02 jan 2020, 19:01


Keer terug naar 204/304

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten