Welke benzine

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Welke benzine

Berichtdoor Ronald504 » 08 nov 2006, 16:34

Sinds een maand rijdt ik ook 504 TI automaat uit 1978.

Had ik al veel eerder moeten doen, maar daar gaat mijn vraag niet over.

Onlangs even bij de garage geweest, en weet nu echt niet meer welke benzine ik moet tanken?

Volgens het instructie boekje is dat superbenzine, maar dat zegt niet zo heel veel. (98 met of zonder loodvervanger)
Vorige eigenaar tankte 98 met loodvervanger en bij gebrek aan loodvervanger, lang niet elke pomp heeft dit in haar aanbod, nog zelf additional toevoegen (knijpflesje met maatbeker).
Mijn vaste garage (mannnetje) beweert bij hoog en laag dat er gewoon 98 zonder loodvervanger in mag.

Nu heeft hij altijd gelijk, maar ik wil het nog even niet geloven. Daarom de vraag, wat tanken jullie eigenlijk?
504 TI - 1978
Ronald504
 
Berichten: 152
Geregistreerd: 07 dec 2005, 15:00

Berichtdoor risky » 08 nov 2006, 17:10

super+ met loodvervanger
gr dirk
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Berichtdoor Dick » 08 nov 2006, 17:38

LPG :mrgreen:
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor jospop » 08 nov 2006, 21:59

Ik tank soms 95, maar wel altijd met loodvervanger. Euro 95 mag voor de 1800 motor van de 504 L, maar volgens mij niet voor de 2 liter motoren en de TI's. Ik moet wel zeggen dat de motor bij lage toeren en zwaar trekken beter op 98 loopt.

Voor de rest is het met de discussie rondom loodvervanger volgens mij zo dat je zelf moet weten of je het risico wilt nemen. Er zijn ervaringsdeskundigen die tonnen rijden zonder en techneuten die zeggen dat het perse met moet. Nefkens adviseerde mij te rijden met....

groeten Josse
Gris Cendre 505 GTI 1985
Koffiemelk 104 GL 1983
Frikandelmetallic 104 GL 1981
Witte 504 L 1975
Avatar gebruiker
jospop
 
Berichten: 398
Geregistreerd: 28 jun 2006, 00:09
Woonplaats: De Meern

Berichtdoor Peu204 » 09 nov 2006, 00:25

Ik rij op Super 98 met loodvervanger (knijpflesje).
Niet elke tankbeurt.....op twee tankbeurten 1x toevoegen.

Op autodag krijgt de wagen een slokje wonderolie van Evert Jonkhart, wat ik daar eens per jaar koop.

Gr.

Henri.
Peugeot 107 Active 2013 (voorheen 204, 305, 504, 205 cabrio RG, 205 Cti, 205 Forever)
Avatar gebruiker
Peu204
 
Berichten: 746
Geregistreerd: 02 feb 2005, 20:29
Woonplaats: Rotterdam

welke brandstof

Berichtdoor Pininfarina504 » 09 nov 2006, 01:12

Daar zijn al aardig wat topics aan gewijd ondertussen.
Een Ti automaat op Euro 95, dat is niks, tenzij er geharde klepzetels in zitten.
Een 504L kan wel op Euro 95.
Super 98 met loodvervanger kan geen kwaad, zonder ook niet maar dat is mijn opinie,voeg het zelf nooit toe, nog nooit zichtbare schade aan kop of klepzetels geconstateerd bij mijn eigen auto's.Wel bij rijden op lpg, kunnen de klepzetels op lange termijn niet zo goed tegen, slijten eerder door hogere temperatuur en schraalheid brandstof en worden dunner.Remedie harde klepzetels monteren, kan praktisch altijd in later stadium ok nog trouwens.
Pininfarina504
 
Berichten: 2498
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

Berichtdoor Yippy » 13 nov 2006, 13:53

98 met

Gewoon omdat ik vind dat ie het verdient :!: Zekerheid voor alles.
Witte 504 A01 1969
Avatar gebruiker
Yippy
 
Berichten: 116
Geregistreerd: 28 sep 2006, 11:42
Woonplaats: Tjalleberd


Keer terug naar 504

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 52 gasten