Pagina 4 van 11

BerichtGeplaatst: 30 jul 2009, 20:42
door peugeot-304
Harrie schreef:inmiddels met René een oplossing geregeld per email.
.
8)
.
grt, Harrie




Koppelingscylinder per e-mail ? ? :shock: :shock:

Harrie kan alles........ :D

Dieter

BerichtGeplaatst: 30 jul 2009, 21:04
door Harrie
als de wartels goed losgaan, kun je die hard-kunststof slang altijd hergebruiken.
De rubbertjes moeten altijd vernieuwd worden.
grt, Harrie
@ Dieter: ik heb hier een vette superdikke internet-aansluiting! :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 16 aug 2009, 10:07
door Boris
Gisteren een nieuwe binnenspiegel gemonteerd, dat kijkt echt een stuk beter achteruit.

Tevens zijn de heupgordeltjes geplaatst. Gisteren dus een schitterend ritje van ca 80 km gemaakt met de cabrio, geweldig!

BerichtGeplaatst: 16 aug 2009, 23:50
door Harrie
vandaag de 304 S cabriolet weer van stal gehaald om te preparen voor het Verrassingsevenement.
de koppeling kwam niet vrij.. :shock:
Dus met de 306 cabrio naar huis, gereedschap gehaald en de ( nieuwe!) koppelingscylinders nogmaals ontlucht.
Vreemd... maar goed, nadien werkte het perfect.
Radiateurdop vernieuwd want van de oude was het rubber totaal vergaan..
Vanmiddag nog een uitgebreide toertocht door de prachtige Geldersche Achterhoek gemaakt.
De 304 staat nog bij huis, komende dagen mag ze voor woon-werk-verkeer dienstdoen. Een auto moet rijden, niet stilstaan 8)
grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 26 sep 2009, 00:52
door Riko
Na weken stilstand (want, drukdrukdruk),

Vandaag remleidingen gemonteerd, tussenstuk uitlaat geplaatst en ook de benzineleiding weer geplaatst. De remmen ontlucht. Daarna de voorste spatborden alsook de wielen gemonteerd.

Bijna af, mocht ook wel weer.

BerichtGeplaatst: 30 sep 2009, 15:55
door Martijn
Riko schreef:Na weken stilstand (want, drukdrukdruk),

Vandaag remleidingen gemonteerd, tussenstuk uitlaat geplaatst en ook de benzineleiding weer geplaatst. De remmen ontlucht. Daarna de voorste spatborden alsook de wielen gemonteerd.

Bijna af, mocht ook wel weer.


Gisterenavond eindelijk een deel van de partij onderdelen die ik laatst gekocht heb gesorteerd en de belangrijkste delen voor mijn 304 break en 304 coupé opgeborgen. Ben bijzonder blij met de nieuwe , origineel Peugeot 304 voorschermen, de nieuwe dubbelparabool koplampen met gele bolletjes, de sierstrips en de achterlichtglazen voor de Break. Binnekort de rest van de delen ophalen, maar dat is vooral voor de grotere Peugeots, o.a een aantal nieuwe 504 en 604 schermen :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 25 nov 2009, 21:44
door Riko
Riko schreef:Na weken stilstand (want, drukdrukdruk),

Vandaag remleidingen gemonteerd, tussenstuk uitlaat geplaatst en ook de benzineleiding weer geplaatst. De remmen ontlucht. Daarna de voorste spatborden alsook de wielen gemonteerd.

Bijna af, mocht ook wel weer.


Vandaag APK gehaald. Hoera.

BerichtGeplaatst: 25 nov 2009, 21:46
door chr.
Riko schreef:
Riko schreef:Na weken stilstand (want, drukdrukdruk),

Vandaag remleidingen gemonteerd, tussenstuk uitlaat geplaatst en ook de benzineleiding weer geplaatst. De remmen ontlucht. Daarna de voorste spatborden alsook de wielen gemonteerd.

Bijna af, mocht ook wel weer.


Vandaag APK gehaald. Hoera.


van harte. :wink: .

zonder problemen :?:

BerichtGeplaatst: 27 nov 2009, 17:40
door Riko
chr. schreef:
Riko schreef:
Riko schreef:Na weken stilstand (want, drukdrukdruk),

Vandaag remleidingen gemonteerd, tussenstuk uitlaat geplaatst en ook de benzineleiding weer geplaatst. De remmen ontlucht. Daarna de voorste spatborden alsook de wielen gemonteerd.

Bijna af, mocht ook wel weer.


Vandaag APK gehaald. Hoera.


van harte. :wink: .

zonder problemen :?:


Relatief weinig problemen, de bodem geheel vernieuwd dus laswerk was geen issue. Paar keer naar de club op en neer geweest en als die dicht was naar classic jaap in Dalfsen. De rest was slechts schroef en boutwerk.

Nu zonder stress op zoek naar de reden dat ik steeds natte voeten krijg als het een nachtje heeft geregend.

BerichtGeplaatst: 01 jan 2010, 17:05
door Klaze
Afgelopen week druk bezig geweest met de bodem van mijn 304. Die is/was aangetast door roest en zo als zo vaak, kom je meer tegen dan je had gedacht.
Gelukkig heb ik een broer die een bedrijf heeft in auto restauratie en konden we samen de werkzaamheden uitvoeren.
Mocht je nog eens een adres zoeken voor restauratie of onderhoud aan je Peugeot of andere oldtimer/klassieker dan kun je zeker bij hem terecht. Kijk maar eens op:
www.pkar.nl
Foto's spreken meer als woorden dus...:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals op de foto te zien is moet alleen het gedeelte rond de handrem nog gedaan worden en dan natuurlijk de ophangingspunten van het subframe.
Ook is inmiddels de eerste stoel klaar, dat is behoorlijk lastig werk om ze weer helemaal strak erom te krijgen, laat staan het naaien ervan.
Afbeelding

BerichtGeplaatst: 01 jan 2010, 18:28
door Harrie
mooi Klaze!
hoe is de toestand van het gedeelte onder de "achterbank"?
dat is namelijk een holle kamer, de plaat die je van boven ziet, is niet de bodemplaat.
Daar zit bij 204 en 304 cabrio vaak veel roest..
succes, je bent op de goede weg! :D
grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 02 jan 2010, 20:13
door Klaze
Het gaat inderdaad de goed kant op!
De onderste rand van de 'achterbank' is op bepaalde punten aangetast door roest, die moet er nog onder vandaan. Ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien en wat er achter zit. De bodem is lekker geverfd met dikke industrieverf. Dat roest niet zo snel meer. De bodem was eerst dicht gesmeerd met zeer harde kunststof en daaronder nog een bodemplaat :? Wie dat ooit gedaan heeft???

BerichtGeplaatst: 02 jan 2010, 20:22
door chr.
Ik zie alleen niet de bevestiging van de stoelen op de bodem aan de kant v/d dorpel :?:
Of kijk ik niet goed :?: :wink:

BerichtGeplaatst: 02 jan 2010, 20:33
door Klaze
Dat heb je goed zien :mrgreen: Ik heb twee nieuwe 'bakjes' gemaakt die nog gemonteerd moeten worden, dat is nog wel ergens op de foto te zien. Alleen was de las draad op en op 31 december om 15.00 zijn er geen winkels meer open die dat op voorraad hebben liggen, helaas, is dus een karweitje voor de volgende keer

BerichtGeplaatst: 02 jan 2010, 21:09
door chr.
Goed bezig Klaze :wink: .
Kijk ook eens bij mijn 304; de leeuw is thuis.

heb het zelfde meegemaakt met mijn cabrio. :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 02 jan 2010, 22:02
door Harrie
Klaas, de meeste 204/304 coupé's en cabrio's hebben/hadden een slechte bodem....
in vorige decennia waren er lieden die de bodem maar snel dichtmaakten, op verschillende kunstel-manieren,
o.a. er maar een plaat overheen lassen...
( Dan gaat de roest 10 x zo snel! ) Daarna werd de auto z.s.m. verkocht.
Vaak lopen opvolgende eigenaren dan tegen zulke catastrofes aan..
in mijn 304 S cabrio was er binnen een smurrie overheen gesmeerd...
ik heb de gehele bodem, vanaf subframe tot aan rechtopstaande rand bij achteras, VERNIEUWD! Behalve de middentunnel,
doordat de uitlaat hieronder zit, en het een hoger-gelegen deel is, roest dat amper, bovenzijde kan wel aangetast zijn door natte dempingsmatten.
.
Maar hoe komt dat nou? Een van de voornaamste oorzaken is de kachelunit van 204/304.
Het meeste (regen-)water dat in de parvan komt, loopt DOOR het kachelhuis!
Links bij het gaspedaal zie je een dikke slang aan de kachelunit zitten, die gaat door een gat in het schutbord,
en komt boven het stuurhuis uit. DIE slang, en het kachelhuis, moeten open zijn, en vrij van bladeren en ander vuil.
Een kachelhuis kan dus bij verstopping vol water komen te staan, wat dan onzichtbaar onder de matten loopt :!:
Meestal veroorzaakt de afdichtband, die bovenop het kachelhuis zit, en afdicht tegen de paravanbak, ook roest terplekke,
als dit softband vochtig of nat wordt.
De kachelunit is eenvoudig te demonteren tijdens een restauratie, en inspectie is van harte ( dringend..! ) aanbevolen!
Als je parvan hebt gedemonteerd, kun je ook gemakkelijk bij het ruitwissersysteem.
Die mag ook aandacht krijgen, en bijv. nieuwe ruitewisserasjes nadat het frame ontroest en opnieuw gelakt is.
Daarna hoeft de ruitewissermotor niet meer zo hard te werken en komen de wissers altijd
zonder speling netjes op zowel de rustplaats als in de verticale stand.
.
grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 05 mei 2010, 14:01
door Harrie
Vandaag weer eens wat aan de 304 S cabriolet gedaan.
De imititatiespiegels die er sinds 1999 op zitten heb ik nu vervangen door nieuwe CIPA's, het zicht naar achteren is er daardoor ook flink op vooruit gegaan :D
Alle 8 klepstelboutjes vernieuwd en klepspeling afgesteld. ik wil geen risico lopen dat er tijdens de Tante Nel-rit
een klepstelboutje breekt.. :roll: De oude waren gelukkig nog prima, niet uitgerekt doordat iemand de borgmoer te vast had aangedraaid.
er moeten nog wel 3 borgmoeren vernieuwd worden, die bleken flink vernaggeld.. dat kan later wel een keer.
beetje olie bijgevuld, verder alles O.K.
grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 06 mei 2010, 10:00
door irian paul
Gisteren het bij PCN magazijn gekochte achterspatbord voor mijn 204 bevrijd van de coating aan de binnenkant. dan kan die binnenkort gestraald worden en daarna de boven gekomen plekjes netjes maken.

BerichtGeplaatst: 23 mei 2010, 22:36
door renezeeland
vandaag eens niks gedaan aan mijn 21-21-ZP, maar gewoon gereden. En dan niet weer 4 km vancde opslag naar huis, nee gewoon echt getourd...en dat was na 3 jaar prutsen aan dat ding voor het eerst...
Had niet eerder 50 km aan een stuk er mee gereden...en nu vandaag dus officieel voor het eerst.
:)
En aan de Zeeuwse kust waren er kijkers genoeg, half Duitsland is geloof ik vandaag in Zeeland.
Het zorgt er ook voor dat je nog meer zin krijgt (...en hopelijk ook meer tijd) om al die dingen die er nog niet goed aan zijn....om die aan te pakken, of laten pakken....en er nog meer van te genieten
Wellicht niet het meest zinnige bericht...deze posting...maar wel lekker om dit te kunnen typen :)

BerichtGeplaatst: 23 mei 2010, 22:51
door Harrie
geweldig dat je eens lekker met je 304 S cabiro hebt gereden, René !
zeker geen onzinnig bericht :wink: ik heb destijds na restauratie ook alleen 'korte' ritten gereden
om eventuele probleempjes en kinderziektes er uit te halen,
want die heb je altijd na een complete restauratie.
Pas nadat de betrouwbaar was, gingen we langere afstanden en evenementen rijden met de 304 S cabrio.
grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 23 mei 2010, 23:04
door renezeeland
ik zou ook graag eens zomaar naar onze oostgrens rijden om je de auto te laten zien..en alle punten van kritiek en onjuistheden van je te horen zodat ie perfect gemaakt kan worden..maar dat durf ik nog niet aan
en inderdaad ..na een km of 30 vond ik m wat raar pruttelen
klinkt nu bij de broekspijp niet helemaal lekker....blijkbaar niet gas dicht
vind t apart dat de beste man die m restaureerde voor ik m kocht het hele blok uit elkaar haalde...een op het oog ook compleet nieuwe uitlaat monteerde, dat dan de broekspijp er uit ziet alsof er een oud zielig stukje roestig pijp is hergebruikt...zijn die dingen zeldzaam ??

BerichtGeplaatst: 23 mei 2010, 23:19
door Harrie
:?: broekspijp? wah is dah ? :D
we meelen wel effe René :wink:
grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 23 mei 2010, 23:22
door renezeeland
dat pijpje dat na je spruitstuk naar je eerste demper loopt...
zou dat Zeeuws zijn ? Of volkswagentaal....want bij de golf gti werd dat altijd zo genoemd :)

BerichtGeplaatst: 23 mei 2010, 23:39
door Harrie
oh.. de voorpijp :D lekt 'ie een beetje bij de pakking?
op voorraad in het PCN-magazijn :wink:
Dan heb je dat straks ook perfect in orde.
Zit er wel een beugel om de voorpijp naast de carterpan ?
grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 20 jul 2010, 23:20
door irian paul
Vanavond weer een update!

Vanavond met mijn vader naar de 204 geweest met de multimeter.
da de condensator afgesloten te hebben gaf de ontsteking nog maar een klein vonkje (logisch daar is de condensator ook voor) en na hem weer aangesloten te hebben werkte het weer!

grote vonk + benzine= VROEM!!!

ze liep weer. zalig wat een geluidje!

nog een paar foto's gemaakt voor Harrie en mijzelf:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

remmen zitten een beetje vast. waarschijnlijk even opschuren en schoonmaken dan werkt die wel weer.

koppelings cylinder en HRC wil ik wel graag vervangen.

zit de hulp koppelings ding ook wel eens vast of gaat die ook wel kapot?

anders heb ik die ook nog nodig