Binnenwerk koplampen 504 niet meer helder

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Binnenwerk koplampen 504 niet meer helder

Berichtdoor Robin » 02 apr 2007, 15:09

Hallo,

Het binnenwerk van mijn koplampen zijn nogal dof geworden. Wie weet hoe ik dit kan oplossen zonder nieuwe te hoeven kopen?

Dank
Robin
Robin
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 29 apr 2006, 14:18
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Jeetje » 02 apr 2007, 16:28

Tja. Die mogelijkheden zijn er wel, maar die kosten uiteindelijk wellicht meer dan een setje nieuwe...

Je zou het glazen gedeelte van de reflectors af kunnen halen. Ik weet niet hoe dat bij een 504 (vast)zit, maar bij een 404, J7 ofzo zit het glas op de reflector vastgekit.

In dat soort gevallen kun je met een scherp mesje de reflector lossnijden van het lampglas. Vervolgens moet je alle kit(resten) verwijderen en kun je de reflectors schoonmaken, ontvetten en met chroomspray (bij Halfords te koop; een spuitbus kost zo'n € 20,00) inspuiten. Je kunt de reflectors natuurlijk ook weer opnieuw laten verchromen. Dat zal je dan zo'n € 30,00 per reflector kosten.

Dan haal je zuurvrije kit (de kleur kun je zelf bepalen) voor een bedrag van zo'n € 20,00 per koker en kit je het glas weer op de reflector. Dat is nog best een lastig werkje, want je gebruikt al gauw teveel kit en dan zit de binnenkant van je lamp helemaal onder, of je ziet achter het glas klodders kit zitten en dat is geen gezicht...

Een hele klus dus, maar -als het lukt- wel een leuke klus.

Al met al zou ik toch voor een setje nieuwe koplampen gaan, of een setje goede gebruikte.
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor JT » 02 apr 2007, 17:59

Kleine aanvulling en waarschuwing: De Chroomlak zorgt (over het algemeen genomen) voor lampen die niet APK-waardig zijn. Voor groot-licht niet zo erg, maar voor dim-licht niet goed natuurlijk.
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel


Keer terug naar 504

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten