Bedrading 304 Cabrio

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Bedrading 304 Cabrio

Berichtdoor Brigitte-304 » 19 aug 2019, 19:42

Goedenavond,

Afgelopen weekend heb ik het zekeringen kastje onder de motorkap eens bekeken en schoongemaakt, tevens de contacten en de stekkertjes.
Wat me daarbij opviel was dat de tweede zekering van rechts alleen een voeding krijgt, de andere kant gaat nergens naar toe. En als ik op het schema kijk snap ik nu ook waarom er een aantal dingen niet werken.

Is er ooit door iemand een foto gemaakt van hoe het wel moet zitten ?
Ik wil het graag weer origineel aansluiten zonder eerst de hele bedrading te hoeven nalopen, niet dat ik dat erg vind, maar het zou eventueel wel helpen.

Alvast bedankt !

Wilfred

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Brigitte-304 op 14 sep 2019, 22:22, in totaal 1 keer bewerkt.
Wilfred & Brigitte
Peugeot 304 Cabriolet 1971
Peugeot 308 SW 2016
Jaguar XJ6 4.2 1979
www.infojaguar.nl
wilfrednolles(apedingetje)outlook.com
Avatar gebruiker
Brigitte-304
 
Berichten: 33
Geregistreerd: 15 aug 2019, 20:53
Woonplaats: Breda

Re: Bedrading 304 Cabrio

Berichtdoor Frank.04 » 21 aug 2019, 09:44

Da's wel een heel erg snelle conclusie.

Misschien komt je probleem door een andere oorzaak.

Maar met het schema en de draadnummering moet je er na enig puzzelen wel uit zien te komen.

Daarnaast: meten is weten zei mijn goede vader altijd.

Zomaar op een foto van een andere kast af gaan geeft risico, want Peugeot wilde nog wel eens wat veranderen door de jaren heen.

Tip: kijk of de zekeringhouders met bruggetjes verbonden zijn, soms heb je meerdere die op een voeding werken.

Succes!
Meer plezier met Peugeot's 04!
Frank.04
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 24 jul 2008, 23:43

Re: Bedrading 304 Cabrio

Berichtdoor Brigitte-304 » 21 aug 2019, 13:10

Hallo, Dank je wel.

Meten doe ik sowieso, maar ik ben benieuwd of het bij mij nu wel of niet zo hoort. Het zal inderdaad zo worden dat ik de bedrading met het schema ernaast zal moeten gaan uit pluizen.

Groeten Wilfred
Wilfred & Brigitte
Peugeot 304 Cabriolet 1971
Peugeot 308 SW 2016
Jaguar XJ6 4.2 1979
www.infojaguar.nl
wilfrednolles(apedingetje)outlook.com
Avatar gebruiker
Brigitte-304
 
Berichten: 33
Geregistreerd: 15 aug 2019, 20:53
Woonplaats: Breda

Re: Bedrading 304 Cabrio

Berichtdoor Brigitte-304 » 25 aug 2019, 09:55

Goedemorgen,

Ik heb een paar dingen kunnen uitpluizen, alles zat in principe goed aangesloten. Die witte zekering op de foto heeft nu ook weer een draad die dus eerst niet gezekerd was. Verder zitten er bij de bevestiging van de clignoteur op het frame drie draden met een oog, die op deze manier massa behoren te krijgen. Of dit origineel is weet ik niet, maar die zaten in ieder geval behoorlijk los, waardoor de verlichting (Dim en groot licht) regelmatig vreemd deed.
Verlichting van het klokje en het klokje zelf doen het ook weer, tevens de radio ( Voedingsdraad had een draadbreuk). En bij het vervangen van de witte duplo lampen van wit naar geel ontdekte ik tevens een paar slechte contacten. En ik heb de spiegels met nieuwe boutjes goed vast kunnen zetten. De schroefdaad was bij de oude behoorlijk weggesleten. (Ik las hier dat dit een bekend euvel is )

Dus ik ken de auto al weer een beetje meer, nu eerst maar eens genieten van het mooie weer vandaag 8)

Iedereen bedankt voor de reacties.

Wilfred
Wilfred & Brigitte
Peugeot 304 Cabriolet 1971
Peugeot 308 SW 2016
Jaguar XJ6 4.2 1979
www.infojaguar.nl
wilfrednolles(apedingetje)outlook.com
Avatar gebruiker
Brigitte-304
 
Berichten: 33
Geregistreerd: 15 aug 2019, 20:53
Woonplaats: Breda


Keer terug naar 204/304

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten