Pagina 2 van 3

Re: 304 cabrio

BerichtGeplaatst: 27 nov 2015, 21:49
door Koeneke
Morgen eens controleren dan, dus normaal zou ze vanzelf moeten starten ook na lang stilstaan?

Re: 304 cabrio

BerichtGeplaatst: 28 nov 2015, 17:44
door jerilo
Je zou een 1 richtingsventiel kunnen monteren zodat de brandstof niet terug "lekt" richting tank.

http://www.carburateurwinkel.nl/content ... ntiel.html

Ik wil deze ook nog een keer gaan monteren.

Re: 304 cabrio

BerichtGeplaatst: 28 nov 2015, 18:02
door Koeneke
Dat zou de oplossing zijn als de pomp niet lekt (dan moet ze toch hersteld of vervangen worden vind ik) en dat weet ik dus nog niet, dat ik zelf niet op het idee met de klep gekomen ben. Waar een forum al niet goed voor is hé... :D

Re: 304 cabrio

BerichtGeplaatst: 30 nov 2015, 18:21
door IVARIO
Dag Koen,

Ja, dat deed Nora bij mij ook al en zelfs al bij de vorige eigenaar, die denk ik juist daarom een klein gaatje met dopje in het luchtfilterhuis heeft gemaakt, zodat je gemakkelijk wat benzine in de carburateur kunt schenken met een klein trechtertje. Dan start ze inderdaad meteen, ook na een stilstand van een paar weken en krijgt ze ondertussen genoeg benzine aangevoerd vanuit de tank.

Niet zoals het hoort natuurlijk en goed om te lezen dat je er wat aan wilt gaan doen!

Mvg.,
Ivar

Re: 304 cabrio

BerichtGeplaatst: 01 dec 2015, 14:11
door Koeneke
Een klein gaatje Ivar??? :shock: De rubber dop is 3cm in doorsnede, ik dacht dat die dop origineel was en ik heb met een boortje van 1 mm een gaatje geboord in het midden van de dop zodat ik met een spuitje met een naald wat benzine in de carburateur kan spuiten (mijn jetski had dit probleem ook na lang stilstaan en daar deed ik het ook elke keer bij). Je moet er echt niet veel in spuiten hoor om ze laten starten... Zodra ze start is het probleem opgelost en zit de benzinefilter direct terug vol. Eerst maar eens voelen of de benzinepomp niet nat is en als dat is eens zien of het membraan kan vervangen worden. Ligt het niet aan de pomp zet ik wel zo'n terugslagklepje voor het benzinefilter.

Re: 304 cabrio

BerichtGeplaatst: 19 maart 2016, 00:06
door Koeneke
Na 1jaar zoeken eindelijk de originele 3-puntsgordels gevonden, enfin aangeboden gekregen nadat iemand hier had gelezen dat ik ze zocht. :D Maar... waar ergens moet ik de achterste afneembare haak monteren/vastmaken??? :roll: In de achterwand? Zijwand? ...

Re: 304 cabrio

BerichtGeplaatst: 20 maart 2016, 18:06
door Koeneke
Niemand die het weet? :(

Re: 304 cabrio

BerichtGeplaatst: 20 maart 2016, 22:32
door peugeot-304
Hoi,
In mijn 304 ziet de bevestiging er als volgt uit:

Afbeelding

Zoals je ziet zit deze net onder het bevestigingspunt van de hard-top.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Dieter

Re: 304 cabrio

BerichtGeplaatst: 21 maart 2016, 01:27
door Koeneke
Bedankt Dieter, ik moet ze dus monteren in de zijkanten? Hardtop heb ik niet dus ook de nokken ervoor niet. Nu weet ik al waar ze moeten komen, eens op de bekleding kloppen/voelen of ik ergens de gaten met schroefdraad vind of moet ik die zelf nog boren en er draad in tappen?

Re: 304 cabrio

BerichtGeplaatst: 21 maart 2016, 10:08
door peugeot-304
Misschien als extra hulp nog even het onderdelenboek erbij pakken. Het bovenste gedeelte is voor de coupé en onderste voor de cabrio

Afbeelding

Je hoeft er geen gat in te boren en er zit schroefdraad in. Ik weet zo niet welke maat.

Re: 304 cabrio

BerichtGeplaatst: 21 maart 2016, 15:45
door Koeneke
Nogmaals bedankt Dieter, vrijdag als ik tijd heb er eens naar kijken, ik zie wel dat ik alle rondellen die op het plan staan niet heb maar daar vind ik wel iets op... Eerst de zijbekleding eens losmaken om te zien waar de gaten juist zitten.

Re: 304 cabrio

BerichtGeplaatst: 22 apr 2016, 22:43
door Harrie
Koeneke schreef:Nogmaals bedankt Dieter, vrijdag als ik tijd heb er eens naar kijken, ik zie wel dat ik alle rondellen die op het plan staan niet heb maar daar vind ik wel iets op... Eerst de zijbekleding eens losmaken om te zien waar de gaten juist zitten.

Het verchroomde deel onder ( in de ronding van de bekleding , zie prachtige foto van Dieter ) heb je echt nodig !
En elke keer als je de cabriokap opent of sluit: gordel losnemen, kap bedienen, gordel weer vast...
Zo niet, dan kunnen je gordels beschadigen ( = apk-afkeur ) en erger: de kap kan niet invouwen na het openen !

grt, Harrie

Re: 304 cabrio

BerichtGeplaatst: 23 apr 2016, 08:04
door Koeneke
Harrie,

bij de gordels die ik heb gevonden zit alles bij om ze te monteren behalve enkele plastieken binnenringen (rondel bij ons in België) maar daar vind ik wel iets op. Nu staan "die chromen dingen :mrgreen: " voorlopig dus in een vaste positie en kunnen ze niet scharnieren. Moest iemand ze nog hebben liggen geef maar een seintje, ik ben ook nog op zoek naar het rode hendeltje van de stoelverstelling om de stoel naar voor te klappen, 1 zat er niet op (passagierskant) moest iemand dit ook hebben liggen geef maar een brul. Morgen gaat Nora naar de dokter voor een ingrijpende open hart operatie (enkele kleppen verbrand, te weinig compressie) en wordt ze omgebouwd maar loodvrij. Ineens grote check-up dus en dan kan ze er weer tegen voor lang. :D

Mvg, Koen

Re: 304 cabrio

BerichtGeplaatst: 25 apr 2016, 22:16
door Harrie
dag Koen,
die ringetjes zou je kunnen vinden op een autosloop in oudere auto's met 3-puntsgordels.
Bij het scharnierende deel ( meestal een driehoekige vorm ) aan de portierstijl zitten ook zulke afstandbusjes,
succes ! grt, Harrie

Re: 304 cabrio

BerichtGeplaatst: 11 jul 2016, 13:01
door Koeneke
Blijkbaar was er toch meer aan de hand met de motor... :( Uitlaatkleppen verbrand, cilinderwanden lichtjes gekrast, schelpen van de krukas versleten, krukas moest geslepen worden, ... Dus ineens heel de motor onder handen genomen, cilinders gehoond, krukas laten slijpen, nieuwe pakkingen, kop gevlakt en ineens grote beurt gegeven met nieuwe vloeistoffen, filters en bougies. Ze is eindelijk bijna klaar na 8 weken werken en onderdelen zoeken. :D

Re: 304 cabrio

BerichtGeplaatst: 20 okt 2016, 19:12
door Koeneke
Batterij laadt niet meer bij, er zit een gelijkstroomdynamo met losse regelaar in die niet is open te maken dus ik kan niet zien of de regelaar al dan niet stuk is... Nu werd me aangeraden ineens een wisselstroomdynamo erin te zetten dit zou beter zijn (of kan iemand me toch evt helpen met het herstellen van deze dynamo en regelaar?). Iemand die weet welke ik er het beste inzet? Weet er iemand ook welke binnendiameter de onderste waterdarm heeft van de radiator naar de motor? Die er nu op staat is te dun geworden aan de klempunten en lekt nogal vrij veel water (1,5lt moeten bijvullen na 2 weken stilstand). Kijk evt ook eens naar mijn vraag in het topic elektriciteit.

Re: 304 cabrio

BerichtGeplaatst: 20 okt 2016, 21:03
door Frank.04
Dat wordt inderdaad vaker aangeraden.

Het kan, maar hoeft niet.

De auto is destijds ontworpen op een gelijkstroomdynamo en deze is normaal gesproken prima in staat om de accu op spanning te houden.

...en...originaliteit is ook het nastreven waard.

In mijn 404 Cabriolet uit 1966 heb ik in de 35 jaar dat ik haar bezit nog nimmer problemen met de gelijkstroomdynamo gehad.

Een beetje revisiebedrijf lost jouw laadproblemen moeiteloos (maar niet kosteloos) op.

Re: 304 cabrio

BerichtGeplaatst: 28 okt 2016, 22:48
door Koeneke
johnssons schreef:Nee de 304, ook jouw Nora, heeft geen elektrische benzinepomp ...... maar het kan natuurlijk zijn dat je benzinepomp wat minder geworden is... of een verstopt zeefje in de invoer van de carburateur ..
Een tip is even de benzinepomp met de hand te voelen, is je hand rood van de troep om de benzinepomp dan is het membraan lek, de rode troep is de toevoeging aan de benzine ...

John




John is dit membraan ergens los te krijgen anders moet ik eennieuwe pomp erin zetten. Pomp is te krijgen bij der franzose, membraan apart niet... :?
Motor is ondertussen terug in orde, heeft wel wat gekost maar nu kan ik gewoon 98 oct tanken. :mrgreen:

Re: 304 cabrio

BerichtGeplaatst: 29 okt 2016, 10:07
door johnssons
een nieuw membraan zal vast wel ergens los te koop zijn ... maar ik zou voor een nieuwe pomp gaan, een nieuwe kost bij serie04 .. net geen 30€ .. bestel ook de pakking ..
http://www.serie04.com/nl/80784-carbura ... pedaal?p=5

John

Re: 304 cabrio

BerichtGeplaatst: 29 okt 2016, 13:09
door Koeneke
Ik heb er juist 1 besteld bij de franzose. :D

Re: 304 cabrio

BerichtGeplaatst: 19 nov 2016, 16:15
door Koeneke
Pomp staat er op, motor draait weer perfect. :D

Re: 304 cabrio

BerichtGeplaatst: 19 nov 2016, 20:55
door A.B.203
Inderdaad, slang los bij de carburateur en in een potje hangen en daarna starten. Zo kan je kijken of de pomp brandstof oppompt. Pomp openen en kijken of de vuilzeef schoon is. Als een oude auto lang stilstaat zakt de brandstof uit pomp en leiding richting tank, terwijl de benzine in de carburateur verdampt. Het duurt dan bij het starten vrij lang eer de carburateur weer benzine krijgt.

Re: 304 cabrio

BerichtGeplaatst: 15 apr 2018, 08:48
door Koeneke
Gisteren ritje willen doen in de zon maar dat was snel gedaan, na 5km begon er iets te stinken, ik stop en zie dat linksvoor de remklauw vast zit. Rustig terug naar huis gereden, auto al opgekrikt en wiel eraf gehaald, straks eens kijken wat het probleem is en of de klauw niet helemaal kapot is want dan heb ik een groot probleem... Volgende week zondag is er een rondrit vd Motary waarvoor we ingeschreven hebben... :(

Re: 304 cabrio

BerichtGeplaatst: 15 apr 2018, 17:14
door Koeneke
Probleem opgelost, remklauw zat vast en ik kon het rempedaal nog maar 3à4 cm indrukken. Remleiding los gemaakt en er kwam geen druppel olie uit... remklauw eraf gehaald, zuiger terug geduwd met een grote tang en toen kwam er al smurrie uit. Hard blijven drukken op rempedaal met remoliereservoir open en ineens schoot er een prop/worst vuil uit van 10cm... :shock: dat was dus het probleem. Andere kant maar ineens mee aangepakt nu ik toch bezig was maar daar kwam maar een klein beetje uit. Ineens alle remolie afgelaten en nieuwe erin omdat ik niet wist hoelang deze er al in zat. Volgende week kunnen we meedoen met de Motary rit! :mrgreen: Kosten: 1 busje remolie. :D

Re: 304 cabrio

BerichtGeplaatst: 15 apr 2018, 17:26
door jacqabe
Koeneke schreef:Probleem opgelost, remklauw zat vast en ik kon het rempedaal nog maar 3à4 cm indrukken. Remleiding los gemaakt en er kwam geen druppel olie uit... remklauw eraf gehaald, zuiger terug geduwd met een grote tang en toen kwam er al smurrie uit. Hard blijven drukken op rempedaal met remoliereservoir open en ineens schoot er een prop/worst vuil uit van 10cm... :shock: dat was dus het probleem. Andere kant maar ineens mee aangepakt nu ik toch bezig was maar daar kwam maar een klein beetje uit. Ineens alle remolie afgelaten en nieuwe erin omdat ik niet wist hoelang deze er al in zat. Volgende week kunnen we meedoen met de Motary rit! :mrgreen: Kosten: 1 busje remolie. :D

Misschien toch iets vaker je remvloeistof vervangen? ;-)