504 V6 Break/familiale?

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

504 V6 Break/familiale?

Berichtdoor Walle69 » 28 maart 2007, 20:28

Heeft iemand daarmee ervaring? Dwz kan je in een 504 familiale een V6 inbouwen (en vooral welke 2.7, 2.8, 2.8 van de 505) en wat brengt dat met zich mee? Bak (4, 5 of aut.), cardan, diff., remmen, uitlaat, ophanging, koeling, draadboom?
2664 en 2849 klinkt goed
604 GTI automatique 1985
504 V6TI 1978
504 Break GL automatique 1977 project
Avatar gebruiker
Walle69
 
Berichten: 701
Geregistreerd: 02 feb 2006, 21:42
Woonplaats: Solna

504 V6 - huisvlijt

Berichtdoor Paull en Paulla » 28 maart 2007, 21:23

Hoi Walle,

Vrienden van ons hebben een 5 :D 4 familiale 4 cilinder omgebouwd met
een V6 2700 cc + ZF 3traps automaat. Is helemaal niet moeilijk en past
probleemloos, maar het linker binnenscherm moet een stuk uitgeslepen
worden om de rembekrachtiger te kunnen verplaatsen. Identiek zoals het
ook in de 6 :lol: 4 zit. Verder moet je de bedrading naar de injectie
aanbrengen, kan niet moeilijk zijn, want er zijn schema's van. En voor
plaatsing automaat moet de radiateur gewisseld (met oliekoeler +
koelleidingen), stukje draadboom gewijzigd worden voor startblokkering
en de tunnel ietsje uitkloppen. Kind doet de was. :P Is wel een paar
dagen werk.

De echte uitdaging is 'm typegekeurd te krijgen. In het geval van onze
vriend is dat nooit gebeurd.

Ter illustratie een fotootje uit 1993:
Afbeelding

Zoals je ziet: plexat!

Met vriendelijke groet,
Paull
Onderschrift ... niet nodig.....
Afbeelding
Avatar gebruiker
Paull en Paulla
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 21 sep 2005, 15:42

Re: 504 V6 - huisvlijt

Berichtdoor jan eend + » 28 maart 2007, 22:34

Paull en Paulla schreef:De echte uitdaging is 'm typegekeurd te krijgen. In het geval van onze vriend is dat nooit gebeurd. Zoals je ziet: plexat! prachtige vondst, hulde vanjan ! Met vriendelijke groet, Paull


Moio. Als er nooit een 504 break V6 is gebouwd door Peugeot (en er dus geen type-goedkeuring is :( ), gaattut knap moeilijk worden. 't Schijnt wel te kunnen, maar hoe weettikniepresies :oops: In Engeland invoeren, Engels kenteken aanvragen/halen (die houwen van otoos ipv regeltjes) en trug naar huus met de oto. Dan is er een 'Europees' kenteken en dat moeten de moeilijkdoeners (soms :mrgreen: ) van de RDW een Nederlands kenteken afgeven 8) Das een verhaal wat ik gehoord heb. Suck6&groetz, Vanjan.
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'

Berichtdoor Edzo » 28 maart 2007, 23:59

hehheh, wat een idee die 504 break V6 ........Beetje de Ford Granada naar de kroon steken??? :twisted:

maar zoals Janeend zei, via Engeland schijnt te kunnen. Er is ook een 205 V6 op die manier onderweg (geweest?) om een Ned. kenteken te krijgen.
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Berichtdoor Dick » 29 maart 2007, 10:57

Waarom zou je em type goedgekeurd willen hebben? Dr is toch niemand die weet dat dat een V6 is? Gewoon naar de kwikfit oor APK, kan geen probleem zijn. Moet je wel een Nederlandse auto pakken natuurlijk.
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

kenteken

Berichtdoor jan eend + » 29 maart 2007, 13:58

Dick schreef:Waarom zou je em type goedgekeurd willen hebben? Dr is toch niemand die weet dat dat een V6 is? Gewoon naar de kwikfit oor APK, kan geen probleem zijn. Moet je wel een Nederlandse auto pakken natuurlijk.


Hamoi. Op het kenteken staat het aantal cylinders. Kontrolepunt bij de APK :roll: Ze kunnen bij Kwik-fit iets meer tellen dan alleen geld :mrgreen: Bovendien is de oto een andere dan het kentekenbewijs staat. Dat betekend inbeslagname bij controle door politie :cry: De verzekering zal in geval van schade om diezelfde reden waarschijnlijk ook niet uitkeren :!: De schade zal dan op de bestuurder verhaald worden, en terecht. Onze vaste briefschrijver uit Abcoude ( :wink: ) weet daar overigens vast meer over dan ik. Groetz, Vanjan.
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'

Berichtdoor Paulla » 29 maart 2007, 18:42

Edzo schreef: Er is ook een 205 V6 op die manier


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Vriendelijke groet van,
Paulla Afbeelding en Mimi (CT 1986/001508)
Avatar gebruiker
Paulla
 
Berichten: 65
Geregistreerd: 28 feb 2007, 22:38

Mimi gaat hard zat

Berichtdoor Paull en Paulla » 29 maart 2007, 23:44

Paulla schreef:
Edzo schreef: Er is ook een 205 V6 op die manier


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Jahehe, alsof ik niks te doen heb! :-|
Eérst een 6 :lol: 4 V8 met 4,5 liter BMW motor. 8)
Onderschrift ... niet nodig.....
Afbeelding
Avatar gebruiker
Paull en Paulla
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 21 sep 2005, 15:42

V8

Berichtdoor Walle69 » 30 maart 2007, 12:34

Hoi Paull

Die V8 is zo gek nog niet maar eigenlijk zou je voor het mooi een Ferrariblokje erin moeten hangen! De Lancia Thema (weliswaar een heel ander concept met voorwielaandrijving) had ook in het begin "onze" PRV motor en in de Thema 8.32 kwam de V8 van de 308 (328?) als ik het me niet vergis: 3.2 liter en 8 potjes 8)

Als je die lijn aanhoudt zou dat nog niet zo gek zijn :D

Maar aangezien jij automaat wilt rijden is die BMW motor met automaat toch ook niet te versmaden. Ik zie het al helemaal voor me, wanneer de 604 V8i (wat dacht je van een iL uitvoering trouwens...) wegspuit met haar achterste op de grond gedrukt en de neus zoekend in de lucht.
2664 en 2849 klinkt goed
604 GTI automatique 1985
504 V6TI 1978
504 Break GL automatique 1977 project
Avatar gebruiker
Walle69
 
Berichten: 701
Geregistreerd: 02 feb 2006, 21:42
Woonplaats: Solna

Re: V8

Berichtdoor Paull en Paulla » 30 maart 2007, 21:41

Walle69 schreef: Ik zie het al helemaal voor me, wanneer de 604 V8i
(wat dacht je van een iL uitvoering trouwens...) wegspuit
met haar achterste op de grond gedrukt en de neus zoekend in de lucht.


Beste Walle,

Dat is nog even dromen.
Eerst beslissen welke 6 :lol: 4 uitgerust wordt met deze motor, dan nog
de motor scoren met bak natuurlijk (uit een mooie platgereden 5- of 7-
serie). Is waarschijnlijk wel een boel werk, want ook de remfabriek moet
aangepast worden.

Voorlopig staat dit idee nog even in de koelkast. Eerst maar eens een
blokje scoren (en tijd :wink: ).

Met vriendelijke groet,
Paull

PS:
Half jaren 90 leek het ons wel leuk om een verlengde 7-serie (750iL) te
rijden. Paulla was er gelijk weg van en ik viel als een "blok" voor de
techniek. De auto was fully loaded met alles waar je niet eens van durft
te dromen. Er zaten nog net geen schietstoelen in. Na een half jaar
rondrijden hebben we 'm 4 jaar gestald.
Màn, wat is zo'n auto saaaaaaaaaaaai :!: Je ziet, iedereen maakt wel
eens een vergissing.
Ze gaan ook nooit stuk en je kunt er geen reet zelf aan doen.

Ik ben weer 6 :lol: 4 gaan rijden, want ik miste de sfeer en het comfort.
Jaja, die BMW was wel bijzonder luxe, maar het veer- en zitcomfort van
een 6 :lol: 4 is onovertroffen.

Na die 4 jaar heeft Paulla er nog 3 jaar boodschappen mee gedaan (kan
wel erg veel in) en gebruikt voor woon-werkverkeer.
Begin deze eeuw hebben we 'm verkocht aan een vriend in Frankrijk en
die is er zo trots mee als een oude aap met een gouden plasser. 8)
Onderschrift ... niet nodig.....
Afbeelding
Avatar gebruiker
Paull en Paulla
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 21 sep 2005, 15:42


Keer terug naar 504

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 40 gasten