Pagina 1 van 1

Restauratie 304 cabriolet

BerichtGeplaatst: 19 dec 2015, 14:35
door edminus
Goede dag, ik ben Ed en ik ben al een poosje bezig met de restauratie van een 304 cabriolet.
Ik heb het altijd al leuke wagentjes gevonden en toen ik er eentje tegenkwam besloten hem te kopen.
Met demonteren bleek al heel snel dat ze verschrikkelijk goed kunnen roesten maar mijn motto is als je ergens aan begint moet je het ook afmaken!

Ik zal eens kijken of ik kan uitvinden hoe ik hier wat foto's kan plaatsen! :-)

Re: Restauratie 304 cabriolet

BerichtGeplaatst: 19 dec 2015, 14:56
door edminus
Afbeelding

Re: Restauratie 304 cabriolet

BerichtGeplaatst: 19 dec 2015, 14:56
door edminus
dat viel erg mee!!! :o

Re: Restauratie 304 cabriolet

BerichtGeplaatst: 19 dec 2015, 15:04
door edminus
Begonnen met de binnen schermen voor.
was wel even schrikken toen de voorschermen er af waren!

Afbeelding

Re: Restauratie 304 cabriolet

BerichtGeplaatst: 19 dec 2015, 15:07
door edminus
En het repareren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dat aan alle twee de kanten...

Re: Restauratie 304 cabriolet

BerichtGeplaatst: 19 dec 2015, 15:21
door edminus
toen begonnen met het grootste probleem:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De dorpels zijn inmiddels weer heel en de hoeken voor en achter zijn ook weer stevig.
Het grootste probleem is nu het middenstuk van de bodem.

Re: Restauratie 304 cabriolet

BerichtGeplaatst: 19 dec 2015, 19:05
door Koeneke
Knap zeg hoe je dit doet, welke kleur is ze gespoten precies iets goud ofzo?
Ons Nora (304S cabrio) is vuurrood.

Re: Restauratie 304 cabriolet

BerichtGeplaatst: 19 dec 2015, 23:20
door Harrie
Welkom Ed :wink:
mooi restauratieproject, zeer herkenbaar, mijn 304 S cabrio was ook een tijd bodemloos.
Ik heb echter de middentunnel laten zitten, die roest doorgaans niet.
Probeer dat deel terug te zetten ( na stralen ) of zoek een bodemplaat van 204/304 sedan,
die past tot aan het schuin oplopende deel ( onder de "achterbank" ), die moet je zelf maken.
Donor bodem kan je ook knikken daar en het laatste deel ( dat vlak is ) ontdoen van de ribbels.
Kan ook blijven zitten tot aan het opstaande schot, niemand die het ziet.
Voor het "zetten" van die knik in de nieuwe bodemplaten die ik vroeger heb geproduceerd, gebruikte
ik houten balken met sparingen voor de rillen. Die houten balken heb ik nog, bodemplaten niet meer.
grt, Harrie

Re: Restauratie 304 cabriolet

BerichtGeplaatst: 20 dec 2015, 22:19
door chr.
Tjee wat een klus, succes met je werk.

Re: Restauratie 304 cabriolet

BerichtGeplaatst: 21 dec 2015, 16:44
door edminus
Dank voor de reacties!

Ik heb een poosje geleden een coupe gesloopt met de bedoeling on de bodem van deze auto in mijn cabrio te lassen.
op het eerste gezicht waren de randen langs de dorpels heel slecht vandaar dat ik een stukje plaat langs de dorpels gemaakt heb om dit te vervangen.

Ik Heb nu de "nieuwe" vloer schoon gemaakt en die blijkt toch slechter te zijn dan ik eerst dacht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dus als iemand nog ergens een auto weet te staan met een goede vloer er in hou ik me aanbevolen!!

Re: Restauratie 304 cabriolet

BerichtGeplaatst: 27 dec 2015, 23:15
door Harrie
is het misschien een idee om die coupé-vloer te laten behandelen bij:

http://www.autobeitserij.nl/ ( Autobeitserij Holland BV ) ?

of is het op sommige plekken té dun ? als dat niet zo veel is, is dat weer uit te stukken.

Een goede, gave vloer vind je niet zo 1,2,3.

grt, Harrie

Re: Restauratie 304 cabriolet

BerichtGeplaatst: 28 dec 2015, 02:08
door 403diesel
Beitserij is erg confronterend hoor. En je bent ook van de goede stukken zo'n 15% van je plaatdikte kwijt heb ik wel eens gehoord. Het is dan de vraag wat er nog over blijft.
Maar deze vloerplaten zijn wel opnieuw te rollen hoor als ik het zo zie. Zou dan idd de oude tunnel behouden als deze nog bruikbaar is.

Groet, Serge

Re: Restauratie 304 cabriolet

BerichtGeplaatst: 23 jan 2016, 00:56
door Harrie
403diesel schreef:Beitserij is erg confronterend hoor. En je bent ook van de goede stukken zo'n 15% van je plaatdikte kwijt heb ik wel eens gehoord. Het is dan de vraag wat er nog over blijft.

dat is onmogelijk ! een fabeltje ! de processen die ze gebruiken vreten geen staal op, de plaat wordt écht niet dunner.

403diesel schreef:Maar deze vloerplaten zijn wel opnieuw te rollen hoor als ik het zo zie. Zou dan idd de oude tunnel behouden als deze nog bruikbaar is.

Groet, Serge

Rollen ? misschien kan dat.
Ik heb ooit ( totaal ) +/-11 sets gemaakt, en er toen definitief een punt achter gezet. ( dus niet meer vragen :mrgreen: ).
De middentunnel ALTIJD laten zitten, om de carrosserie in vorm te houden, tevens balken in de portieropeningen lassen !
grt, Harrie

Re: Restauratie 304 cabriolet

BerichtGeplaatst: 23 jan 2016, 10:17
door Frank.04
Een van de door Harrie gemaakte sets heb ik nog, jaren kwijt geweest en onlangs weer gevonden.

Stuur maar een PB bij belangstelling.