Pagina 2 van 11

BerichtGeplaatst: 15 aug 2008, 09:23
door pEus
Vaak als de auto uit elkaar is geweest en een tijdje stil heeft gestaan heb je daarna wat probleempjes :?

Bij ons niet anders hoor :wink:

BerichtGeplaatst: 17 aug 2008, 00:30
door JD
Gilletti schreef:JAWEL, ze doet het weer!
Probleempje met de contactpuntjes...

Tevens van de gelegenheid gebruikt gemaakt om samen met m'n vader een autoradiootje in te bouwen.
Netjes geworden, alleen we hadden wat moeite om een goeie plek te vinden voor de speakers zodat ze niet teveel in het zicht zitten en we geen onderdelen van de auto hoefden te beschadigen.
We hebben ze nu onder de stoelen gemonteerd, niet optimaal maar het voldoet goed. Lekker ouderwets spreeuwengeluidje. :wink:

Vanmorgen je auto mogen aanschouwen, het is een mooi wagentje geworden Henk. Alles ziet er prachtig uit zonder "te" te worden. Je zei zelf al niet een overgerestaureerde auto te willen, maar dit is precies goed. Veel plezier er mee.

BerichtGeplaatst: 24 aug 2008, 16:04
door JD
Vorige week in het PCN-magazijn 2 nieuwe koppelings-cilinders gescoord en afgelopen week als eerste de pedaal-kant vervangen. Gisteren maar eens uitgeprobeerd. En het lijkt helemaal goed te zijn. Er komt geen lucht meer spontaan in het systeem en de koppeling komt ook niet meer heel langzaam op terwijl ik voor een stoplicht sta te wachten. Blijkbaar kan de andere cilinder (koppelings-kant) weer terug naar het magazijn.

Nu afwachten wat de APK morgen brengt.

BerichtGeplaatst: 24 aug 2008, 16:18
door 304 coupe s
JD schreef: Blijkbaar kan de andere cilinder (koppelings-kant) weer terug naar het magazijn.
.


Wil ik wel overnemen indien mogelijk , hoeft ie niet terug naar het magazijn.
Denk dat die van mij wel is overleden naar 20 jaar stilstand.

BerichtGeplaatst: 24 aug 2008, 20:22
door Harrie
304 coupe s schreef:
JD schreef: Blijkbaar kan de andere cilinder (koppelings-kant) weer terug naar het magazijn.
.


Wil ik wel overnemen indien mogelijk , hoeft ie niet terug naar het magazijn.
Denk dat die van mij wel is overleden naar 20 jaar stilstand.


Het is niet toegestaan, onderdelen in het clubmagazijn te kopen en vervolgens door te verkopen.

@ JD: als je 'm meebrengt naar Twente, krijg het cash gelijk retour.

grt, Harrie
magazijnmeester PCN

BerichtGeplaatst: 24 aug 2008, 23:20
door JD
@ 304 coupe s, zo zijn de regels nu eenmaal. Maar zo'n cilinder is dus nog "gewoon" op voorraad bij het magazijn, mocht je er een nodig hebben. Je hoeft alleen maar lid te zijn van 1 van de 3 Peugeot-clubs om er te kunnen kopen.
@ Harrie, dat is prima, ik ga er wel van uit dat meedoen geen probleem is :wink: .

BerichtGeplaatst: 24 aug 2008, 23:46
door Harrie
JD schreef:@ 304 coupe s, zo zijn de regels nu eenmaal. Maar zo'n cilinder is dus nog "gewoon" op voorraad bij het magazijn, mocht je er een nodig hebben. Je hoeft alleen maar lid te zijn van 1 van de 3 Peugeot-clubs om er te kunnen kopen.
@ Harrie, dat is prima, ik ga er wel van uit dat meedoen geen probleem is :wink: .

zie topic in 'evenementen'; dit wil je niet missen... we komen ook langs het byzonder mooie herenhuis van Herman Finkers... :mrgreen:
grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 25 aug 2008, 17:17
door 304 coupe s
JD schreef:@ 304 coupe s, zo zijn de regels nu eenmaal. Maar zo'n cilinder is dus nog "gewoon" op voorraad bij het magazijn, mocht je er een nodig hebben. Je hoeft alleen maar lid te zijn van 1 van de 3 Peugeot-clubs om er te kunnen kopen.
@ Harrie, dat is prima, ik ga er wel van uit dat meedoen geen probleem is :wink: .


