304 cabrio

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

304 cabrio

Berichtdoor Koeneke » 25 maart 2015, 16:28

Het stoffen dakje van mijn 304cabrio lekt/wordt vanbinnen wat vochtig, een beetje hoe kan ik dit terug waterdicht maken? Bestaat er zoiets als een spray om erop te spuiten?
Koeneke
 
Berichten: 235
Geregistreerd: 09 dec 2014, 05:34
Woonplaats: Vosselaar, België

Re: 304 cabrio

Berichtdoor PeugeotHarry » 29 maart 2015, 15:51

Dag Koeneke,

Ik heb de kap al eens ingespoten met Harmisol. Bij mij bleef het doorzweten toen weg. Maar de kap lekte ook nog niet! Dus ik weet niet of dat een afdoende oplossing is.
Bij Der Frasoze kun je voor 500 euro een nieuwe sonnenland-kap bestellen. Voor als het dak niet te repareren is. Succes
Harry
PeugeotHarry
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 05 jun 2014, 20:06
Woonplaats: Ugchelen

Re: 304 cabrio

Berichtdoor Koeneke » 30 maart 2015, 00:17

Volgende probleempje, ik krijg de buitenspiegels niet fatsoenlijk afgesteld, vooral de rechtse niet. Als ik op de bestuurdersstoel zit kan ik de linkse redelijk afstellen om naar achter te zien maar de rechtse totaal niet, ik zie wel iets maar ver naast de auto. Wat doe ik verkeerd of is er een verschil van spiegel voor links en rechts,maw staat er rechts een linkse spiegel gemonteerd?
Koeneke
 
Berichten: 235
Geregistreerd: 09 dec 2014, 05:34
Woonplaats: Vosselaar, België

Re: 304 cabrio

Berichtdoor Koeneke » 14 jul 2015, 21:05

Ik weet een hard top te koop maar nu zie ik dat die wordt bevestigd vooraan zoals de kap met beugels en achteraan precies ook op die manier. Zitten deze bevestigingsbeugels achteraan standaard in de auto of moet ik die zelf monteren? Ik denk niet dat ze bij deze hard top bij zijn aan de foto's te zien...
http://www.kapaza.be/nl/andere-accessoi ... 486005.htm
Koeneke
 
Berichten: 235
Geregistreerd: 09 dec 2014, 05:34
Woonplaats: Vosselaar, België

Re: 304 cabrio

Berichtdoor Harrie » 15 jul 2015, 00:25

de klembeugels ( zelfde als vooraan ) zitten standaard aan de hardtop ( voor én achter, totaal 4 stuks )
echter, moet je de bevestigingsnokken in de auto hebben ( gaten met schroefdraad zitten standaard in elke 204/304 cabriolet ) ;
en die zijn héél erg zeldzaam ! Zonder die nokken ( verchroomd ) kun je de hardtop achter niet vastzetten, of je zou zoiets na
moeten maken. Ik heb die nokken, zal er eens een foto van maken. grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: 304 cabrio

Berichtdoor Harrie » 15 jul 2015, 00:28

Koeneke schreef:Volgende probleempje, ik krijg de buitenspiegels niet fatsoenlijk afgesteld, vooral de rechtse niet. Als ik op de bestuurdersstoel zit kan ik de linkse redelijk afstellen om naar achter te zien maar de rechtse totaal niet, ik zie wel iets maar ver naast de auto. Wat doe ik verkeerd of is er een verschil van spiegel voor links en rechts,maw staat er rechts een linkse spiegel gemonteerd?

Klopt, ik heb de rechterspiegel doorgedrukt ( originele, nieuwe CIPA's ) ; dat levert een deuk op in de verchroomde achterzijde, helaas.
Praktische oplossing: ik kan de spiegel gebruiken, en dat vind het allerbelangrijkste.
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: 304 cabrio

Berichtdoor Koeneke » 15 jul 2015, 03:09

Harrie schreef:de klembeugels ( zelfde als vooraan ) zitten standaard aan de hardtop ( voor én achter, totaal 4 stuks )
echter, moet je de bevestigingsnokken in de auto hebben ( gaten met schroefdraad zitten standaard in elke 204/304 cabriolet ) ;
en die zijn héél erg zeldzaam ! Zonder die nokken ( verchroomd ) kun je de hardtop achter niet vastzetten, of je zou zoiets na
moeten maken. Ik heb die nokken, zal er eens een foto van maken. grt, Harrie




Klopt Harry ik bedoelde dus de nokken, beugels zitten alle 4 op de hardtop zoals op de foto te zien is. Vooraan zitten de nokken er bij mij in de auto natuurlijk op anders kan ik de kap niet vastzetten :lol: maar achteraan zitten er geen... zouden deze na te maken zijn, moeten niet verchroomd zijn want je ziet ze toch niet als de hardtop erop staat. Btw zou je de hardtop van in de advertentie kopen? Hemelbekleding is wel beschadigd maar dit is wel op te lossen denk ik. Voor de prijs moet ik het ook niet laten denk ik of is 100€ teveel voor een hardtop?
Koeneke
 
Berichten: 235
Geregistreerd: 09 dec 2014, 05:34
Woonplaats: Vosselaar, België

Re: 304 cabrio

Berichtdoor Harrie » 17 jul 2015, 00:16

€ 100,- is niet duur, goedkoop zelfs , maar zonder bevestigings-nokken achter, heb je er niets aan.... :-|
ik zal er eens foto's van maken, opmeten en in CAD uittekenen, en eens bedenken of dit na te maken is..
3D printen zou kunnen, maar dan moet het wel beter zijn dan de kwaliteit tot nu toe die zo uit elkaar valt....
( er komen grote krachten op ! ) ik heb wel connecties met een professionele 3D-printshop.
De benodigde 6 schroeven heb ik nieuw op voorraad, die krijg je er gratis bij, mocht het lukken,
en of ze verchroomd zijn of niet, maakt weinig uit, je ziet ze amper, de functie is belangrijker dan het uiterlijk.
De originele zijn van Zamak ( zink-aluminium-gietmetaal ) , dat werd altijd verchroomd om corrosie te voorkomen ( desondanks.... :roll: )
grt, Harrie
p.s.: aan de voorzijde kunnen ze niet missen, want de zonnekleppen zitten er ook aan vast :wink:
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: 304 cabrio

Berichtdoor Koeneke » 01 aug 2015, 22:00

2 goede originele koplampen met kangerou spiegels voor 15€ is dat teveel betaald of een goede prijs?
Koeneke
 
Berichten: 235
Geregistreerd: 09 dec 2014, 05:34
Woonplaats: Vosselaar, België

Re: 304 cabrio

Berichtdoor MarcoPeus » 01 aug 2015, 23:37

KOOPJE!!!! DIRECT PAKKEN!
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: 304 cabrio

Berichtdoor Gilletti » 02 aug 2015, 00:08

Koeneke schreef:2 goede originele koplampen met kangerou spiegels voor 15€ is dat teveel betaald of een goede prijs?


Wel koplampen met extra reflector zoals hoort bij de cabrio?
Zo ja, dan is het zeker niet duur!
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Re: 304 cabrio

Berichtdoor Koeneke » 02 aug 2015, 11:51

Yep met de extra spiegels, :D we vertrekken dadelijk en maken er een mooie rit van, is toch 100km rijden.
Koeneke
 
Berichten: 235
Geregistreerd: 09 dec 2014, 05:34
Woonplaats: Vosselaar, België

Re: 304 cabrio

Berichtdoor Koeneke » 28 aug 2015, 13:07

PeugeotHarry schreef:Dag Koeneke,

Ik heb de kap al eens ingespoten met Harmisol. Bij mij bleef het doorzweten toen weg. Maar de kap lekte ook nog niet! Dus ik weet niet of dat een afdoende oplossing is.
Bij Der Frasoze kun je voor 500 euro een nieuwe sonnenland-kap bestellen. Voor als het dak niet te repareren is. Succes
Harry



Ik vorige week naar een zaak waar ze producten van Maguiar's verkopen en vraag er naar een spray voor stoffen daken, zegt de verkoper: deze spray is hiervoor bestemd en is eigenlijk net hetzelfde als de spray's die worden gebruikt om regenkleding en schoenen waterdicht te maken, kost 15.99€ voor 500ml... DAT had hij dus niet moeten zeggen want ik heb in de Action 2 flessen spray van het merk Riem gekocht voor 1.25€/fles, kap ermee ingespoten, laten drogen en nog eens ingespoten. Eergisteren heeft het hier zeer hard geregend juist op het moment dat ik met Nora op stap was, kap dicht gedaan en... ze is terug dicht. Ipv van 15.99 ben ik nu 2.50€ kwijt en stel dat het maar goed is voor 1 jaar, voor 15.99 kan ik 12 bussen kopen in de Action goed om ze 6x in te spuiten... :D
Koeneke
 
Berichten: 235
Geregistreerd: 09 dec 2014, 05:34
Woonplaats: Vosselaar, België

Re: 304 cabrio

Berichtdoor IVARIO » 28 aug 2015, 17:05

Goed zo, Koen!
205 Génération 1997, 2CV6 Spécial 1987
Ex: 304S Cabrio 1974 rood, 404 1966 d.groen, J7 Camper 1978 roze, Citroën HY Camper 1967, Citroën ID19 1970, Simca 1200 LS 1975, Morris Minor 1950, Mercedes 207D Camper 1981, VW kever 1976, SAAB 96 1980 & 99 1983
Avatar gebruiker
IVARIO
 
Berichten: 607
Geregistreerd: 31 mei 2013, 12:01
Woonplaats: Heist-op-den-Berg, België

Re: 304 cabrio

Berichtdoor Koeneke » 01 sep 2015, 03:28

Ik weet een spiksplinternieuwe plastieken grille voor een 304 cabrio te koop (mijne is op enkele plaatsen gebroken) zit nog in de plastiek en kartonnen doos, verkoper moet er nog 85€ voor hebben, is dit te duur of een goede prijs?
Koeneke
 
Berichten: 235
Geregistreerd: 09 dec 2014, 05:34
Woonplaats: Vosselaar, België

Re: 304 cabrio

Berichtdoor Jineuf » 01 sep 2015, 12:58

Koeneke schreef:Ik weet een spiksplinternieuwe plastieken grille voor een 304 cabrio te koop (mijne is op enkele plaatsen gebroken) zit nog in de plastiek en kartonnen doos, verkoper moet er nog 85€ voor hebben, is dit te duur of een goede prijs?

Direct doen!
304 SLS '78, 406 Coupé V6 1999 (Peurari), 406 Break Hdi 90
Lid van de Peugeot Club Nederland sinds 1994
Avatar gebruiker
Jineuf
 
Berichten: 1410
Geregistreerd: 14 feb 2006, 19:11
Woonplaats: Soest

Re: 304 cabrio

Berichtdoor Koeneke » 01 sep 2015, 20:12

Gisteren nog te koop, vandaag ineens verkocht ik heb pech... :( Dit vind ik aan die prijs nooit meer vrees ik... :?
Koeneke
 
Berichten: 235
Geregistreerd: 09 dec 2014, 05:34
Woonplaats: Vosselaar, België

Re: 304 cabrio

Berichtdoor Koeneke » 30 sep 2015, 19:32

Vandaag de 2 nieuwe Cipa spiegels aangekregen. :mrgreen:
Koeneke
 
Berichten: 235
Geregistreerd: 09 dec 2014, 05:34
Woonplaats: Vosselaar, België

Re: 304 cabrio

Berichtdoor Harrie » 05 okt 2015, 21:29

Koeneke schreef:2 goede originele koplampen met kangerou spiegels voor 15€ is dat teveel betaald of een goede prijs?

Als je ze daar voor hebt kunnen kopen: ultieme aankoop van het jaar.
Koeneke schreef:Ik weet een spiksplinternieuwe plastieken grille voor een 304 cabrio te koop (mijne is op enkele plaatsen gebroken) zit nog in de plastiek en kartonnen doos, verkoper moet er nog 85€ voor hebben, is dit te duur of een goede prijs?

Koeneke schreef:Gisteren nog te koop, vandaag ineens verkocht ik heb pech... :( Dit vind ik aan die prijs nooit meer vrees ik... :?

jammer dat je die gemist hebt, dat was een net prijsje :wink:
Koeneke schreef:Vandaag de 2 nieuwe Cipa spiegels aangekregen. :mrgreen:

Mooie aanwinst, bofkont :wink:
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: 304 cabrio

Berichtdoor Koeneke » 06 okt 2015, 23:14

Vandaag Nora terug gehaald bij een kennis die ze eens onderhanden heeft genomen (sleutelt al 30j aan auto's en weet echt wel waar hij mee bezig is), kleppen stellen, carburator afstellen, nieuwe pakking kleppendeksel (had ik nog) en ontsteking afstellen. Rekening bedroeg 89€!!! daar kan ik op een ander niet voor terecht vrees ik en het is dan ook nog eens goed gedaan, ze draaide soms op 3 poten en dit is nu ook allemaal opgelost. :mrgreen:
Koeneke
 
Berichten: 235
Geregistreerd: 09 dec 2014, 05:34
Woonplaats: Vosselaar, België

Re: 304 cabrio

Berichtdoor Koeneke » 11 okt 2015, 15:54

Blijkbaar is er toch meer aan de hand, stationair draait ze maar op 3 cylinders en vanaf 1600 toeren op 4. Compressie is ook maar weinig op alle 4 cylinders. Kleppen verbrand? Klepveren versleten? iets anders... Binnenkort de motor eens open draaien om het probleem na te kijken en nu was ik al aan het denken dat als het aan de kleppen ligt de motor ineens om te bouwen naar loodvrij... Goed idee of niet doen?
Koeneke
 
Berichten: 235
Geregistreerd: 09 dec 2014, 05:34
Woonplaats: Vosselaar, België

Re: 304 cabrio

Berichtdoor Koeneke » 14 okt 2015, 22:52

Niemand? Houd ik ze beter origineel voor de waarde of maakt dit niks uit later bij verkoop als ze is omgebouwd naar loodvrij? Het is allessinds makkelijker om er geen loodvervanger meer bij te moeten doen.
Koeneke
 
Berichten: 235
Geregistreerd: 09 dec 2014, 05:34
Woonplaats: Vosselaar, België

Re: 304 cabrio

Berichtdoor Dick » 18 okt 2015, 11:49

Ik zou ombouwen als je dan toch de boel los moet halen. Ik denk niet dat het qua waarde iets uitmaakt, maar wellicht gaat verkoop sneller mocht je de auto kwijt willen?
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

Re: 304 cabrio

Berichtdoor Koeneke » 27 nov 2015, 19:29

Deze ochtend Nora willen starten na 5 weken stilstand maar ik kreeg ze niet in gang... dacht dat de batterij bijna leeg was omdat de startmotor traag (vond ik) rond ging, batterij heel de dag aan de lader gehangen en net ging ze nog niet in gang. Ik zag wel dat de benzinefilter maar voor 1/4 de gevuld was... heb dan met een spuitje wat benzine rechtstreeks in de carburator gespoten en bij de eerste poging startte ze. :D Maar is het normaal dat dit gebeurt bij lange stilstand, de motor heeft toch een elektrische benzinepomp niet? Mijn jet-ski zuigt zelf benzine aan en die moet ik elke keer na zelfs 1 week stilstand manueel "injecteren" :lol: in de carburator.
Koeneke
 
Berichten: 235
Geregistreerd: 09 dec 2014, 05:34
Woonplaats: Vosselaar, België

Re: 304 cabrio

Berichtdoor johnssons » 27 nov 2015, 21:09

Nee de 304, ook jouw Nora, heeft geen elektrische benzinepomp ...... maar het kan natuurlijk zijn dat je benzinepomp wat minder geworden is... of een verstopt zeefje in de invoer van de carburateur ..
Een tip is even de benzinepomp met de hand te voelen, is je hand rood van de troep om de benzinepomp dan is het membraan lek, de rode troep is de toevoeging aan de benzine ...

John
Avatar gebruiker
johnssons
 
Berichten: 726
Geregistreerd: 18 jan 2007, 16:30
Woonplaats: Amsterdam

Volgende

Keer terug naar 204/304

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten