purschuim op de vreemdste plekken

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

purschuim op de vreemdste plekken

Berichtdoor Arnoud504 » 02 aug 2007, 13:51

Op dit moment ben ik samen met mijn vader bezig om beetje bij beetje de 504 cc op te knappen. Het interieur is er inmiddels uit en blaasjes in de lak op de schermen hebben we kaalgeschuurd en bijgewerkt(wonder boven wonder geen gaatjes achter de blaasjes).

We komen nu echter op de vreemdste plaatsen pur tegen. Waaronder voor in beide kokerbalken! Volgende week worden er nieuwe stukken ingelast, gaat de pur eruit en wordt alles getectyleerd.

Ik zie nu echter dat de vorige eigenaar ook de afwatering achter de voorschermen vol met pur gestopt heeft. Hoort dit daar thuis? Ik ben bang dat de nu nog harde schermen aangetast kunnen worden door vocht dat het pur aantrekt. Ik vrees dat ik dit alleen weg krijg als ik de schermen eraf haal. Heeft iemand van jullie nog andere suggesties om pur op een effectieve manier te verwijderen?

Groet,

Arnoud
Arnoud504
 
Berichten: 31
Geregistreerd: 17 feb 2005, 22:37

Berichtdoor tomtom » 02 aug 2007, 14:29

Purschuim hoort uiteraard niet in een 504cc (de zoveelste idioot die denkt dat je met dat soort dingen (afgewerkte olie is ook al zoiets) iets mee tegenhoud ofzo :evil: )! Ik zou me meer zorgen maken dat het als maskering voor roest (of erger; afwezig ijzer) is gebruikt. Openmaken en verwijderen + inspecteren lijkt me de enige remedie.....
504 coupe 8/1971 (IT) Bleu Vert Métallisé (allereerste auto!)
504 cabrio 8/1972 (FR) Gris Claire Métallisé (van/voor mijn 1e dochter)
504 cabrio 7/1973 (NED!) Blanc Arosa (van/voor mijn vrouw)
504 coupe 6/1974 (FR) Blanc Arosa (van/voor mijn 2e dochter)
tomtom
 
Berichten: 503
Geregistreerd: 09 jan 2006, 22:54
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor Arnoud504 » 02 aug 2007, 14:37

Jammer is dat he. Hij had zelfs de naafdoppen vastgezet met pur!! Maar goed ik ben wel meer aparte dingen tegengekomen. Zo zat achter de achterbank een immense versterker en voorin heb ik er net 2 enorme 200watt boxen uitgehaald!! Maar goed, beetje bij beetje en stap voor stap probeer ik alles weer zo origineel mogelijk te krijgen. Dit jaar de bodem en het interieur(gaat leer in dus in dat opzicht niet origineel maar wel mooi) volgend jaar het plaatwerk.

Groet,

Arnoud
Arnoud504
 
Berichten: 31
Geregistreerd: 17 feb 2005, 22:37


Keer terug naar 504

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten