Pagina 1 van 3

304 cabrio

BerichtGeplaatst: 25 maart 2015, 16:28
door Koeneke
Het stoffen dakje van mijn 304cabrio lekt/wordt vanbinnen wat vochtig, een beetje hoe kan ik dit terug waterdicht maken? Bestaat er zoiets als een spray om erop te spuiten?

Re: 304 cabrio

BerichtGeplaatst: 29 maart 2015, 15:51
door PeugeotHarry
Dag Koeneke,

Ik heb de kap al eens ingespoten met Harmisol. Bij mij bleef het doorzweten toen weg. Maar de kap lekte ook nog niet! Dus ik weet niet of dat een afdoende oplossing is.
Bij Der Frasoze kun je voor 500 euro een nieuwe sonnenland-kap bestellen. Voor als het dak niet te repareren is. Succes
Harry

Re: 304 cabrio

BerichtGeplaatst: 30 maart 2015, 00:17
door Koeneke
Volgende probleempje, ik krijg de buitenspiegels niet fatsoenlijk afgesteld, vooral de rechtse niet. Als ik op de bestuurdersstoel zit kan ik de linkse redelijk afstellen om naar achter te zien maar de rechtse totaal niet, ik zie wel iets maar ver naast de auto. Wat doe ik verkeerd of is er een verschil van spiegel voor links en rechts,maw staat er rechts een linkse spiegel gemonteerd?

Re: 304 cabrio

BerichtGeplaatst: 14 jul 2015, 21:05
door Koeneke
Ik weet een hard top te koop maar nu zie ik dat die wordt bevestigd vooraan zoals de kap met beugels en achteraan precies ook op die manier. Zitten deze bevestigingsbeugels achteraan standaard in de auto of moet ik die zelf monteren? Ik denk niet dat ze bij deze hard top bij zijn aan de foto's te zien...
http://www.kapaza.be/nl/andere-accessoi ... 486005.htm

Re: 304 cabrio

BerichtGeplaatst: 15 jul 2015, 00:25
door Harrie
de klembeugels ( zelfde als vooraan ) zitten standaard aan de hardtop ( voor én achter, totaal 4 stuks )
echter, moet je de bevestigingsnokken in de auto hebben ( gaten met schroefdraad zitten standaard in elke 204/304 cabriolet ) ;
en die zijn héél erg zeldzaam ! Zonder die nokken ( verchroomd ) kun je de hardtop achter niet vastzetten, of je zou zoiets na
moeten maken. Ik heb die nokken, zal er eens een foto van maken. grt, Harrie

Re: 304 cabrio

BerichtGeplaatst: 15 jul 2015, 00:28
door Harrie
Koeneke schreef:Volgende probleempje, ik krijg de buitenspiegels niet fatsoenlijk afgesteld, vooral de rechtse niet. Als ik op de bestuurdersstoel zit kan ik de linkse redelijk afstellen om naar achter te zien maar de rechtse totaal niet, ik zie wel iets maar ver naast de auto. Wat doe ik verkeerd of is er een verschil van spiegel voor links en rechts,maw staat er rechts een linkse spiegel gemonteerd?

Klopt, ik heb de rechterspiegel doorgedrukt ( originele, nieuwe CIPA's ) ; dat levert een deuk op in de verchroomde achterzijde, helaas.
Praktische oplossing: ik kan de spiegel gebruiken, en dat vind het allerbelangrijkste.

Re: 304 cabrio

BerichtGeplaatst: 15 jul 2015, 03:09
door Koeneke
Harrie schreef:de klembeugels ( zelfde als vooraan ) zitten standaard aan de hardtop ( voor én achter, totaal 4 stuks )
echter, moet je de bevestigingsnokken in de auto hebben ( gaten met schroefdraad zitten standaard in elke 204/304 cabriolet ) ;
en die zijn héél erg zeldzaam ! Zonder die nokken ( verchroomd ) kun je de hardtop achter niet vastzetten, of je zou zoiets na
moeten maken. Ik heb die nokken, zal er eens een foto van maken. grt, Harrie




Klopt Harry ik bedoelde dus de nokken, beugels zitten alle 4 op de hardtop zoals op de foto te zien is. Vooraan zitten de nokken er bij mij in de auto natuurlijk op anders kan ik de kap niet vastzetten :lol: maar achteraan zitten er geen... zouden deze na te maken zijn, moeten niet verchroomd zijn want je ziet ze toch niet als de hardtop erop staat. Btw zou je de hardtop van in de advertentie kopen? Hemelbekleding is wel beschadigd maar dit is wel op te lossen denk ik. Voor de prijs moet ik het ook niet laten denk ik of is 100€ teveel voor een hardtop?

Re: 304 cabrio

BerichtGeplaatst: 17 jul 2015, 00:16
door Harrie
€ 100,- is niet duur, goedkoop zelfs , maar zonder bevestigings-nokken achter, heb je er niets aan.... :-|
ik zal er eens foto's van maken, opmeten en in CAD uittekenen, en eens bedenken of dit na te maken is..
3D printen zou kunnen, maar dan moet het wel beter zijn dan de kwaliteit tot nu toe die zo uit elkaar valt....
( er komen grote krachten op ! ) ik heb wel connecties met een professionele 3D-printshop.
De benodigde 6 schroeven heb ik nieuw op voorraad, die krijg je er gratis bij, mocht het lukken,
en of ze verchroomd zijn of niet, maakt weinig uit, je ziet ze amper, de functie is belangrijker dan het uiterlijk.
De originele zijn van Zamak ( zink-aluminium-gietmetaal ) , dat werd altijd verchroomd om corrosie te voorkomen ( desondanks.... :roll: )
grt, Harrie
p.s.: aan de voorzijde kunnen ze niet missen, want de zonnekleppen zitten er ook aan vast :wink:

Re: 304 cabrio

BerichtGeplaatst: 01 aug 2015, 22:00
door Koeneke
2 goede originele koplampen met kangerou spiegels voor 15€ is dat teveel betaald of een goede prijs?

Re: 304 cabrio

BerichtGeplaatst: 01 aug 2015, 23:37
door MarcoPeus
KOOPJE!!!! DIRECT PAKKEN!

Re: 304 cabrio

BerichtGeplaatst: 02 aug 2015, 00:08
door Gilletti
Koeneke schreef:2 goede originele koplampen met kangerou spiegels voor 15€ is dat teveel betaald of een goede prijs?


Wel koplampen met extra reflector zoals hoort bij de cabrio?
Zo ja, dan is het zeker niet duur!

Re: 304 cabrio

BerichtGeplaatst: 02 aug 2015, 11:51
door Koeneke
Yep met de extra spiegels, :D we vertrekken dadelijk en maken er een mooie rit van, is toch 100km rijden.

Re: 304 cabrio

BerichtGeplaatst: 28 aug 2015, 13:07
door Koeneke
PeugeotHarry schreef:Dag Koeneke,

Ik heb de kap al eens ingespoten met Harmisol. Bij mij bleef het doorzweten toen weg. Maar de kap lekte ook nog niet! Dus ik weet niet of dat een afdoende oplossing is.
Bij Der Frasoze kun je voor 500 euro een nieuwe sonnenland-kap bestellen. Voor als het dak niet te repareren is. Succes
Harry



Ik vorige week naar een zaak waar ze producten van Maguiar's verkopen en vraag er naar een spray voor stoffen daken, zegt de verkoper: deze spray is hiervoor bestemd en is eigenlijk net hetzelfde als de spray's die worden gebruikt om regenkleding en schoenen waterdicht te maken, kost 15.99€ voor 500ml... DAT had hij dus niet moeten zeggen want ik heb in de Action 2 flessen spray van het merk Riem gekocht voor 1.25€/fles, kap ermee ingespoten, laten drogen en nog eens ingespoten. Eergisteren heeft het hier zeer hard geregend juist op het moment dat ik met Nora op stap was, kap dicht gedaan en... ze is terug dicht. Ipv van 15.99 ben ik nu 2.50€ kwijt en stel dat het maar goed is voor 1 jaar, voor 15.99 kan ik 12 bussen kopen in de Action goed om ze 6x in te spuiten... :D

Re: 304 cabrio

BerichtGeplaatst: 28 aug 2015, 17:05
door IVARIO
Goed zo, Koen!

Re: 304 cabrio

BerichtGeplaatst: 01 sep 2015, 03:28
door Koeneke
Ik weet een spiksplinternieuwe plastieken grille voor een 304 cabrio te koop (mijne is op enkele plaatsen gebroken) zit nog in de plastiek en kartonnen doos, verkoper moet er nog 85€ voor hebben, is dit te duur of een goede prijs?

Re: 304 cabrio

BerichtGeplaatst: 01 sep 2015, 12:58
door Jineuf
Koeneke schreef:Ik weet een spiksplinternieuwe plastieken grille voor een 304 cabrio te koop (mijne is op enkele plaatsen gebroken) zit nog in de plastiek en kartonnen doos, verkoper moet er nog 85€ voor hebben, is dit te duur of een goede prijs?

Direct doen!