Ohh ,geeft niets. Had eigenlijk al zoiets verwacht :wink:

BerichtGeplaatst: 25 aug 2008, 19:35
door JD
Harrie schreef:
JD schreef:@ 304 coupe s, zo zijn de regels nu eenmaal. Maar zo'n cilinder is dus nog "gewoon" op voorraad bij het magazijn, mocht je er een nodig hebben. Je hoeft alleen maar lid te zijn van 1 van de 3 Peugeot-clubs om er te kunnen kopen.
@ Harrie, dat is prima, ik ga er wel van uit dat meedoen geen probleem is :wink: .

zie topic in 'evenementen'; dit wil je niet missen... we komen ook langs het byzonder mooie herenhuis van Herman Finkers... :mrgreen:
grt, Harrie

Ik bedoelde dat ik geen problemen met de APK verwachtte, en dat bleek ook terecht. :lol:

BerichtGeplaatst: 26 aug 2008, 00:25
door Harrie
JD schreef:Ik bedoelde dat ik geen problemen met de APK verwachtte, en dat bleek ook terecht. :lol:

Gefeliciteerd met de versie APK! nu voor 2 jaar?! ik zie jullie in Twente! :mrgreen:

de achterbumper voorbereid op zijn terugplaatsing

BerichtGeplaatst: 24 maart 2009, 23:01
door renezeeland
nou ...omdat er al bijna een jaar niks is geschreven...:
(tenminste...als ik dit bericht in de "sticky-rubriek: wat heb ik aan mijn 304 gedaan vandaag....geplaatst krijg....)

Vandaag heb ik in het kader van mijn 304 cabrio restauratie de achterbumper bijna zover dat ie terug kan...
Het "blikken plaatje" tussen carosserie en achterbumper heb ik nog stevig in de primer gezet aan de onderkant en ook de beugels van de bumper goed ontroest en in de primer....
Dan zit er in de bumper ook nog zo'n fijn plaatje met de kentekenverlichting dat ook niet bepaald meer okselfris was..
Als dat nu allemaal netjes zwart is kan de hele boel terug...
Wel jammer van dat kleine knikje in de achterbumper... maar goed...das voor later... ze hadden vorig jaar ook niks beters in het magazijn en heb ook geen zin om dik te betalen voor n bumper...
Er komt vast wel iets beters op mijn pad... ooit
Morgen verder aan de rubbers van de achterklep
de achterklep kan er bijna terug op...heb mooie nieuwe chromen kapjes voor over de scharnieren kunnen kopen.... en heb n nieuw slot uit HET magazijn..dus hoef me niet te vervelen...
later meer.... als iemand dat leuk vindt om te lezen...

achterklep...en meer

BerichtGeplaatst: 28 maart 2009, 19:49
door renezeeland
vandaag de achterklep van mijn 304 teruggeplaatst
kan echt nergens meer mijn chromen peugeot logo vinden...grr
het achterkleprubber is ook niet meer je dat

en de spuiter heeft de gaatjes voor mijn chromen S ook maar dichtgelast viel me nu pas op (ik had liever gehad dat er wat meer lasnaden dichtgekit waren..maar das een ander onderwerp)

Slot stond in 1x goed op zijn plek...en dat nieuwe chroom van slot en afdekkapjes zijn een lust voor t oog 8)


Verder komt de klep aan 1 kant ietsjes boven het achterscherm uit, maar heb nog niet ontdekt hoe ik dat kan aanpassen

Tot slot... het linker achterlicht wordt op dit moment verchrooomd..
Dit keer dan toch een foto er bij...op speciaal verzoek van Harrie :-)

Later meer....
Afbeelding

Re: de achterbumper voorbereid op zijn terugplaatsing

BerichtGeplaatst: 29 maart 2009, 11:22
door chr.
renezeeland schreef:nou ... als iemand dat leuk vindt om te lezen...


mijn aandacht heb je zeker :wink: en hoe meer foto's hoe beter :lol:

wat heb ik VOOR mijn 304 gedaan

BerichtGeplaatst: 30 maart 2009, 16:52
door renezeeland
Vandaag niks aan mijn 304 gedaan...wel VOOR mijn 304...
Op maandag 5 mei mag ik met mijn Leeuw naar het RDW. Op Bevrijdingsdag.... symbolisch...want vanaf die dag zal hij niet meer een anoniem chassisnummer zijn..maar hersteld worden in de oude luister en weer 21-21-ZP heten....
Althans dat mag ik toch hopen. Verificatie van de gegevens bij de mevrouw van het RDW (het inburgerings/herintroiders cursusje zeg maar...) verliep vlekkeloos.

Daarna gaat Leeuwtje naar Naarden om een nieuwe kap aangemeten te krijgen...bij CabrioCare
Deze deadlines zijn eigenlijk wel gunstig..komende maand dus zoveel mogelijk afhebben...en zsm een stukje (hoewel onafgemaakt) legaal rijden...
Wordt vervolgd....

BerichtGeplaatst: 14 apr 2009, 00:49
door Riko
Een opluchting om te zien dat ik niet de enige ben die druk bezig is met mijn peugeotje 304. Alvast bedankt daarvoor, Rene.

Ik zit nog te twijfelen of ik een eigen draad zal openen voor mijn werkzaamheden, want ik weet dat ik niet goed ben in updates (zie ook mijn blog in mijn onderschrift: laatste update 13-01-2008).

Mijn auto heeft in elk geval de apk ruim niet gehaald, en nu ik bezig ben kom ik nog zo'n 30x meer tegen dan wat de apk-keurmeester had gezien.

De stand van zaken vorige week:
Afbeelding
Afbeelding

BerichtGeplaatst: 14 apr 2009, 00:53
door Riko
En dit moet er allemaal nog ingelast worden.
Afbeelding

(natuurlijk niet de olielekplaat achterin, hoewel dat misschien helemaal geen slecht idee is. :lol: )

BerichtGeplaatst: 14 apr 2009, 18:20
door chr.
:mrgreen: :mrgreen: zo herkenbaar deze foto.
kijk goed de punten na waar het subframe zit, zijn nl. ook plekken
waar het ''gaar'' kan zijn.

succes.

BerichtGeplaatst: 14 apr 2009, 20:23
door Riko
chr. schreef::mrgreen: :mrgreen: zo herkenbaar deze foto.
kijk goed de punten na waar het subframe zit, zijn nl. ook plekken
waar het ''gaar'' kan zijn.

succes.


Deze punten zijn inderdaad zoals de apk-keurmeester zei: 'Verdwenen', en weer ingelast.
Afbeelding

En ook aan de andere kant.
Afbeelding

BerichtGeplaatst: 14 apr 2009, 21:41
door Harrie
idd heel herkenbaar... :roll: :roll:
heb je al iets voor de bodemreparatie?
grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 15 apr 2009, 00:59
door Riko
Ik weet niet precies wat je bedoelt Harrie, als je bedoelt het metaal werk voor de bodem, ja dat heb ik wel. Ik ben vooral op zoek naar technische delen. Met name mijn linkerremklauw is naar de gallemiezen (is dat een woord?*). De zuiger in de remklauw is gebroken, het ergert mij om te zien dat de vorige eigenaar het afgebroken stuk gewoon heeft verwijdert en alles weer terug gemonteerd heeft. Daarnaast zoek ik een lipje zoals hieronder:
Afbeelding

Mogelijk ligt zoiets nog in het magazijn van de PCN?

Wijziging: na enig speurwerk is Gallemiezen inderdaad een woord.

BerichtGeplaatst: 15 apr 2009, 22:12
door Harrie
de koplamphouders hebben we er MASSA's van liggen(NIEUW), dus zet er asjeblief 2 nieuwe in !
Ja, ik bedoelde bodemplaatwerk. nog 1 setje op voorraad.. de laatste op de aardbol...
De rubberflappen ernaast, die afdichten richting voorscherm, hebben we nu ook nieuw op voorraad ( nieuw nagemaakt ).
grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 26 apr 2009, 22:55
door Harrie
vandaag heb ik aan een 304 S cabriolet gewerkt, is eigendom van een goede vriendin, Karola.
Ze was in de beginjaren erg actief voor de PCN en zodoende ook een van de leden van het 1e uur.
De 304 S cabriolet heeft ze al heel lang, maar jaren moeten missen omdat deze geheel werd gerestaureerd door een kennis van haar.
Vorig jaar is de accu gaan koken en is er accuzuur uitgelopen omdat de regelaar defect was en de laadspanning ruim 30 Volt was..
Het zuur tast e.e.a. aan.. Dus herstel was noodzakelijk.
.
Afbeelding
.
De dwarsbalk onder, subframe, accubak, alles aangetast...
Dus alles schoongemaakt, ontroest, in de zink gezet en afgelakt.
.
Afbeelding
.
aangezien de auto zilvergrijs is, de zink met blanke lak afgewerkt.
.
Afbeelding
.
De accubak, 1 claxon, stangetjes e.d. weer netjes afgelakt.
Nieuwe accu en reglaar, alles gecontroleerd en gemeten, OK.
Binnenkort ga ik de cabriokap nog afstellen, zit geheel niet goed gemonteerd...
Moet klaar voor 16 mei, want Karola wil op 17 mei met haar prachtige cabrio naar Tante Nel,
het jaarlijkse PCN -evenement, die dit jaar in het teken staat van 40 jaar 304, want "Tante Nel" is een 304 Break! :mrgreen:
grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 27 apr 2009, 23:29
door Harrie
vandaag de klus ter hand genomen, waar ik al heel lang tegenopzag en geen tijd voor had..:
de krukas-keering is lek en veroorzaakt een natte vette bende...
Dus: de koppeling moet er uit.
Ik kon lekker binnen sleutelen in de stalling:
Afbeelding
.
de radiateur zweet, die vernieuw ik meteen, dus als die er toch uit moet.. :mrgreen:
.
Afbeelding
.
de dynamo op een doek op het binnenscherm, met elastieken vastgezet.
De bout van de poulie leek een gevecht te worden, later met dop 24 ern kort verlengstuk vanuit de wielkast ging die na een "KNAK' toch los 8) .

Afbeelding
.
De trekker, 8.02.06A er op, en dan komt de gehele unit los van het tapse krukas-uiteinde.
.
Afbeelding
.
de starterkrans vertoont bramen op de hoeken van alle tanden...
.
Afbeelding
.
met de flexibele slijpschijf op de kleine slijper netjes ontbraamt en schuin geslepen. Dan kan de Bendix straks weer fijn in de tandjes grijpen.
.
Afbeelding
.
De koppelingsplaat is versleten en door en door vet, daar moet dus een nieuwe in..... morgen verder.
grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 28 apr 2009, 20:23
door chr.
mooi werk Harrie.
zo te zien geen overbodige luxe nw. koppelingplaten er in.

je moet maar eens uitrekenen wat deze reparatie kost
bij de dealer/garage. klauwen met geld.

dan is het toch handig als je handig bent :mrgreen: .

succes met de klus :wink:

Rdw....

BerichtGeplaatst: 05 mei 2009, 19:11
door renezeeland
vandaag met mijn auto eerst langs de RDW en toen naar Cabrio Care..

Fjine jongens daar....bij de RDW:

Ik heb een maand geleden afspraak gemaakt en expliciet gevraagd:
"Ik heb van deze auto niks geen papieren, ik weet alleen dat het de 21-21-ZP is geweest...wat moet ik doen ..?"
Antwoord: Langskomen bij RDW..dan wordt gecontroleerd of alles klopt... u krijgt dan tzt weer papieren...en voordat u weer mag rijden moet ie gekeurd zijn..."
Kom ik vandaag bij de RDW....blijkt dat ie in het systeem op "gesloopt" staat en dat je dan dus bij de RDW eerst een apk keuring moet doorlopen voordat je je papieren kunt aanvragen...

Als ik dat had geweten..had ik er wel voor gezorgd dat de stoel er in stond... de ruitenwissers er op zitten..dat de storing in de remlichten was verholpen etc etc..
Nou kan ik dus nog een keer naar Roosendaal, als alles klaar is.Enig voordeel is dat ik nu precies weet wat ik er nog aan moet doen om door de keuring te komen...en dat valt erg mee...
En altijd prettig om te horen dat de keurmeester vond dat ie netjes gerestaureerd was...
Donderdag ophalen bij Cabrio Care...
Benieuwd hoe het er dan allemaal uitziet... of fotos maken nog lukt weet ik niet want ik moet dan nog 2 uurtjes naar huis rijden... en dan weer een uurtje terug naar rotterdam voor cursus en vrijdagmorgen vroeg op voor n weekje China...
dus...