Nieuwe aanwinst

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: Nieuwe aanwinst

Berichtdoor tout est beau avec une... » 05 sep 2014, 00:05

Die bus is deze rakker:

Afbeelding

Onlangs nog gebruikt.
Mijn setje is volgens mij compleet met de trekker en stempels om de keeringen te monteren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als jij of iemand anders een strijdplan heeft om hem in Sittard te krijgen mag je hem uiteraard van me lenen.

Maar misschien red je het met nogmaals ontluchten.

M.Vr.Gr.Marco.
202 BH '48
504 coupe '71
104 GL '78
505 Turbo injection '84
605 2.0 SRi '92
RG-01 '13
tout est beau avec une...
 
Berichten: 878
Geregistreerd: 27 maart 2009, 23:24
Woonplaats: Hasselt (ov.)

Re: Nieuwe aanwinst

Berichtdoor Harrie » 05 sep 2014, 00:19

mooi dat je een complete set hebt, Marco :wink:
en, inderdaad, de stempels voor de nieuwe keerringen niet te vergeten.. :roll:
op jouw foto is het gehele koppelingshuis er ook af, dat is bij normale vervanging niet aan de orde. :wink:
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Nieuwe aanwinst

Berichtdoor peugeot-304 » 05 sep 2014, 12:02

Marco,
ik heb deze set voor de 304 in mijn garage liggen:

Afbeelding

Je mag hem best lenen.
Even via PB verder?

Dieter
Peugeot 304 Coupé 72 jaune maïs
Peugeot 304 Cabrio 75 vert mousse métallisé

Het 304 onderdelenboek vind je op : http://www.hoeyng.nl/
Avatar gebruiker
peugeot-304
 
Berichten: 747
Geregistreerd: 04 jun 2004, 09:49
Woonplaats: Limburg

Re: Nieuwe aanwinst

Berichtdoor MarcoPeus » 05 sep 2014, 18:07

Ik zal t in gedachte houden Dieter, dankjewel voor t aanbod. Ik wil eerst nog eens de koppeling goed ontluchten. Vanmorgen kreeg ik m namelijk met lopende motor niet eens meer in de 1e versnelling. Ik moest de motor uitzetten en starten met de koppeling ingedrukt. De motor kwam met een schok in de aandrijflijn tot leven en de koppeling kwam vrij. Dat heb ik 2 keer moeten doen en toen heb ik m in de garage gezet.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Nieuwe aanwinst

Berichtdoor Bert » 07 sep 2014, 17:48

en (niet vergeten) bij de montage van het vliegwiel het pennetje op de drukgroep ( waar de poulie op past) zo dicht mogelijk bij het gaatje in de krukas plaatsen. ( i.v.m. het op tijd zetten van de ontsteking) :idea:
Peugeot pepermolen (bouwjaar 1979) + ander PSA product ( Xsara Picasso 2.0-16v aut.)
Avatar gebruiker
Bert
 
Berichten: 1194
Geregistreerd: 25 jun 2004, 10:04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Nieuwe aanwinst

Berichtdoor MarcoPeus » 05 okt 2014, 22:48

Vandaag bij Venus, mijn 204 (omdat ze zo maagdelijk wit en mooi is), gele Duplo's gemonteerd.
Het resultaat:
Afbeelding
Binnenkort nogmaals ontluchten en anders koppeling huis open maken en inspecteren. Anders op zoek naar een koppeling/drukgroep €€€€€ :evil:
Inmiddels wel al een koppeling gereedschapsset aangeschaft via MP.
Laatst bijgewerkt door MarcoPeus op 06 maart 2016, 15:20, in totaal 1 keer bewerkt.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Nieuwe aanwinst

Berichtdoor Steven- » 05 okt 2014, 23:08

Hele leuke foto, Marco. Het gele licht staat haar erg fraai. Mooie, charmante auto! 8)
Mvg, Steven.

205 CJ 1.1i 1991 ''Sneeuwwitje''
205 XR 1.1i 1991 ''Doornroosje''

Peugeot 205; als een leeuw.. zo sterk!
Avatar gebruiker
Steven-
 
Berichten: 3009
Geregistreerd: 06 mei 2013, 16:13
Woonplaats: Gouda

Re: Nieuwe aanwinst

Berichtdoor MarcoPeus » 08 okt 2014, 16:39

Vandaag koppeling gereedschap set binnen gekregen. Voor t geval dat.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Nieuwe aanwinst

Berichtdoor MarcoPeus » 12 okt 2014, 18:53

Vandaag nogmaals geprobeerd de koppeling te ontluchten. Slang aan de nippel, nippel open en wachten maar (zou zelf moeten doorlopen). Na een half uur nog niks behalve wat nattigheid bij de onderkant van de nippel.
Dan de koppeling maar eens even ingetrapt om t "op gang te helpen". Helpt ook niet.
Koppeling eens diep ingetrapt, dan komt er vloeistof die de slang in kruipt. Zo eens even laten staan maar er gebeurt helemaal niks. Mijn ontlucht apparaatje heeft een vacuum functie maar dat mag niets baten.
Gestart en eens de koppeling bedient. Lijkt soepeler te gaan. Motor even warm laten worden en dan lijkt de versnelling weer niet in te willen schakelen. De auto lijkt weg te willen rijden als je de 1 inschakelt maar als je even wacht gaat hij er toch in.
Toch maar even een stukje mee gereden naar de automaterialen zaak (was open op zondag tot mijn verbazing van 11u tot 17u)
Onderweg gaat t schakelen soms heel makkelijk en soms om den donder niet. Er is geen touw aan vast te knopen. Wel lijkt t er op dat, als de motor goed warm is, het makkelijker gaat.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Nieuwe aanwinst

Berichtdoor ajvgelder » 12 okt 2014, 22:14

MarcoWetzels schreef:Vandaag nogmaals geprobeerd de koppeling te ontluchten. Slang aan de nippel, nippel open en wachten maar (zou zelf moeten doorlopen). Na een half uur nog niks behalve wat nattigheid bij de onderkant van de nippel.
Dan de koppeling maar eens even ingetrapt om t "op gang te helpen". Helpt ook niet.
Koppeling eens diep ingetrapt, dan komt er vloeistof die de slang in kruipt. Zo eens even laten staan maar er gebeurt helemaal niks. Mijn ontlucht apparaatje heeft een vacuum functie maar dat mag niets baten.
Gestart en eens de koppeling bedient. Lijkt soepeler te gaan. Motor even warm laten worden en dan lijkt de versnelling weer niet in te willen schakelen. De auto lijkt weg te willen rijden als je de 1 inschakelt maar als je even wacht gaat hij er toch in.
Toch maar even een stukje mee gereden naar de automaterialen zaak (was open op zondag tot mijn verbazing van 11u tot 17u)
Onderweg gaat t schakelen soms heel makkelijk en soms om den donder niet. Er is geen touw aan vast te knopen. Wel lijkt t er op dat, als de motor goed warm is, het makkelijker gaat.


Lijkt wat op het probleem wat ik ook heb. Als de motor (lees olie) nog koud en dik is gaat het schakelen vrij stroef, vooral van 1 naar 2, lijkt mij normaal.
Ik had het probleem met de achteruit. De ene keer zonder probleem, de andere keer pas na een aantal keer. Kan dus ook aan versleten schakelstang kommen liggen, dus speling (zie mijn topic), of niet goed afgesteld mechanisme. Denk hier toch meer aan een probleem binnen de koppelingcylinders, maar de schakelstangen eens nakijken kan zeker geen kwaad denk ik. Komt de koppelingsplaat wel goed vrij ? Indien niet dan gaat hij in zijn vrij bij het koppeling laten opkomen "kruipen".
ajvgelder
 
Berichten: 43
Geregistreerd: 23 mei 2011, 22:25

Re: Nieuwe aanwinst

Berichtdoor MarcoPeus » 28 nov 2014, 20:57

Vandaag 3 stuks gereedschap gekocht in Eindhoven van een bekende forummer. Kan ik de fusee's demonteren op de 204 en de draagarmen gaan stralen en spuiten. Zijn nu erg roestig en lelijk. Doet afbreuk aan de wagen.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Nieuwe aanwinst

Berichtdoor micheldeman » 03 dec 2014, 15:02

Bij mij ging het schakelen ook erg moeilijk, lag aan de hoofdcilinder. Dus een rivisieset gemonteerd.
Kun je kijken of daar nattigheid zit (letterlijk en figuurlijk)
Michel
peugeot 304 cabrio (mei 1970), was 00-30-NF, nu VUK 214H
106 rallye S1 (1994)
micheldeman
 
Berichten: 217
Geregistreerd: 07 mei 2004, 14:57
Woonplaats: Boekel

Re: Nieuwe aanwinst

Berichtdoor MarcoPeus » 03 dec 2014, 15:40

Daar was in ieder geval lekkage geweest en daarom een nieuwe geplaatst. Helaas zonder gewenst effect vwb het schakelen.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Nieuwe aanwinst

Berichtdoor MiGS » 05 dec 2014, 14:39

ajvgelder schreef:...olie ... nog koud en dik is gaat het schakelen vrij stroef, vooral van 1 naar 2, lijkt mij normaal.
Ik had het probleem met de achteruit. De ene keer zonder probleem, de andere keer pas na een aantal keer


Het inleggen van de achteruit is vaak problematisch omdat de boel in de bak goed versleten is. Er wordt fysiek met het "idler" tandwiel geschoven, en als dat in het verleden niet met beleid gebeurd is dan slijten de randen van dat tandwiel enorm:

Afbeelding

Ik heb hier drie bakken staan waarbij al die wieltjes er ongeveer zo uitzien. Remedie: eruithalen en bijwerken met de haakse slijper, schakelt weer prima (in vergelijking met ervoor dan... :D )
ex: 304S coupé (Bleu Azur)
Avatar gebruiker
MiGS
 