Re: 304 cabrio

BerichtGeplaatst: 01 sep 2015, 20:12
door Koeneke
Gisteren nog te koop, vandaag ineens verkocht ik heb pech... :( Dit vind ik aan die prijs nooit meer vrees ik... :?

Re: 304 cabrio

BerichtGeplaatst: 30 sep 2015, 19:32
door Koeneke
Vandaag de 2 nieuwe Cipa spiegels aangekregen. :mrgreen:

Re: 304 cabrio

BerichtGeplaatst: 05 okt 2015, 21:29
door Harrie
Koeneke schreef:2 goede originele koplampen met kangerou spiegels voor 15€ is dat teveel betaald of een goede prijs?

Als je ze daar voor hebt kunnen kopen: ultieme aankoop van het jaar.
Koeneke schreef:Ik weet een spiksplinternieuwe plastieken grille voor een 304 cabrio te koop (mijne is op enkele plaatsen gebroken) zit nog in de plastiek en kartonnen doos, verkoper moet er nog 85€ voor hebben, is dit te duur of een goede prijs?

Koeneke schreef:Gisteren nog te koop, vandaag ineens verkocht ik heb pech... :( Dit vind ik aan die prijs nooit meer vrees ik... :?

jammer dat je die gemist hebt, dat was een net prijsje :wink:
Koeneke schreef:Vandaag de 2 nieuwe Cipa spiegels aangekregen. :mrgreen:

Mooie aanwinst, bofkont :wink:

Re: 304 cabrio

BerichtGeplaatst: 06 okt 2015, 23:14
door Koeneke
Vandaag Nora terug gehaald bij een kennis die ze eens onderhanden heeft genomen (sleutelt al 30j aan auto's en weet echt wel waar hij mee bezig is), kleppen stellen, carburator afstellen, nieuwe pakking kleppendeksel (had ik nog) en ontsteking afstellen. Rekening bedroeg 89€!!! daar kan ik op een ander niet voor terecht vrees ik en het is dan ook nog eens goed gedaan, ze draaide soms op 3 poten en dit is nu ook allemaal opgelost. :mrgreen:

Re: 304 cabrio

BerichtGeplaatst: 11 okt 2015, 15:54
door Koeneke
Blijkbaar is er toch meer aan de hand, stationair draait ze maar op 3 cylinders en vanaf 1600 toeren op 4. Compressie is ook maar weinig op alle 4 cylinders. Kleppen verbrand? Klepveren versleten? iets anders... Binnenkort de motor eens open draaien om het probleem na te kijken en nu was ik al aan het denken dat als het aan de kleppen ligt de motor ineens om te bouwen naar loodvrij... Goed idee of niet doen?

Re: 304 cabrio

BerichtGeplaatst: 14 okt 2015, 22:52
door Koeneke
Niemand? Houd ik ze beter origineel voor de waarde of maakt dit niks uit later bij verkoop als ze is omgebouwd naar loodvrij? Het is allessinds makkelijker om er geen loodvervanger meer bij te moeten doen.

Re: 304 cabrio

BerichtGeplaatst: 18 okt 2015, 11:49
door Dick
Ik zou ombouwen als je dan toch de boel los moet halen. Ik denk niet dat het qua waarde iets uitmaakt, maar wellicht gaat verkoop sneller mocht je de auto kwijt willen?

Re: 304 cabrio

BerichtGeplaatst: 27 nov 2015, 19:29
door Koeneke
Deze ochtend Nora willen starten na 5 weken stilstand maar ik kreeg ze niet in gang... dacht dat de batterij bijna leeg was omdat de startmotor traag (vond ik) rond ging, batterij heel de dag aan de lader gehangen en net ging ze nog niet in gang. Ik zag wel dat de benzinefilter maar voor 1/4 de gevuld was... heb dan met een spuitje wat benzine rechtstreeks in de carburator gespoten en bij de eerste poging startte ze. :D Maar is het normaal dat dit gebeurt bij lange stilstand, de motor heeft toch een elektrische benzinepomp niet? Mijn jet-ski zuigt zelf benzine aan en die moet ik elke keer na zelfs 1 week stilstand manueel "injecteren" :lol: in de carburator.

Re: 304 cabrio

BerichtGeplaatst: 27 nov 2015, 21:09
door johnssons
Nee de 304, ook jouw Nora, heeft geen elektrische benzinepomp ...... maar het kan natuurlijk zijn dat je benzinepomp wat minder geworden is... of een verstopt zeefje in de invoer van de carburateur ..
Een tip is even de benzinepomp met de hand te voelen, is je hand rood van de troep om de benzinepomp dan is het membraan lek, de rode troep is de toevoeging aan de benzine ...

John