door Harrie » 07 aug 2011, 20:33
cupjes kun je bij de betere automaterialenzaak kopen.
zoals Joos al schreef: netjes met (Até )rempasta in elkaar zetten.
let op, er zit kan verschil zitten in cupjes, met ribbeltjes en zonder, ook beide in 1 HRC.
kijk dus goed, maak er foto's van, en schrijf op hoe het in elkaar zit,
ook naar welke richting de schuine lip van het cupje staat ( !! ).
Nadien het gehele systeem grondig ontluchten, dan heb je meteen
de remvloeistof ververst. Origineel zit er DOT 3 in, die is erg hygroscopisch,
dat wil zeggen dat het water in zich opneemt, hetgeen corrosie veroorzaakt in
de cylinders, vooral remkrachtbegrenzer en achter-wielremcylinders.
DOT 3 vervangen door DOT 5.1 ( NOOIT door Dot4 of Dot 5 !!! )
De oude cupjes meenemen kan ook, voor de maten.
Bel eens rond: Brezan of zoek in je buurt naar een remrevisiebedrijf.
Oudere garagebedrijven en garagebedrijven die niet-merkgebonden, aan alle merken
sleutelen, hebben vaak wel een assortimentsdoos met diverse cupjes in voorraad.
Afhankelijk van merk hoofdremcylinder, zit er achterin een "ronde" springveer,
en de secundaire is begrenst door een boutje in de onderzijde van de HRC.
andere uitvoering heeft spanstiftjes die vanaf de openingen vanuit het reservoir
in de HRC steken en zodoende de primaire en secundaire zuiger begrenzen.
succes, grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001