204 break 'Louise' '68

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: 204 break 'Louise' '68

Berichtdoor Lars204 » 12 feb 2015, 13:25

@304tien,

Uit je username neem ik aan dat je zelf een 304 rijdt?
Dan moet ik toch maar eens beter opletten, heb je nog niet gezien!

Had al wel deze website gevonden, ook leuk om even rond te kijken!
http://www.laventurepeugeotfestival.com/

Zal ik je een PB sturen? Dan kunnen we een keer koffie drinken/ over peugeots praten/ misschien samen oprijden richting L'aventure Peugeot festival!
Mijn planning staat nog compleet op losse poten, dacht aan een camping om 2 nachten te blijven. Misschien dat ik er nog wel n dag aan vast plak
Ligt er aan of en wie uit mn vriendengroep ik zo gek kan krijgen met me mee te gaan!

Groeten,
Lars
Peugeot 204 break '68
Je voelt je lekkerder in een klassieke Peugeot!
Lars204
 
Berichten: 35
Geregistreerd: 31 dec 2014, 00:56
Woonplaats: Culemborg

Re: 204 break 'Louise' '68

Berichtdoor Lars204 » 18 feb 2015, 01:50

Hey iedereen!

Vandaag weer een dagje wezen klussen aan de peugeot!
- nieuwe V-snaar
- achterbak rubber zat verkeerd om, dit opnieuw gedaan
- binnenlampje werkend gemaakt
- gordels achterbank weg gehaald
- gordels voor in geplaatst

Afbeelding
Toen ik aankwam bij Lex was het buiten aan het regenen, dus waarom niet binnen aan de auto werken?

Afbeelding

Normaal staat zijn eigen Jaguar xk120 FHC in de woonkamer, deze naar buiten gereden, en Louise naar binnen!
( http://www.autoblog.nl/nieuws/deze-nede ... amer-73185 )

Afbeelding
Oude v-snaar VS nieuwe v-snaar, nieuwe is een iets ander type dat beter zou zijn vanwege de kartels

Afbeelding
Om bij de v-snaar te komen moest de radiateur de auto uit

Iemand heeft ooit besloten dat Louise achterin gordels nodig had, en heeft deze op een nogal grove manier geïnstalleerd.
Er is door de deurstijl, en door de bodem heen een gat gemaakt!
Afbeelding

Ik heb besloten de gordels achterin er uit te halen, omdat deze origineel niet aanwezig waren en het erg rommelig vond staan.
De gordels die voor in de Peugeot zaten waren te laag voor mij, het stuk van de bevestiging was te groot, waardoor deze onder of naast mijn schouder hing, en tijdens het rijden mij dus beperkte met draaien aan het stuur, over mijn schouder kijken etc. Deze heb ik een paar maanden geleden ook al uit de auto gehaald
Maar de gordels die achter in zaten hadden een veel kleiner bevestigingsdeel, waardoor de gordel op precies de juiste hoogte is terecht gekomen!
Ben dus nu weer voorzien van veilige driepunts gordels!

Het binnenlampje werkte niet, op het moment dat je er een lampje in probeerde te passen, was het ' lampje er in, flits, zekering eruit'
aangezien deze zekering ook voor de remlichten en knipperlichten is, was dit nog al onhandig.
Na wat gepruts is het gevolg nu 'deur open, lampje aan, happy me'

Het rubber van de achterbak lekte, hier heb ik afgelopen najaar rubber uit een 205 ingezet, vandaag sprak Lex mij er op aan dat ik het verkeerd om had gedaan..
Dus rubber er uit, gelijk even wat stukjes van de hemelbekleding vast gelijmd, rubber op de juiste wijze er weer in!

Tussendoor nog even met de xk120 'Celia' op pad geweest voor een proefrit, de kop hiervan was er af geweest voor een revisie.

Afbeelding
Om af te sluiten een foto van Louise en Celia afgelopen zomer!
Peugeot 204 break '68
Je voelt je lekkerder in een klassieke Peugeot!
Lars204
 
Berichten: 35
Geregistreerd: 31 dec 2014, 00:56
Woonplaats: Culemborg

Re: 204 break 'Louise' '68

Berichtdoor Remco504coupe » 18 feb 2015, 08:11

Gaaf man die auto in de woonkamer :D
Daar zou ik ook graag de 504 parkeren, maar daarvoor zou eerst de vrouw weg moeten vrees ik :mrgreen:
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: 204 break 'Louise' '68

Berichtdoor IVARIO » 18 feb 2015, 14:10

Ja, geweldig; zo sleutelen vanuit je luie stoel/sofa :-)

Prachtige Jag, of course
205 Génération 1997, 2CV6 Spécial 1987
Ex: 304S Cabrio 1974 rood, 404 1966 d.groen, J7 Camper 1978 roze, Citroën HY Camper 1967, Citroën ID19 1970, Simca 1200 LS 1975, Morris Minor 1950, Mercedes 207D Camper 1981, VW kever 1976, SAAB 96 1980 & 99 1983
Avatar gebruiker
IVARIO
 
Berichten: 607
Geregistreerd: 31 mei 2013, 12:01
Woonplaats: Heist-op-den-Berg, België

Re: 204 break 'Louise' '68

Berichtdoor Lars204 » 23 feb 2015, 18:21

Hallo allemaal!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik ben opzoek naar tips waarmee/hoe ik een aantal roestplekken van de 204 kan aanpakken

1 op het paneel rechtsvoor
Afbeelding

2 bij de uitlaat, hier komt het licht helaas al doorheen..
Afbeelding

3 bij het rechter achterlicht, dit is helaas erger dan het op de foto lijkt
Afbeelding

Alvast bedankt voor jullie hulp : )
Peugeot 204 break '68
Je voelt je lekkerder in een klassieke Peugeot!
Lars204
 
Berichten: 35
Geregistreerd: 31 dec 2014, 00:56
Woonplaats: Culemborg

Re: 204 break 'Louise' '68

Berichtdoor RondeB » 23 feb 2015, 20:32

Ik zou beginnen met een borrel en een luie stoel.....eventueel het ding terug die huiskamer in rijden :D en dan van daar uit eens heeel goed gaan nadenken wat je met de auto wil...... 8)

Punt is dat wanneer je hier serieus aan gaat beginnen je waarschijnlijk van het één in het ander terecht komt en binnen de kortste keren een langdurig project hebt (zie ook mijn topic over de 304 break) Gezien de staat van de auto , die verder helemaal niet zo gek lijkt, zou ik beginnen met de huidige plekken (op de foto's althans) te behandelen zodat het roestproces enigszins tot stilstand komt (lukt je nooit helemaal) en het verder maar ff voor lief nemen. heeft ook z'n charme 8) . Zolang je de APK doorkomt alles paletti. Wordt het erger of lukt die APK niet meer vanwege roest kan je dan altijd nog beslissen of je gaat demonteren of niet. Geloof me, als je het rechter voor- en achterscherm er af haalt kom je geheid op een groot deel van de bekende 204/304 rottigheid uit... en dan ? keuzes, keuzes.....

Over roest behandeling kan je veel lezen op bv. http://www.rustbuster.nl
RondeB
 
Berichten: 2552
Geregistreerd: 03 apr 2004, 17:17
Woonplaats: ureterp

Re: 204 break 'Louise' '68

Berichtdoor MarcoPeus » 23 feb 2015, 20:37

Bekende plekken bij 04's. mijn 404 heeft op t balkon ook van die plekken in de kitnaad.
De plek op de spatbord is waar de spatplaat van t binnenscherm tegen het spatbord aan zit gekit.
Wat Ron zegt, als je gaat beginnen werkt het als een ijsberg, je ziet 10% en de 90% zie je pas als je gaat demonteren. Wil je t goed aanpakken dan moet je vanaf 0 beginnen wat betekent dat je heel ver terug moet gaan tot blank stevig staal en van daar uit gaat opbouwen. Dan is t nog maar de vraag hoe lang t goed gaat.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: 204 break 'Louise' '68

Berichtdoor P204 » 23 feb 2015, 21:33

RondeB schreef:Ik zou beginnen met een borrel en een luie stoel.....eventueel het ding terug die huiskamer in rijden :D en dan van daar uit eens heeel goed gaan nadenken wat je met de auto wil...... 8)

Punt is dat wanneer je hier serieus aan gaat beginnen je waarschijnlijk van het één in het ander terecht komt en binnen de kortste keren een langdurig project hebt (zie ook mijn topic over de 304 break) Gezien de staat van de auto , die verder helemaal niet zo gek lijkt, zou ik beginnen met de huidige plekken (op de foto's althans) te behandelen zodat het roestproces enigszins tot stilstand komt (lukt je nooit helemaal) en het verder maar ff voor lief nemen. heeft ook z'n charme 8) . Zolang je de APK doorkomt alles paletti. Wordt het erger of lukt die APK niet meer vanwege roest kan je dan altijd nog beslissen of je gaat demonteren of niet. Geloof me, als je het rechter voor- en achterscherm er af haalt kom je geheid op een groot deel van de bekende 204/304 rottigheid uit... en dan ? keuzes, keuzes.....

Over roest behandeling kan je veel lezen op bv. http://www.rustbuster.nl


Vind bovenstaande afweging terecht en mooi verwoord. Misschien nog rekening houden met het feit dat de apk maar eens in de 2 jaar is, en dat ook tussen de 2 keuringen de veiligheid niet in het geding moet komen.

Als de cruciale plaatsen goed zijn, gewoon rijden en genieten. Tenzij je ook erg kunt genieten van restaureren.
Peugeot 204 GL 1970 / 1973
Avatar gebruiker
P204
 
Berichten: 376
Geregistreerd: 09 okt 2005, 16:18
Woonplaats: Almelo

Re: 204 break 'Louise' '68

Berichtdoor mkatgert » 24 feb 2015, 15:46

Voorschermen zijn er bij de vorige restauratie niet afgehaald. De overzetdorpels zijn verwijderd en de gaten op de hoeken van de voetenbak/wielkast zijn toen volledig vervangen, maar het materiaal onder de voorschermen kon toen niet bereikt worden. Ik denk dat het bij de voorschermen dus nog wel mee kan vallen; alles in de omgeving is al aangepakt.

Achter is nieuw voor mij, dat was altijd netjes, maar goed, 4 jaar Nederlandse pekel is nooit goed voor zo'n autootje...
504 TI 1973
Avatar gebruiker
mkatgert
 
Berichten: 566
Geregistreerd: 13 jul 2008, 21:37
Woonplaats: Wageningen

Re: 204 break 'Louise' '68

Berichtdoor P204 » 25 feb 2015, 20:38

Vanmiddag scherm rechtsvoor gedemonteerd en foto's gepost in topic '304 s cabriolet'. Wellicht heb je er iets aan.

9 bouten, moeren en een schroef onder aan de A-stijl. Dat is het werk niet, hoewel ook die vastgeroest kunnen zitten. Veel meer werk echter is het voorzichtig doorsteken van kitranden. Als er ook nog andere substanties in de binnenschermen zijn gesmeerd, wordt het wel een hele klus.

Pas op dat je er eerst zeker van bent alle moeren en vooral alle kit los gemaakt te hebben, voordat je gaat proberen het scherm te verwijderen. Het blijft dun blik...

En nog steeds begint het bij het maken van afwegingen onder het genot van de eerder genoemde borrel ;-)
Peugeot 204 GL 1970 / 1973
Avatar gebruiker
P204
 
Berichten: 376
Geregistreerd: 09 okt 2005, 16:18
Woonplaats: Almelo

Re: 204 break 'Louise' '68

Berichtdoor Lars204 » 02 maart 2015, 22:07

Hey Allen!

Bedankt weer voor alle leuke en informatieve reacties!

De auto hoeft voor mij niet perfect te worden, wat kleine plekjes en deukjes vind ik wel passen bij het karakter.
Maar de auto moet wel in orde blijven, niet dat ze over twee jaar weg geroest is, wil er nog wel een tijdje in rijden!
APK vermoed ze dat wel gaat redden, alleen de aanslag in de koplampen twijfel ik over, maar ik heb al een setje nette klaarliggen!

Voorscherm dacht ik te demonteren, stukje eruit te snijden en nieuw in te (laten) lassen, of is dit te rigoureus?
Bij de uitlaat/onder de bumper hetzelfde

bij het achterlicht, achterlicht eruit halen, aan beide kanten( indien aan de binnenkant ook roest) goed kaal maken en behandelen met ?middel :?:

Rijden is inderdaad wel het favoriete, maar ook de techniek/restauratie vind ik interessant en wil ik graag leren!

@Mkatgert,
bedankt : ) scheelt mij weer een hoop werk!
had al het plan de opzetdorpel er een keer af te halen, om te kijken hoe het eronder eruit zag. maar dit is dus eigenlijk niet meer nodig : )

@p204
Zal even naar je foto's gaan kijken, maar dit klinkt alsof het niet al te moeilijk zal zijn!
Borrels klinken altijd wel interessant.. :D

@RondeB
bedankt voor de link, heb nog niet de tijd gehad er uitgebreid naar te kijken, maar lijkt interessant!
Jou forumdraadje heb ik al eens gelezen, erg treurig einde..

@MarcoPeus
Wat bedoel je met Balkon? vlakke stuk bij de achterbumper? dat is bij mij helaas niet helemaal vlak vanwege een deuk, als ik de auto gewassen heb blijft er ook altijd water staan. Misschien moet ik dat eerst eens oplossen..
In de achterbak zit ook nog een grote plek, lijkt gelukkig niet diep te zijn.
op de achterklep zit ook nog een klein plekje, dus ik heb genoeg om te oefenen met roestbehandeling!
Peugeot 204 break '68
Je voelt je lekkerder in een klassieke Peugeot!
Lars204
 
Berichten: 35
Geregistreerd: 31 dec 2014, 00:56
Woonplaats: Culemborg

Re: 204 break 'Louise' '68

Berichtdoor 403diesel » 03 maart 2015, 00:44

Lars204 schreef:Voorscherm dacht ik te demonteren, stukje eruit te snijden en nieuw in te (laten) lassen, of is dit te rigoureus? Bij de uitlaat/onder de bumper hetzelfde


Het vervelende van roest is dat het doorgaat. Zoals Ron al meldde, je kunt het vertragen, niet stoppen. De gaatjes die je noemt zijn in werkelijkheid een stukje groter dan de foto's laten zien. Bij de uitlaat zou eigenlijk het hoekje vernieuwd moeten worden omdat de omliggende plaat ook al wat blazen vertoont. Als je dat goed gaat schoonmaken vallen daar zeer waarschijnlijk ook gaatjes in. Hetzelfde met het voorscherm.

Nieuwe stukken erin is niet te rigoureus; eigenlijk is al het andere dat je er aan doet om het optisch weer wat beter te krijgen zoals dichtsmeren met plamuur o.i.d. een verergering van het probleem omdat je roest en vocht insluit waardoor het nog harder gaat roesten. Blaasjes kan je het beste open krabben zodat het vocht eruit kan. Alleen is de geblaasde lak iig nog dezelfde kleur, als je het open krabt het je een roestbruine plek. Voor veel mensen de reden zo'n blaasje toch maar te laten zitten. Heel begrijpelijk eigenlijk.

Kom anders eens langs. Ik zit in Beesd, voor jou om de hoek. Wellicht kan ik er wat zinnigs over zeggen.

Groet, Serge
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: 204 break 'Louise' '68

Berichtdoor mkatgert » 03 maart 2015, 09:52

Lars204 schreef:@Mkatgert,
bedankt : ) scheelt mij weer een hoop werk!
had al het plan de opzetdorpel er een keer af te halen, om te kijken hoe het eronder eruit zag. maar dit is dus eigenlijk niet meer nodig : )


Vergeet niet dat het hard kan gaan in een paar jaar :) Toch eens kijken zal niet overbodig zijn.
504 TI 1973
Avatar gebruiker
mkatgert
 
Berichten: 566
Geregistreerd: 13 jul 2008, 21:37
Woonplaats: Wageningen

Re: 204 break 'Louise' '68

Berichtdoor Lars204 » 03 maart 2015, 10:46

@Serge 403Diesel

Je hebt pb : )

@mkatgert
Aangezien jij het al gedaan hebt, durf ik er op te gokken dat het voorlopig nog wel netjes zal zijn, en ga ik eerst maar eens met de andere plekken aan de gang.

heeft er iemand aanbevelingen welke middelen ik het beste kan gebruiken tegen de roestbestrijding?
heb al rx5 en rx7 staan, dit is gebruikt voor de bodem in de cabine, nadat alle corrosieplekken goed geborsteld/geschuurd waren.
Peugeot 204 break '68
Je voelt je lekkerder in een klassieke Peugeot!
Lars204
 
Berichten: 35
Geregistreerd: 31 dec 2014, 00:56
Woonplaats: Culemborg

Re: 204 break 'Louise' '68

Berichtdoor 403diesel » 03 maart 2015, 11:06

RX7 is eigenlijk voor holle ruimten. Voor de bodem kan je beter RX10 nemen.

Het nadeel van RX is dat het niet overspuitbaar is dus niet op delen gebruikt kan worden die gespoten moeten worden.
Hiervoor kan je Fertan of zoiets gebruiken maar daar ben ik zelf gematigd enthousiast over.

Groet, Serge
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: 204 break 'Louise' '68

Berichtdoor Lars204 » 03 maart 2015, 11:24

@Serge,

Gezien je wagenpark, en met name de 403 pick-up, kom ik zeker een keer langs om eens over Louise haar roestproblemen te praten

Fertan ken ik niet, hoorde wel iets over zinc-spray? kom er even niet op wie de Fabrikant was.
Maar dat zou het probleem ook oplossen, nadat de corrosie goed weg geborsteld was, maar moet wel na een half uur al gespoten worden.

Zag toevallig vanmorgen vanuit de trein naar school een witte 403 pickup staan, hopen dat die er straks nog staat, dan kan ik even beter kijken.
Auto stond in Strijp-S, Eindhoven
Peugeot 204 break '68
Je voelt je lekkerder in een klassieke Peugeot!
Lars204
 
Berichten: 35
Geregistreerd: 31 dec 2014, 00:56
Woonplaats: Culemborg

Re: 204 break 'Louise' '68

Berichtdoor Lars204 » 09 maart 2015, 12:48

Hey!

Afgelopen vrijdag voor het eerst stil gestaan met de Peugeot, en gelijk 3x binnen een paar kilometer
Ik was onderweg van Culemborg naar Nieuwendijk, om bij een kennis langs te gaan

Toen ik Culemborg uitreed, ging bij de stoplichten het rode licht branden, op m'n dashboard.
Klein stukje verder was een uitwijkstrook, daar ben ik gestopt.
Motorkap open gehad, olie peilen, was weinig, dus een liter erbij gekiept.
Weer starten, rode lampje was uit. Mooi! rijden dan maar!

Nadat ik op de snelweg was ingevoegd, ongeveer anderhalve kilometer na waar ik eerst stil stond, ging de rode lamp weer aan.
Olie kon het niet zijn, dus gevarenlichten aan en op de vluchtstrook met ongeveer 50 doorgereden naar het tankstation.
Weer motorkap open, en maar even bellen dat ik later was.
Voor de zekerheid maar even beltegoed gehaald bij de shop, zodat ik indien nodig de ANWB zou kunnen bellen, als ik wéér kwam te staan.

Toen ik terug kwam bij de auto de motorkap laten zakken, starten, rode lamp bleef uit, dus dan maar weer een stukje proberen.
Aan het einde van de invoegstrook, wat tevens de uitvoegstrook naar de afslag Beesd is, ging de lamp weer aan.
Dus wéér de weg af, en de auto maar even bij Serge(403Diesel)op de oprit neer gezet. Toen we terug kwamen bij de auto was het probleem duidelijk!
Er lag koelvloeistof onder de auto. Anderhalve liter water er bij gedaan, rondleiding gehad van Serge door zijn bedrijf en verder zonder problemen op mijn bestemming gekomen!

Even een stukje heb ik nog gedacht 'dit oude ding gaat weg' maar al snel verscheen de glimlach weer op m'n gezicht, samen met het besef dat deze auto niet meer weg gaat!
het leuke motorgeluidje, de herrie op snelwegtempo, het leuke sturen, het overhellen in de ( soms te snel genomen ) bochten, de leuke verschijning, het iedere keer weer lachen als moderne auto's moeten lossen bij drempels, terwijl ik dankzij de comfortabele Franse vering gewoon door kan, dat zijn toch wel enkele dingen die bij deze auto horen en voor mij het rijden in deze auto voor mij zo leuk maken!

Zaterdag maar een kleine beurt uitgevoerd, uitgebreid verslag met foto's volgen later !
Peugeot 204 break '68
Je voelt je lekkerder in een klassieke Peugeot!
Lars204
 
Berichten: 35
Geregistreerd: 31 dec 2014, 00:56
Woonplaats: Culemborg

Re: 204 break 'Louise' '68

Berichtdoor Lars204 » 24 maart 2015, 00:40

Sorry dat er nog altijd geen vervolg is geplaatst
Ben de laatste tijd heel erg druk!
Zal zo snel mogelijk proberen om alsnog een vervolg te schrijven!

Zou iemand mij kunnen vertellen waar ik het motornummer kan vinden?
ben al 2 weken opzoek naar een verdelerkap met rotor, maar ben al 3x met de verkeerde geëindigd..

Groeten,
Lars
Peugeot 204 break '68
Je voelt je lekkerder in een klassieke Peugeot!
Lars204
 
Berichten: 35
Geregistreerd: 31 dec 2014, 00:56
Woonplaats: Culemborg

Re: 204 break 'Louise' '68

Berichtdoor Bart-Peugeot » 25 maart 2015, 12:25

Als jeje huidige rotor en verdeelkap meeneemt naar de auto onderdelen handelaar, kunnen ze de juiste voor je zoeken.
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Re: 204 break 'Louise' '68

Berichtdoor Lars204 » 18 apr 2015, 00:02

Weer eens even een update!

Tijdens de grote beurt van een tijdje terug tot de ontdekking gekomen dat Louise toch nog een beetje een Francaise is
Het oude Franse, handgeschilderde(!) kenteken zit nog onder het Nederlandse!
Afbeelding

Gezien het kenteken heeft ze dus niet haar hele leven in het zuiden van Frankrijk gewoond.
Als iemand tips heeft hoe ik de geschiedenis van de auto kan achterhalen in Frankrijk?
inmiddels heb ik al 2 Franse kentekens van deze auto gevonden!

Ook al een keer met de carberateur aan de gang geweest!
Deze is van de auto af geweest, alles schoon gemaakt en weer terug geplaatst!
Proefritje gemaakt, wat een wereld van verschil!
Bij terug komst maakte Job de opmerking dat hij nog iets hoorde stromen in de motor
Na nader onderzoek bleek dit de vlotterkamer te zijn, die maar bleef vol lopen..
Aangezien het al 01.15u was, besloten de volgende dag verder te gaan..

Afbeelding
Afbeelding

het probleem bleek het stukje metaal, voor de vlotterbal, het zat enigszins scheef..

Afbeelding
En alles zit weer, op de juiste manier in elkaar!

Ook de nieuwe verdelerkap met rotor is inmiddels gelukt!

Ook met de ventilator bezig geweest, deze slaat niet automatisch aan bij 80 graden.
Hier waren ook foto's van, maar deze zijn verdwenen?
nieuw koolstofje er in, nieuw sensortje.
Je hoort de fan nu wel 'klikken' als je de contacten verbind, maar bij 80 graden slaat deze nog steeds niet automatisch aan.
Iemand een idee wat er nog meer mis kan zijn?

Ook was er het idee dat de thermostaat niet meer goed zou zijn, bleken er twee types thermostaat voor de 204 te zijn.
Eerst een type afgenomen, getwijfeld of dit wel de juiste was, dus ook de andere gehaald bij de PCN, nu lijkt er waarschijnlijk toch niets mis te zijn.. maar dit ga ik nog even in de gaten houden!

Met een rit naar Montlhery in het vooruitzicht, wou ik toch ook wel het trillen verhelpen, dat rond 100/105kmpu begon.
Kreeg een opmerking dat ik verkeerde banden zou hebben, ik rijd namelijk op Goodyears ipv Michelin.
Maar eigenwijs als ik ben, besloten toch eerst opnieuw te laten balanceren en dat lijkt het probleem te hebben opgelost!
De auto ligt vanaf +-80kmpu al rustiger op de weg dan eerst, en bij 110 nog steeds trillingsvrij!

Dit was het weer voor nu!
Ben benieuwd naar jullie reacties!
Peugeot 204 break '68
Je voelt je lekkerder in een klassieke Peugeot!
Lars204
 
Berichten: 35
Geregistreerd: 31 dec 2014, 00:56
Woonplaats: Culemborg

Re: 204 break 'Louise' '68

Berichtdoor Steven- » 18 apr 2015, 00:30

Hoi Lars,

leuk nostalgisch detail, die nummerplaat. Dép. Val-d'Oise is inderdaad allerminst in Zuid-Frankrijk. Dat ze een tijdje in de regio Parijs bereden is had je ongetwijfeld niet verwacht. Hoe je meer informatie kan vergaren over de geschiedenis weet ik niet. Heb je werkelijk geen enkel aanknopingspunt? Oude Nederlandse eigenaren die misschien nog wat weten, of wie ze bijvoorbeeld uit Frankrijk heeft gehaald?
Bij mijn 205 XR zou ik het ook wel leuk vinden om te doen en ik heb ook wel wat aanknopingspunten, maar eigenlijk heb ik ook geen zin om die oude dame waarvan ze ooit was ermee lastig te gaan lopen vallen.. :wink:

Mooi dat je de carburateur schoongemaakt hebt en enkele ontstekingsdelen hebt vervangen, vind ze vast fijn. Voor wat betreft de thermostaat: wat zijn de problemen die zich voordoen?

Verstandig dat je de banden hebt laten balanceren. Als er enige onbalans aanwezig is merk je dat helaas namelijk maar snel genoeg. :wink:

Blijft een leuk 204'tje. Veel plezier weer ermee dit seizoen ! 8) :-)
Mvg, Steven.

205 CJ 1.1i 1991 ''Sneeuwwitje''
205 XR 1.1i 1991 ''Doornroosje''

Peugeot 205; als een leeuw.. zo sterk!
Avatar gebruiker
Steven-
 
Berichten: 3009
Geregistreerd: 06 mei 2013, 16:13
Woonplaats: Gouda

Re: 204 break 'Louise' '68

Berichtdoor Lars204 » 27 feb 2016, 21:52

Hallo Allemaal!

Het is al een tijdje geleden dat ik hier wat gepost heb.
Inmiddels al weer veel avonturen beleefd met de 204.
Waarvan enkele gepost zijn op de website www.routenationale.com

De teller is inmiddels versprongen naar 00000, en al weer een endje verder.
Ze word gewoon het hele jaar ingezet, al probeer ik strooidagen wel te vermijden!

Inmiddels ben ik ook aan een andere opleiding begonnen.
Hiervoor ga ik van de zomer ruim 4 maand op stage naar Frankrijk, bij het meer van Annecy!

Natuurlijk gaat de 204 mee! Vanwege de lange afstand overweeg ik extra geluidsisolatie te plaatsen
Wat denken jullie hiervan? Ik heb dit materiaal gevonden op internet
http://www.geluidsisolatie-auto.nl/easy ... uning.html
Hebben jullie hier, of met vergelijkbare producten, ervaring mee? Levert het echt verschil op?

Lars204
Peugeot 204 break '68
Je voelt je lekkerder in een klassieke Peugeot!
Lars204
 
Berichten: 35
Geregistreerd: 31 dec 2014, 00:56
Woonplaats: Culemborg

Re: 204 break 'Louise' '68

Berichtdoor 404noir » 29 feb 2016, 16:57

Lars204 schreef:http://www.geluidsisolatie-auto.nl/easy ... uning.html
Hebben jullie hier, of met vergelijkbare producten, ervaring mee? Levert het echt verschil op?

Lars204


het zit tegenwoordig standaard in veel auto's. Onder de vloerbedekking tegen de bodemplaat, in de deuren en de achterklep tegen de binnenzijde van het buitenplaatwerk, onder de achterbank, tegen de wielkasten achter.
Het werkt erg goed. Vooral in de deuren, je bent dan direct van het blikkerige geluid af als je de deur sluit. En de deur werkt ook veel beter als klankkast voor speakers.

Wat ook goed werkt is een extra laag kokos matten. Ook die werken geluid dempend en je ontziet er ook de originele vloerbedekking mee.
Kokos matten zijn vaak naturel (gelig-oranje) van kleur maar je kan ze ook in zwart of andere kleuren vinden. Zelf op maat snijden nadat je van karton eerst templates hebt gemaakt.
En het is nog period correct ook nog want het werd vroeger in 70's heel vaak gebruikt in auto's.
404noir
 
Berichten: 602
Geregistreerd: 22 mei 2014, 15:30

Re: 204 break 'Louise' '68

Berichtdoor Lars204 » 06 maart 2016, 01:09

@404Noir,

Kokosmatten had ik nog niet aan gedacht, daar zal ik me eens in gaan verdiepen.
Bedankt voor je tip!
Peugeot 204 break '68
Je voelt je lekkerder in een klassieke Peugeot!
Lars204
 
Berichten: 35
Geregistreerd: 31 dec 2014, 00:56
Woonplaats: Culemborg

204 break 'Louise' '68

Berichtdoor jacqabe » 06 maart 2016, 15:31

Lars204 schreef:
Kokosmatten had ik nog niet aan gedacht, daar zal ik me eens in gaan verdiepen.
Bedankt voor je tip!


Ik ben niet zo gecharmeerd van cocosmatten, deze lagen in mijn 403 sedan. De onderlaag is van rubber en dan blijft het vochtig tussen de bodem en de mat. Misschien zijn er andere soorten die wel ademen maar die met rubber onderlaag raadt ik je niet aan.
Peugeot 403B 1963, 504 cabrio 1972 en 203 Bachée 1950
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1671
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

VorigeVolgende

Keer terug naar 204/304

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten