door Cor Rosie » 28 maart 2007, 11:45
Ed, een 5 bak is inderdaad langer dan een 4-bak. Dat betekent dus veel werk. Bij een 504 sedan met onafhankelijke achterwielophanging zou het nog interessant kunnen zijn om te onderzoeken of een 505 cardanas + koker past. De 505 is immers met zowel 4- als 5-bak geleverd. Of dezelfde (mogelijke) uitwisselbaarheid geldt voor de breaks weet ik niet, daar heb ik dan weer geen verstand van (heeft een 505 break een starre achteras?). Ik meen mij te herinneren dat kort geleden een 504 sedan met 505 aandrijflijn (met 5-bak) op speurders te koop stond... dat zou dus moeten kunnen.
Een automaat past niet in de tunnel van een handbak, omdat de automaatbak op punten een grotere diameter heeft. De tunnel is trouwens aan te passen, maar dat vergt een boel geduld, pas- en meetwerk. Op de tunnel moet ook de bevestiging van de automaatpook worden gelast. Daarnaast: andere waterpomp, radiateur + leidingen, console, pedalen, differentieel(?), en andere kilometertellerkabel, + kickdownkabelbevestiging.
Dat gaat niet lukken in een zaterdag...