Berichten: 155
Geregistreerd: 10 aug 2010, 18:31
Woonplaats: Schiedam

Re: Nieuwe aanwinst

Berichtdoor Bert » 08 dec 2014, 21:54

je kan de koppeling ook ontluchten door de "slave" cylinder los te halen en omhoog te houden. ( een boosdoener voor lucht in het systeem zijn vaak de afdichtrubbertjes van de leiding in de beide cylinders)
Peugeot pepermolen (bouwjaar 1979) + ander PSA product ( Xsara Picasso 2.0-16v aut.)
Avatar gebruiker
Bert
 
Berichten: 1194
Geregistreerd: 25 jun 2004, 10:04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Nieuwe aanwinst

Berichtdoor MarcoPeus » 08 maart 2015, 00:39

Na een lange tijd de 204 maar weer eens van stal gehaald. "Even" naar garage PSH om de koppeling eens met zn tweeën te ontluchten. Op weg er naar toe viel me op dat ik geen enkele keer moeite had om te schakelen en alle versnellingen moeiteloos ingelegd konden worden.
Wel moest ik vlak voor aankomst nog even een kleine col op en toen merkte ik dat de koppeling begon te slippen. :? :(
Heb je eindelijk een soepel schakelende bak, begint de koppeling te mieren.
Enfin, aangekomen eerst maar eens aan de 405 gaan rommelen (die 405 topic), na afloop de 204 op de brug.
Beetje stellen, beetje sleutelen, de vork eens helemaal vrij laten komen...... Aha, daarom slipte die, de koppeling komt niet geheel vrij en onder belasting kon deze dus slippen.
Alles dus weer goed afgesteld en proef rijden maar.
Een 15-20 km later kan ik met overtuiging zeggen de koppeling is weer op orde. Geen slip meer, geen knarsende tanden bij schakelen. Heerlijk. De 204 rijdt weer als "nieuw"
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Nieuwe aanwinst

Berichtdoor maan » 08 maart 2015, 01:25

Goed bezig Marco, en met mooi resultaat!
205 1.1 Junior (1986, verkocht), 205 CJ 1.4i (1989), 307 SW 2.0 Premium (2005), 306 1.4 STX (1998, verkocht), e-208 (2020)
Als kind al in een beige 403 sedan
Avatar gebruiker
maan
 
Berichten: 662
Geregistreerd: 12 maart 2010, 13:07
Woonplaats: Leersum

Re: Nieuwe aanwinst

Berichtdoor MarcoPeus » 08 maart 2015, 18:29

Thx Albert,
Vandaag nog een ritje gemaakt. Je kunt merken dat de temperatuur omhoog begint te gaan, veel cabrio's en motors op de weg. Oldtimer gehalte is minimaal.
Geen centje pijn meer met schakelen en koppelen.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Nieuwe aanwinst

Berichtdoor IVARIO » 09 maart 2015, 16:28

Goed gedaan!
205 Génération 1997, 2CV6 Spécial 1987
Ex: 304S Cabrio 1974 rood, 404 1966 d.groen, J7 Camper 1978 roze, Citroën HY Camper 1967, Citroën ID19 1970, Simca 1200 LS 1975, Morris Minor 1950, Mercedes 207D Camper 1981, VW kever 1976, SAAB 96 1980 & 99 1983
Avatar gebruiker
IVARIO
 
Berichten: 607
Geregistreerd: 31 mei 2013, 12:01
Woonplaats: Heist-op-den-Berg, België

Re: Nieuwe aanwinst

Berichtdoor MarcoPeus » 01 jun 2015, 20:17

Heel blij was ik geworden van de aanschaf van enkele 204 gereedschapskisten waaronder een kist voor de voortrein. Daar zat ook een bitje in om de fusee los te maken. Helaas was daar een tandje vanaf gebroken maar gelukkig had ik weer een los exemplaar ooit gekocht op t forum.
Meteen passen even...................Nondeju, dat past niet. Zijn er verschillende modellen ophanging gebruikt in de 204/304?
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Nieuwe aanwinst

Berichtdoor MarcoPeus » 04 okt 2015, 17:26

Tijdens de laatste rit met de 204 ondervond ik wat problemen bij stationair toerental. De motor sloeg bijna tot helemaal af. Saillant detail was dat ik net daarvoor een benzine filter gemonteerd had dus ik was meteen van mening dat de opbrengst door t filter werd belemmerd.
Vandaag mooi weer dus weer een ritje maken. Starten en weer hommeles met stationair lopen. Sloeg 4 keer af. Behalve als ik de choke een beetje uittrok. Hmmmmmm
Nu heb ik eens bij een oude monteur een trucje gezien om een vuiltje uit de carburateur te krijgen. Toerental omhoog en dan de inlaat op de carburateur kort afdekken om een groter vacuüm te creëren. En warempel dat deed 't 'm. Heeft de hele dag perfect gelopen. Blij mee.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Nieuwe aanwinst

Berichtdoor pauldevries » 04 okt 2015, 18:10

Mooi om te horen dat ze weer probleemloos loopt.
Vindt dit echt een schitterende 204, dat maagdelijk wit doet het uhm voor mij.

Hoop deze ook nog een keer in het echt te bewonderen :D
--))
pauldevries
 
Berichten: 950
Geregistreerd: 09 okt 2011, 15:39

Vorige

Keer terug naar 204/304

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten