Vervolg van de carburateur problematiek

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Vervolg van de carburateur problematiek

Berichtdoor Yfun 304sCabrio » 01 mei 2016, 15:51

Beste allemaal,

Ik heb al een tijdje problemen om mijn 304 S cabrio draaiende te houden. Starten lukt bijna altijd wel, (soms ook moeizaam), maar na een tijdje lopen, of als ik een stukje gereden heb valt hij uit. Nu had ik het idee dat dit aan de benzine toevoer lag, ik heb daarom de carburateur gereviseerd (samen met mijn oom, hij werkt al zijn hele leven met auto's). Nu lijkt de auto zeker beter te draaien, we vonden in de carburateur ook flink wat vuil, alleen het probleem van het uitvallen is nog niet echt opgelost.

Mijn oom denkt dat het probleem hem misschien zit in de benzine toevoer, zo zouden er bijvoorbeeld luchtbelletjes in de buisjes kunnen zitten, die lucht zou uitzetten bij een warme motor en hopla, de motor valt uit.

Hoe zien jullie dit? Wat is de meest logische volgende stap?

Groetjes, een jongere Peugeot fan
Yfun 304sCabrio
 
Berichten: 42
Geregistreerd: 20 jan 2014, 21:04
Woonplaats: Heiloo

Re: Vervolg van de carburateur problematiek

Berichtdoor Dick » 03 mei 2016, 08:27

Ik zou de benzinepomp eens loshalen en schoonmaken als eerste. Vervolgens ontsteking en bobine eens onder de loep nemen.
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

Re: Vervolg van de carburateur problematiek

Berichtdoor A.B.203 » 03 mei 2016, 23:57

Zit er geen verstopping in de leiding vanaf de tank, met perslucht doorblazen is een optie. Een dichtgeslagen benzinefilter net voor de brandstofpomp of pompt de brandstofpomp te weinig benzine op vanwege een mankement of verstopping ? Ontlucht de tank voldoende, is het gaatje in de benzinedop goed open.
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 1137
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh

Re: Vervolg van de carburateur problematiek

Berichtdoor Yfun 304sCabrio » 05 mei 2016, 09:54

Hallo,

Bedankt voor de reacties! Ik ga volgende week dan als eerste even de benzinepomp en leidingen controleren en eventueel schoonmaken.
De ontsteking en de bobine hebben we al helemaal gecheckt en originele bougies over laten komen vanuit Frankrijk, dat zit dus goed nu.

Ik laat meer weten als we de benzinepomp hebben gecontroleerd.

groetjes
Yfun 304sCabrio
 
Berichten: 42
Geregistreerd: 20 jan 2014, 21:04
Woonplaats: Heiloo

Re: Vervolg van de carburateur problematiek

Berichtdoor andy304s » 21 jan 2017, 15:23

Onze 304 s van 1973 heeft dezelfde problemen,
wij hebben de carburator volledig proper gemaakt en heeft eventjes goed gereden,
echter start deze vanaf vorige week traag en nu helemaal niet meer.
volgens mij ook iets met benzinetoevoer, maar waar start je eerst mee om het te onderzoeken?
Hoe heeft u het probleem kunnen oplossen?
andy304s
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 16 apr 2016, 14:57

Re: Vervolg van de carburateur problematiek

Berichtdoor Dick » 30 jan 2017, 16:05

andy304s schreef:Onze 304 s van 1973 heeft dezelfde problemen,
wij hebben de carburator volledig proper gemaakt en heeft eventjes goed gereden,
echter start deze vanaf vorige week traag en nu helemaal niet meer.
volgens mij ook iets met benzinetoevoer, maar waar start je eerst mee om het te onderzoeken?
Hoe heeft u het probleem kunnen oplossen?


Begin bij de tank, wellicht vervuiling in de benzinetank. Vervolgens de leidingen controleren, daarna is de benzinepomp aan de beurt. Is dit allemaal in orde dan is de benzinetoevoer niet de boosdoener en zit het probleem wellicht toch in de carburateur.
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

Re: Vervolg van de carburateur problematiek

Berichtdoor Koeneke » 30 jan 2017, 18:34

Ik heb het omgekeerde probleem, sinds de motor is gereviseerd en aangepast voor loodvrij 98, start ze moeilijk en moet ik de motor toch een 10-tal minuten stationair laten draaien maar eens ze warm is rijdt ze perfect. Voor de ombouw was het starten en wegrijden... :?
Koeneke
 
Berichten: 235
Geregistreerd: 09 dec 2014, 05:34
Woonplaats: Vosselaar, België

Re: Vervolg van de carburateur problematiek

Berichtdoor Yfun 304sCabrio » 23 feb 2017, 11:17

andy304s schreef:Onze 304 s van 1973 heeft dezelfde problemen,
wij hebben de carburator volledig proper gemaakt en heeft eventjes goed gereden,
echter start deze vanaf vorige week traag en nu helemaal niet meer.
volgens mij ook iets met benzinetoevoer, maar waar start je eerst mee om het te onderzoeken?
Hoe heeft u het probleem kunnen oplossen?



Ik heb ondertussen het probleem opgelost! Ik ben gaan kijken naar de benzineleidingen, de benzinepomp is door de vorige
eigenaar redelijk recent nog vervangen. Blijkbaar heeft de vorige eigenaar wel de oude benzineleidingen gebruikt, want
toen ik deze wilde loshalen brak de leiding gemakkelijk in tweeën.. helemaal opgedroogd dus. Toen ben ik verder gaan zoeken
en zag ik dat het gruis de leiding verstopt heeft. Nu heb ik nieuwe leidingen en een benzinefiltertje ertussen en hij start weer als een zonnetje.
Yfun 304sCabrio
 
Berichten: 42
Geregistreerd: 20 jan 2014, 21:04
Woonplaats: Heiloo

Re: Vervolg van de carburateur problematiek

Berichtdoor Koeneke » 24 feb 2017, 10:35

Oplossing hoeft niet altijd moeilijk te zijn hé. :mrgreen:
Koeneke
 
Berichten: 235
Geregistreerd: 09 dec 2014, 05:34
Woonplaats: Vosselaar, België


Keer terug naar 204/304

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten