304 sierlijst portieren verwijderen

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

304 sierlijst portieren verwijderen

Berichtdoor Guyot » 25 maart 2017, 22:33

Om de gaten in mijn 304 break carrosserie te dichten ben ik wat betere deuren aan het verzamelen. Ik heb nu een achterdeur en probeer de sierlijsten rond het raam te verwijderen om beginnende roest aan te pakken. Na ruim een uur puzzelen met hulp van het onderdelenboek (zie hieronder) en een hoop oneigenlijk gebruik van gereedschap heb ik alleen de twee uiteinden los van de strip onder het raam met het rubber erin. Het midden wil met geen mogelijkheid los. Is hier een speciale truc voor? Ik heb onder andere geprobeerd met een schroevendraaier vanuit de binnenkant van de deur omhoog te drukken tegen de rand van de sierlijst. Zo kwamen met redelijk grof geweld de uiteinden los, maar helaas werkt het niet in het midden.

Voor het voorportier dat ik binnenkort heb moeten de sierlijsten van mijn oude deur overgezet worden op de nieuwe. Dan moet ik deze operatie weer doen en zou dat graag doen onder mijn gereedschap, handen, en plaatwerk te beschadigen.
Heeft een van jullie hier ervaring mee?

Afbeelding
Guyot
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 21 jul 2014, 23:34

Re: 304 sierlijst portieren verwijderen

Berichtdoor Guyot » 02 apr 2017, 23:46

Heeft geen van jullie dit eerder gedaan? Het portier staat nu even op pauze want ik heb nog meer (gemakkelijker) klusjes te doen. Voor ik er mee verder kan zal ik de sierlijsten moeten verwijderen zonder alles te beschadigen. Alle tips zijn welkom
Guyot
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 21 jul 2014, 23:34

Re: 304 sierlijst portieren verwijderen

Berichtdoor Dick » 05 apr 2017, 17:40

Voorzichtig vanaf de binnenkant van het portier gezien met bijvoorbeeld een roerhoutje en een hamertje lostikken. Vooral niet met een tang aan de slag gaan.
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

Re: 304 sierlijst portieren verwijderen

Berichtdoor Guyot » 06 apr 2017, 01:10

Roerhoutje klinkt wel als een beter idee, dan krijg ik geen krassen. Ik ga het volgende week proberen wanneer ik weer even tijd heb. Kan je op die manier ook in het midden erbij komen aan de binnenkant? Ik heb de uiteinden los gekregen door er vanbinnen met een schroevendraaier tegenaan te duwen, maar kon er in het midden zo niet echt bij komen.
Guyot
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 21 jul 2014, 23:34

Re: 304 sierlijst portieren verwijderen

Berichtdoor Dick » 06 apr 2017, 09:24

Guyot schreef:Roerhoutje klinkt wel als een beter idee, dan krijg ik geen krassen. Ik ga het volgende week proberen wanneer ik weer even tijd heb. Kan je op die manier ook in het midden erbij komen aan de binnenkant? Ik heb de uiteinden los gekregen door er vanbinnen met een schroevendraaier tegenaan te duwen, maar kon er in het midden zo niet echt bij komen.


Ja, met de kopse kant tegen de rand van de sierlijst zetten en voorzichtig los proberen te tikken. Monteren is een kwestie van op z'n plek drukken.
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

Re: 304 sierlijst portieren verwijderen

Berichtdoor Guyot » 17 apr 2017, 11:31

De lijsten rond het raam gingen inderdaad vrij makkelijk los met een blokje hout en hamer. Die onder het raam met de rubber strip erin een stuk lastiger. Uiteindelijk gelukt, maar niet zonder het breken van de kunststof klemmetjes. Volgende keer bij het magazijn maar informeren of ze die hebben.
Guyot
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 21 jul 2014, 23:34


Keer terug naar 204/304

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron