304 cabrio

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: 304 cabrio

Berichtdoor Koeneke » 27 nov 2015, 21:49

Morgen eens controleren dan, dus normaal zou ze vanzelf moeten starten ook na lang stilstaan?
Koeneke
 
Berichten: 235
Geregistreerd: 09 dec 2014, 05:34
Woonplaats: Vosselaar, België

Re: 304 cabrio

Berichtdoor jerilo » 28 nov 2015, 17:44

Je zou een 1 richtingsventiel kunnen monteren zodat de brandstof niet terug "lekt" richting tank.

http://www.carburateurwinkel.nl/content ... ntiel.html

Ik wil deze ook nog een keer gaan monteren.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
jerilo
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 14 jul 2011, 13:36
Woonplaats: Hoeksche-Waard

Re: 304 cabrio

Berichtdoor Koeneke » 28 nov 2015, 18:02

Dat zou de oplossing zijn als de pomp niet lekt (dan moet ze toch hersteld of vervangen worden vind ik) en dat weet ik dus nog niet, dat ik zelf niet op het idee met de klep gekomen ben. Waar een forum al niet goed voor is hé... :D
Koeneke
 
Berichten: 235
Geregistreerd: 09 dec 2014, 05:34
Woonplaats: Vosselaar, België

Re: 304 cabrio

Berichtdoor IVARIO » 30 nov 2015, 18:21

Dag Koen,

Ja, dat deed Nora bij mij ook al en zelfs al bij de vorige eigenaar, die denk ik juist daarom een klein gaatje met dopje in het luchtfilterhuis heeft gemaakt, zodat je gemakkelijk wat benzine in de carburateur kunt schenken met een klein trechtertje. Dan start ze inderdaad meteen, ook na een stilstand van een paar weken en krijgt ze ondertussen genoeg benzine aangevoerd vanuit de tank.

Niet zoals het hoort natuurlijk en goed om te lezen dat je er wat aan wilt gaan doen!

Mvg.,
Ivar
205 Génération 1997, 2CV6 Spécial 1987
Ex: 304S Cabrio 1974 rood, 404 1966 d.groen, J7 Camper 1978 roze, Citroën HY Camper 1967, Citroën ID19 1970, Simca 1200 LS 1975, Morris Minor 1950, Mercedes 207D Camper 1981, VW kever 1976, SAAB 96 1980 & 99 1983
Avatar gebruiker
IVARIO
 
Berichten: 607
Geregistreerd: 31 mei 2013, 12:01
Woonplaats: Heist-op-den-Berg, België

Re: 304 cabrio

Berichtdoor Koeneke » 01 dec 2015, 14:11

Een klein gaatje Ivar??? :shock: De rubber dop is 3cm in doorsnede, ik dacht dat die dop origineel was en ik heb met een boortje van 1 mm een gaatje geboord in het midden van de dop zodat ik met een spuitje met een naald wat benzine in de carburateur kan spuiten (mijn jetski had dit probleem ook na lang stilstaan en daar deed ik het ook elke keer bij). Je moet er echt niet veel in spuiten hoor om ze laten starten... Zodra ze start is het probleem opgelost en zit de benzinefilter direct terug vol. Eerst maar eens voelen of de benzinepomp niet nat is en als dat is eens zien of het membraan kan vervangen worden. Ligt het niet aan de pomp zet ik wel zo'n terugslagklepje voor het benzinefilter.
Koeneke
 
Berichten: 235
Geregistreerd: 09 dec 2014, 05:34
Woonplaats: Vosselaar, België

Re: 304 cabrio

Berichtdoor Koeneke » 19 maart 2016, 00:06

Na 1jaar zoeken eindelijk de originele 3-puntsgordels gevonden, enfin aangeboden gekregen nadat iemand hier had gelezen dat ik ze zocht. :D Maar... waar ergens moet ik de achterste afneembare haak monteren/vastmaken??? :roll: In de achterwand? Zijwand? ...
Koeneke
 
Berichten: 235
Geregistreerd: 09 dec 2014, 05:34
Woonplaats: Vosselaar, België

Re: 304 cabrio

Berichtdoor Koeneke » 20 maart 2016, 18:06

Niemand die het weet? :(
Koeneke
 
Berichten: 235
Geregistreerd: 09 dec 2014, 05:34
Woonplaats: Vosselaar, België

Re: 304 cabrio

Berichtdoor peugeot-304 » 20 maart 2016, 22:32

Hoi,
In mijn 304 ziet de bevestiging er als volgt uit:

Afbeelding

Zoals je ziet zit deze net onder het bevestigingspunt van de hard-top.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Dieter
Peugeot 304 Coupé 72 jaune maïs
Peugeot 304 Cabrio 75 vert mousse métallisé

Het 304 onderdelenboek vind je op : http://www.hoeyng.nl/
Avatar gebruiker
peugeot-304
 
Berichten: 747
Geregistreerd: 04 jun 2004, 09:49
Woonplaats: Limburg

Re: 304 cabrio

Berichtdoor Koeneke » 21 maart 2016, 01:27

Bedankt Dieter, ik moet ze dus monteren in de zijkanten? Hardtop heb ik niet dus ook de nokken ervoor niet. Nu weet ik al waar ze moeten komen, eens op de bekleding kloppen/voelen of ik ergens de gaten met schroefdraad vind of moet ik die zelf nog boren en er draad in tappen?
Koeneke
 
Berichten: 235
Geregistreerd: 09 dec 2014, 05:34
Woonplaats: Vosselaar, België

Re: 304 cabrio

Berichtdoor peugeot-304 » 21 maart 2016, 10:08

Misschien als extra hulp nog even het onderdelenboek erbij pakken. Het bovenste gedeelte is voor de coupé en onderste voor de cabrio

Afbeelding

Je hoeft er geen gat in te boren en er zit schroefdraad in. Ik weet zo niet welke maat.
Peugeot 304 Coupé 72 jaune maïs
Peugeot 304 Cabrio 75 vert mousse métallisé

Het 304 onderdelenboek vind je op : http://www.hoeyng.nl/
Avatar gebruiker
peugeot-304
 
Berichten: 747
Geregistreerd: 04 jun 2004, 09:49
Woonplaats: Limburg

Re: 304 cabrio

Berichtdoor Koeneke » 21 maart 2016, 15:45

Nogmaals bedankt Dieter, vrijdag als ik tijd heb er eens naar kijken, ik zie wel dat ik alle rondellen die op het plan staan niet heb maar daar vind ik wel iets op... Eerst de zijbekleding eens losmaken om te zien waar de gaten juist zitten.
Koeneke
 
Berichten: 235
Geregistreerd: 09 dec 2014, 05:34
Woonplaats: Vosselaar, België

Re: 304 cabrio

Berichtdoor Harrie » 22 apr 2016, 22:43

Koeneke schreef:Nogmaals bedankt Dieter, vrijdag als ik tijd heb er eens naar kijken, ik zie wel dat ik alle rondellen die op het plan staan niet heb maar daar vind ik wel iets op... Eerst de zijbekleding eens losmaken om te zien waar de gaten juist zitten.

Het verchroomde deel onder ( in de ronding van de bekleding , zie prachtige foto van Dieter ) heb je echt nodig !
En elke keer als je de cabriokap opent of sluit: gordel losnemen, kap bedienen, gordel weer vast...
Zo niet, dan kunnen je gordels beschadigen ( = apk-afkeur ) en erger: de kap kan niet invouwen na het openen !

grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: 304 cabrio

Berichtdoor Koeneke » 23 apr 2016, 08:04

Harrie,

bij de gordels die ik heb gevonden zit alles bij om ze te monteren behalve enkele plastieken binnenringen (rondel bij ons in België) maar daar vind ik wel iets op. Nu staan "die chromen dingen :mrgreen: " voorlopig dus in een vaste positie en kunnen ze niet scharnieren. Moest iemand ze nog hebben liggen geef maar een seintje, ik ben ook nog op zoek naar het rode hendeltje van de stoelverstelling om de stoel naar voor te klappen, 1 zat er niet op (passagierskant) moest iemand dit ook hebben liggen geef maar een brul. Morgen gaat Nora naar de dokter voor een ingrijpende open hart operatie (enkele kleppen verbrand, te weinig compressie) en wordt ze omgebouwd maar loodvrij. Ineens grote check-up dus en dan kan ze er weer tegen voor lang. :D

Mvg, Koen
Koeneke
 
Berichten: 235
Geregistreerd: 09 dec 2014, 05:34
Woonplaats: Vosselaar, België

Re: 304 cabrio

Berichtdoor Harrie » 25 apr 2016, 22:16

dag Koen,
die ringetjes zou je kunnen vinden op een autosloop in oudere auto's met 3-puntsgordels.
Bij het scharnierende deel ( meestal een driehoekige vorm ) aan de portierstijl zitten ook zulke afstandbusjes,
succes ! grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: 304 cabrio

Berichtdoor Koeneke » 11 jul 2016, 13:01

Blijkbaar was er toch meer aan de hand met de motor... :( Uitlaatkleppen verbrand, cilinderwanden lichtjes gekrast, schelpen van de krukas versleten, krukas moest geslepen worden, ... Dus ineens heel de motor onder handen genomen, cilinders gehoond, krukas laten slijpen, nieuwe pakkingen, kop gevlakt en ineens grote beurt gegeven met nieuwe vloeistoffen, filters en bougies. Ze is eindelijk bijna klaar na 8 weken werken en onderdelen zoeken. :D
Koeneke
 
Berichten: 235
Geregistreerd: 09 dec 2014, 05:34
Woonplaats: Vosselaar, België

Re: 304 cabrio

Berichtdoor Koeneke » 20 okt 2016, 19:12

Batterij laadt niet meer bij, er zit een gelijkstroomdynamo met losse regelaar in die niet is open te maken dus ik kan niet zien of de regelaar al dan niet stuk is... Nu werd me aangeraden ineens een wisselstroomdynamo erin te zetten dit zou beter zijn (of kan iemand me toch evt helpen met het herstellen van deze dynamo en regelaar?). Iemand die weet welke ik er het beste inzet? Weet er iemand ook welke binnendiameter de onderste waterdarm heeft van de radiator naar de motor? Die er nu op staat is te dun geworden aan de klempunten en lekt nogal vrij veel water (1,5lt moeten bijvullen na 2 weken stilstand). Kijk evt ook eens naar mijn vraag in het topic elektriciteit.
Koeneke
 
Berichten: 235
Geregistreerd: 09 dec 2014, 05:34
Woonplaats: Vosselaar, België

Re: 304 cabrio

Berichtdoor Frank.04 » 20 okt 2016, 21:03

Dat wordt inderdaad vaker aangeraden.

Het kan, maar hoeft niet.

De auto is destijds ontworpen op een gelijkstroomdynamo en deze is normaal gesproken prima in staat om de accu op spanning te houden.

...en...originaliteit is ook het nastreven waard.

In mijn 404 Cabriolet uit 1966 heb ik in de 35 jaar dat ik haar bezit nog nimmer problemen met de gelijkstroomdynamo gehad.

Een beetje revisiebedrijf lost jouw laadproblemen moeiteloos (maar niet kosteloos) op.
Meer plezier met Peugeot's 04!
Frank.04
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 24 jul 2008, 23:43

Re: 304 cabrio

Berichtdoor Koeneke » 28 okt 2016, 22:48

johnssons schreef:Nee de 304, ook jouw Nora, heeft geen elektrische benzinepomp ...... maar het kan natuurlijk zijn dat je benzinepomp wat minder geworden is... of een verstopt zeefje in de invoer van de carburateur ..
Een tip is even de benzinepomp met de hand te voelen, is je hand rood van de troep om de benzinepomp dan is het membraan lek, de rode troep is de toevoeging aan de benzine ...

John




John is dit membraan ergens los te krijgen anders moet ik eennieuwe pomp erin zetten. Pomp is te krijgen bij der franzose, membraan apart niet... :?
Motor is ondertussen terug in orde, heeft wel wat gekost maar nu kan ik gewoon 98 oct tanken. :mrgreen:
Koeneke
 
Berichten: 235
Geregistreerd: 09 dec 2014, 05:34
Woonplaats: Vosselaar, België

Re: 304 cabrio

Berichtdoor johnssons » 29 okt 2016, 10:07

een nieuw membraan zal vast wel ergens los te koop zijn ... maar ik zou voor een nieuwe pomp gaan, een nieuwe kost bij serie04 .. net geen 30€ .. bestel ook de pakking ..
http://www.serie04.com/nl/80784-carbura ... pedaal?p=5

John
Avatar gebruiker
johnssons
 
Berichten: 726
Geregistreerd: 18 jan 2007, 16:30
Woonplaats: Amsterdam

Re: 304 cabrio

Berichtdoor Koeneke » 29 okt 2016, 13:09

Ik heb er juist 1 besteld bij de franzose. :D
Koeneke
 
Berichten: 235
Geregistreerd: 09 dec 2014, 05:34
Woonplaats: Vosselaar, België

Re: 304 cabrio

Berichtdoor Koeneke » 19 nov 2016, 16:15

Pomp staat er op, motor draait weer perfect. :D
Koeneke
 
Berichten: 235
Geregistreerd: 09 dec 2014, 05:34
Woonplaats: Vosselaar, België

Re: 304 cabrio

Berichtdoor A.B.203 » 19 nov 2016, 20:55

Inderdaad, slang los bij de carburateur en in een potje hangen en daarna starten. Zo kan je kijken of de pomp brandstof oppompt. Pomp openen en kijken of de vuilzeef schoon is. Als een oude auto lang stilstaat zakt de brandstof uit pomp en leiding richting tank, terwijl de benzine in de carburateur verdampt. Het duurt dan bij het starten vrij lang eer de carburateur weer benzine krijgt.
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 1137
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh

Re: 304 cabrio

Berichtdoor Koeneke » 15 apr 2018, 08:48

Gisteren ritje willen doen in de zon maar dat was snel gedaan, na 5km begon er iets te stinken, ik stop en zie dat linksvoor de remklauw vast zit. Rustig terug naar huis gereden, auto al opgekrikt en wiel eraf gehaald, straks eens kijken wat het probleem is en of de klauw niet helemaal kapot is want dan heb ik een groot probleem... Volgende week zondag is er een rondrit vd Motary waarvoor we ingeschreven hebben... :(
Koeneke
 
Berichten: 235
Geregistreerd: 09 dec 2014, 05:34
Woonplaats: Vosselaar, België

Re: 304 cabrio

Berichtdoor Koeneke » 15 apr 2018, 17:14

Probleem opgelost, remklauw zat vast en ik kon het rempedaal nog maar 3à4 cm indrukken. Remleiding los gemaakt en er kwam geen druppel olie uit... remklauw eraf gehaald, zuiger terug geduwd met een grote tang en toen kwam er al smurrie uit. Hard blijven drukken op rempedaal met remoliereservoir open en ineens schoot er een prop/worst vuil uit van 10cm... :shock: dat was dus het probleem. Andere kant maar ineens mee aangepakt nu ik toch bezig was maar daar kwam maar een klein beetje uit. Ineens alle remolie afgelaten en nieuwe erin omdat ik niet wist hoelang deze er al in zat. Volgende week kunnen we meedoen met de Motary rit! :mrgreen: Kosten: 1 busje remolie. :D
Koeneke
 
Berichten: 235
Geregistreerd: 09 dec 2014, 05:34
Woonplaats: Vosselaar, België

Re: 304 cabrio

Berichtdoor jacqabe » 15 apr 2018, 17:26

Koeneke schreef:Probleem opgelost, remklauw zat vast en ik kon het rempedaal nog maar 3à4 cm indrukken. Remleiding los gemaakt en er kwam geen druppel olie uit... remklauw eraf gehaald, zuiger terug geduwd met een grote tang en toen kwam er al smurrie uit. Hard blijven drukken op rempedaal met remoliereservoir open en ineens schoot er een prop/worst vuil uit van 10cm... :shock: dat was dus het probleem. Andere kant maar ineens mee aangepakt nu ik toch bezig was maar daar kwam maar een klein beetje uit. Ineens alle remolie afgelaten en nieuwe erin omdat ik niet wist hoelang deze er al in zat. Volgende week kunnen we meedoen met de Motary rit! :mrgreen: Kosten: 1 busje remolie. :D

Misschien toch iets vaker je remvloeistof vervangen? ;-)
Peugeot 403B 1963, 504 cabrio 1972 en 203 Bachée 1950
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1670
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

VorigeVolgende

Keer terug naar 204/304

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten