afslaan in bocht naar rechts ???

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

afslaan in bocht naar rechts ???

Berichtdoor Ed » 28 dec 2006, 21:11

Sinds een paar weken wil mijn 504 als ik rem en tegelijkertijd een scherpe bocht maak vaak afslaan. Hij doet dat zowel op benzine als op gas. Tot nu toe altijd in een bocht naar rechts, maar ik maak blijbaar meestal rechtse bochten. Wat kan dat zijn? Kleppen en onsteking staan goed, bougies zijn net nieuw (maakt geen verschil) en olie en filters ook allemaal nieuw of jong. :?: Of moet ie gewoon stationair op benzine en gas wat ruimer staan?
Peugeot 504 Familiale 1977
Peugeot 304 SL 1976
Peugeot J7 1969
Renault R4F6 1984
voor dagelijks Peugeot 406 1.8 XT premium break
Avatar gebruiker
Ed
 
Berichten: 205
Geregistreerd: 15 jul 2004, 13:10
Woonplaats: Bergum (Frl.)

Berichtdoor jospop » 28 dec 2006, 21:46

Als de auto bij stationair draaien (stilstaand, zonder bochten dus) uit gaat bij het heftig rem in trappen, is de remservo waarschijnlijk lek. Je hoort dan ook een heftig zuiggeluid dat niet ophoudt wanneer je het rempedaal op dezelfde diepte ingedrukt houdt. Probeer dat eerst eens uit zou ik zeggen.
Josse
Gris Cendre 505 GTI 1985
Koffiemelk 104 GL 1983
Frikandelmetallic 104 GL 1981
Witte 504 L 1975
Avatar gebruiker
jospop
 
Berichten: 398
Geregistreerd: 28 jun 2006, 00:09
Woonplaats: De Meern

Berichtdoor 403B-1963 » 28 dec 2006, 21:50

Hallo Ed.

Een tijdje geleden was er een soortgelijk probleem op dit forum besproken.

Hier even de link. Misschien zit hier al een mogelijke oplossing tussen.

http://www.vandansik.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=6565

Succes en groeten

Bevaros.
Trotse bezitter van een 403B8 uit 1963, een 403 Familiale uit 1962.
Tevens een 406 2.0 voor dagelijks gebruik. Lid van de APH.
Avatar gebruiker
403B-1963
 
Berichten: 848
Geregistreerd: 11 feb 2006, 11:22
Woonplaats: Wamel

Berichtdoor Ed » 28 dec 2006, 22:09

Snelle reacties altijd op dit forum! :D Dit verhaal heb ik toen ook gelezen, maar mijn familiale heeft (helaas) geen stuurbekrachtiging, en dus ook geen pomp die teveel van de motor vraagt. En de laadstroom is prima in orde. Op de accu meet ik bij draaiende motor ongeveer 14 volt en de meter staat altijd iets boven het midden, richting plus dus.
Dat maakt het voor mij ook zo'n vreemd probleem, ik kan er met mijn beperkte kennis niets bij verzinnen. Of het zou aan de carburateur moeten liggen, maar wat?
Peugeot 504 Familiale 1977
Peugeot 304 SL 1976
Peugeot J7 1969
Renault R4F6 1984
voor dagelijks Peugeot 406 1.8 XT premium break
Avatar gebruiker
Ed
 
Berichten: 205
Geregistreerd: 15 jul 2004, 13:10
Woonplaats: Bergum (Frl.)

Berichtdoor 403B-1963 » 28 dec 2006, 22:40

Dan denk ik dat Jospop zijn analyse hout snijdt.

Bij een evt lek in de rembekrachtiger krijg je bij het remmen een plotselinge verstoring van je luchttoevoer in je spruitstuk / carburateur.
Hierdoor ook een verstoring in je mengsel en evt afslaan tot gevolg.
Check ook alle vacuumslangen naar rembekrachtiger en evt vacuumvervroeging op scheuren, hard of soepel zijn van de slangen en of de aansluiting nog goed is afgedicht.

Kan dus goed een "remprobleem" zijn ipv. een "stuurprobleem".

Groeten Bevaros
Trotse bezitter van een 403B8 uit 1963, een 403 Familiale uit 1962.
Tevens een 406 2.0 voor dagelijks gebruik. Lid van de APH.
Avatar gebruiker
403B-1963
 
Berichten: 848
Geregistreerd: 11 feb 2006, 11:22
Woonplaats: Wamel

afslaan

Berichtdoor Pininfarina504 » 28 dec 2006, 22:56

Ed probeer eens de stationaire aanslagschroef van de gashandel op de carburateur iets meer in(naar beneden) te draaien.

Kan anders inderdaad lekje zijn in remcircuit of vacuum of vuiltje in carburateur of stationaire sproeier.
Pininfarina504
 
Berichten: 2498
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

Berichtdoor Ed » 28 dec 2006, 23:07

Goeie tips, bedankt allemaal! :D Ga morgen meteen eens even goed kijken naar de rembekrachtiging en wat daar bij hoort. Is dat in orde, dan de schroef iets naar beneden.
Peugeot 504 Familiale 1977
Peugeot 304 SL 1976
Peugeot J7 1969
Renault R4F6 1984
voor dagelijks Peugeot 406 1.8 XT premium break
Avatar gebruiker
Ed
 
Berichten: 205
Geregistreerd: 15 jul 2004, 13:10
Woonplaats: Bergum (Frl.)

Berichtdoor Pininfarina504 » 28 dec 2006, 23:21

Ed schreef:Goeie tips, bedankt allemaal! :D Ga morgen meteen eens even goed kijken naar de rembekrachtiging en wat daar bij hoort. Is dat in orde, dan de schroef iets naar beneden.

Schroef naar beneden inderdaad, als je nu morgenochtend eerst even zonder dat de auto gelopen heeft, de vacuumslang gewoon lostrekt.
Als je hem er met moeite afkrijgt omwille van tegendruk en je hoort een flinke zucht als hij losschiet, is je remvacuum oké.
Laatst bijgewerkt door Pininfarina504 op 29 dec 2006, 00:23, in totaal 1 keer bewerkt.
Pininfarina504
 
Berichten: 2498
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

Berichtdoor Pininfarina504 » 28 dec 2006, 23:22

Ed schreef:Goeie tips, bedankt allemaal! :D Ga morgen meteen eens even goed kijken naar de rembekrachtiging en wat daar bij hoort. Is dat in orde, dan de schroef iets naar beneden.

Schroef naar beneden inderdaad, als je nu morgenochtend eerst even zonder dat de auto gelopen heeft, de vacuumslang op de servo gewoon losttrekt.
Als je hem er met moeite afkrijgt als gevolg van tegendruk en je hoort een flinke zucht als hij losschiet, is je remvacuum oké.
Laatst bijgewerkt door Pininfarina504 op 29 dec 2006, 00:24, in totaal 1 keer bewerkt.
Pininfarina504
 
Berichten: 2498
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

Berichtdoor Ed » 28 dec 2006, 23:46

Doe ik Wim, goeie tip! :D
Peugeot 504 Familiale 1977
Peugeot 304 SL 1976
Peugeot J7 1969
Renault R4F6 1984
voor dagelijks Peugeot 406 1.8 XT premium break
Avatar gebruiker
Ed
 
Berichten: 205
Geregistreerd: 15 jul 2004, 13:10
Woonplaats: Bergum (Frl.)


Keer terug naar 504

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 44 gasten