Nieuwe 504 uit Kenia?

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Nieuwe 504 uit Kenia?

Berichtdoor geestschrijver » 08 nov 2006, 11:47

De Peugeot 504 wordt blijkbaar nog steeds gemaakt in Kenia, in uiterlijk ongewijzigde vorm. Zou het rendabel zijn om een nieuwe 504 uit Kenia te importeren? Heeft iemand hier ervaring mee?

Rob
Ik hoef geen onderschrift
Avatar gebruiker
geestschrijver
 
Berichten: 57
Geregistreerd: 18 jul 2004, 20:34
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor Brownie » 08 nov 2006, 12:01

Ik verwacht wel problemen bij de RDW omdat de 504 in 2006 niet in Nederland geleverd is.
403 Break Diesel 1960
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 GR Familiale 1990
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Berichtdoor Steven » 08 nov 2006, 12:24

ik verwacht daar ook problemen mee, niet alleen omdat hij in 2006 niet meer in Europa geleverd werd, maar vooral omdat hij aan geen enkele europese norm voldoet qua veiligheid, milieu, CO,....
205 CT - 205 automatic - 405 SRi automatic
Isuzu D-max - Fiat 500 Sport - Zighuli 2101 - Lada Niva
Avatar gebruiker
Steven
 
Berichten: 1481
Geregistreerd: 25 jun 2004, 13:03
Woonplaats: Sint-Lievens-Houtem (Belgie)

Berichtdoor Gilletti » 08 nov 2006, 20:03

Een paar jaar geleden probeerde iemand een import op te zetten van de Mexico Kever.
Ook hem lukte het niet om de wagen RDW gekeurd te krijgen.

Uiteindelijk heeft ie nog een paar stuks de weg op gekregen door een nieuwe body op een bestaand chassis te zetten.
Ook mocht de naam VW niet gebruikt worden.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor Mockenrue » 09 nov 2006, 01:28

De ontbrekende type-goedkeuring is altijd het struikelblok.
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2745
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Berichtdoor geestschrijver » 15 nov 2006, 13:29

Heren, bedankt voor de reacties. Ik heb geen kennisgevingen van deze reactie ontvangen via e-mail, vandaar dat ik wat laat reageer.

Naast het genoemde typegoedkeuringsprobleem blijkt het niet gemakkelijk om een transporteur te vinden. Bovendien is de nieuwprijs van bijna 16000 euro voor een berline wat tegengevallen. Een perfect gerestaureerde auto lijkt dus een meer realistische optie...
Ik hoef geen onderschrift
Avatar gebruiker
geestschrijver
 
Berichten: 57
Geregistreerd: 18 jul 2004, 20:34
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor jon » 15 nov 2006, 13:45

Op de site van de RDW staat dat hij niet perse een typegoedkeuring hoeft te hebben.
Hij moet wel aan de APK eisen voldoen. Daar zal dan ook een 4-gas meting bij horen...

Linkje.

Echter doen ze dat nét niet gratis:

Kosten
Voor het standaard toelatingspakket wordt per voertuig een bedrag van € 952,75 in rekening gebracht.



Voor dit bedrag worden de volgende handelingen uitgevoerd:
1) Beoordelen van de schriftelijke aanvraag
2) Uitvoeren dynamische testen op Lelystad
3) Keuring en opname voertuig



Het bedrag is exclusief léges voor kentekenafgifte, belastinggelden, ARN-bijdrage, eventueel herkeuringstarief en kosten voor mogelijk benodigde aanvullende testen.



Groet, Jon.
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=54&t=28068#p278076
Avatar gebruiker
jon
 
Berichten: 1772
Geregistreerd: 07 aug 2004, 12:09
Woonplaats: Achterhook

Berichtdoor geestschrijver » 15 nov 2006, 15:56

Dat kan er dan ook nog wel bij...
Ik hoef geen onderschrift
Avatar gebruiker
geestschrijver
 
Berichten: 57
Geregistreerd: 18 jul 2004, 20:34
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor JD » 15 nov 2006, 17:06

Is wel een beetje jammer als je een 504 uit Kenia laat komen om er dan achter te komen dat ie niet APK wordt goedgekeurd :? Heb je 16000 euro in je garage staan :roll:
Onze "Gouden Koets"
Peugeot 304S uit '73
Avatar gebruiker
JD
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 04 sep 2005, 01:30
Woonplaats: Kampen

Berichtdoor geestschrijver » 15 nov 2006, 17:09

Maar waarom zou hij niet door de APK komen? Hij is nieuw!
Ik hoef geen onderschrift
Avatar gebruiker
geestschrijver
 
Berichten: 57
Geregistreerd: 18 jul 2004, 20:34
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor jon » 15 nov 2006, 17:42

Daarom juist.

Weet je wat voor eisen er aan een nieuwe auto gesteld worden? Emmissie eisen, veiligheidseisen... Zitten er bijvoorbeeld gordels voor en achterin? Zit er een 3e remlicht in? Dat zijn natuurlijk niet de grootste problemen, maar je kunt je voorstellen dat een model van een jaar of 30 (?) oud niet meteen aan de hedendaagse eisen voldoet.

Dus je geeft zelf al antwoord op je vraag:
Waarom zou hij niet door de APK komen?

Antwoord:
Hij is nieuw!

Groet, Jon.
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=54&t=28068#p278076
Avatar gebruiker
jon
 
Berichten: 1772
Geregistreerd: 07 aug 2004, 12:09
Woonplaats: Achterhook

Berichtdoor geestschrijver » 15 nov 2006, 17:47

Die manier. Ik wist niet dat er aan nieuwe auto's andere eisen werden gesteld dan aan oude. Nee, dan wordt het moeilijk. Tenzij de 504 uit Kenia schoner en veiliger is dan de originele, maar dat zal wel niet.
Ik hoef geen onderschrift
Avatar gebruiker
geestschrijver
 
Berichten: 57
Geregistreerd: 18 jul 2004, 20:34
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor Nikilauda504 » 17 nov 2006, 08:53

Heb je een folder en/of foto van hoe zo'n 504 er daar uit ziet? In Nigeria zijn ze ook nog lang doorgebouwd, maar ze waren toch wel duidelijk anders, zowel vwb exterieur als interieur.
Avatar gebruiker
Nikilauda504
 

Berichtdoor JT » 17 nov 2006, 08:59

In principe zou je daar bij een garagist dus ook nog nieuwe opvoerpompen moeten kunnen kopen....
Waar hier dus zo'n gebrek aan is...
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor geestschrijver » 17 nov 2006, 09:05

Frank van Gestel schreef:Heb je een folder en/of foto van hoe zo'n 504 er daar uit ziet? In Nigeria zijn ze ook nog lang doorgebouwd, maar ze waren toch wel duidelijk anders, zowel vwb exterieur als interieur.


Afbeelding

Niet echt een grote foto, maar erg gemoderniseerd ziet het er niet uit. De foto komt hier vandaan: http://www.peugeot.co.ke/504.htm
Ik hoef geen onderschrift
Avatar gebruiker
geestschrijver
 
Berichten: 57
Geregistreerd: 18 jul 2004, 20:34
Woonplaats: Dordrecht

pech

Berichtdoor Ed » 19 nov 2006, 20:57

Helaas voor jullie allemaal, de 504 wordt niet meer gemaakt in Kenia... De website van Peugeot Kenia is zwaar verouderd en de productie is al in 2004 gestaakt omdat Frankrijk bepaalde onderdelen iet meer wilde leveren. Zie het artikel: http://www.peugeotkenya.com/peugeotlocale/
In Nigeria schijnt ie nog wel te worden gemaakt, met de aloude xn1 motor en 4 versnellingen. De folder kun je zo downloaden...[/url]
Peugeot 504 Familiale 1977
Peugeot 304 SL 1976
Peugeot J7 1969
Renault R4F6 1984
voor dagelijks Peugeot 406 1.8 XT premium break
Avatar gebruiker
Ed
 
Berichten: 205
Geregistreerd: 15 jul 2004, 13:10
Woonplaats: Bergum (Frl.)

Berichtdoor JT » 19 nov 2006, 22:09

Wie gaat er naar een van die beide afrikaanse landen?
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

504's in Kenia en Nigeria

Berichtdoor Pininfarina504 » 19 nov 2006, 22:46

Kwam recentelijk een nigeriaans echtpaar met een nogal krakkemikkige 504, waarvan een portier na een eerdere aanrijding vanaf de binnenkant met touw vast gezet was. Heb er een andere portier in gezet, die al bij het schroot lag, meer wilden ze niet uitgeven. Allemaal gedaan, paar uur aan gewerkt(scharnier en deurstijl waren ook ontzet),netjes afgerekend,vraagt de man aan mij heb je voor mij ook een set kunststof bumpers, dat chroom daar houden wij in Nigeria niet van, de 504 is daar immers een modern times auto in een land met een anglosaksisch koloniale achtergrond.
Pininfarina504
 
Berichten: 2498
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

Berichtdoor Ed » 20 nov 2006, 00:24

Overigens, als je toch een nieuwe uit Nigeria haalt, dan kan je hem (of haar) toch gewoon omkatten. Je moet dan wel een slechte hebben die op NL-kenteken staat. Is niet echt illegaal trouwens maar net ietsje minder legaal naar het schijnt.
Peugeot 504 Familiale 1977
Peugeot 304 SL 1976
Peugeot J7 1969
Renault R4F6 1984
voor dagelijks Peugeot 406 1.8 XT premium break
Avatar gebruiker
Ed
 
Berichten: 205
Geregistreerd: 15 jul 2004, 13:10
Woonplaats: Bergum (Frl.)

Berichtdoor Edzo » 20 nov 2006, 01:14

Is wel een optie ja, (legaal is idd. anders) . Zo lachen zijn, een nieuwe 504-vloot in NL, allemaal nieuwstaat, met allemaal ouwe chassisnummers en papieren..... zie je het voor je. :mrgreen:
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Berichtdoor Ed » 20 nov 2006, 10:10

niet helemaal legaal, maar zeker niet illegaal! Je mag tenslotte alle onderdelen van je auto ook vervangen en dat is zo ongeveer hetzelfde. Bij de J7-vrienden kun je hier wat meer over lezen. De J7 / J9 wordt in Turkije nog steeds gebouwd en sinds kort ook in Rusland........ Ziet er inmiddels ook wat anders uit, maar de techniek is voor een groot deel nog gelijk.
Peugeot 504 Familiale 1977
Peugeot 304 SL 1976
Peugeot J7 1969
Renault R4F6 1984
voor dagelijks Peugeot 406 1.8 XT premium break
Avatar gebruiker
Ed
 
Berichten: 205
Geregistreerd: 15 jul 2004, 13:10
Woonplaats: Bergum (Frl.)

Berichtdoor Koffiemolen » 21 nov 2006, 00:44

hmm....een J7-aannemers-invasie lijkt me beter dan de huidige Renault/Opel (alleen de combinatie al!) Master-invasie die de Nederlandse wegen nu dagelijks moeten verwerken.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Chris De Backer » 22 nov 2006, 20:36

Ed schreef:Overigens, als je toch een nieuwe uit Nigeria haalt, dan kan je hem (of haar) toch gewoon omkatten. Je moet dan wel een slechte hebben die op NL-kenteken staat. Is niet echt illegaal trouwens maar net ietsje minder legaal naar het schijnt.

Op z'n Belgisch dus :D
Wegens plaatsgebrek verzamel ik Peugeot miniaturen.
Onderandere de 504 pick-up Dangel, J7 en 302/402 Darl'mat.
En de thema's Tour de France en Parijs - Dakar
Chris De Backer
 
Berichten: 379
Geregistreerd: 01 jun 2004, 18:24
Woonplaats: Meerdonk, België

Berichtdoor Peu204 » 24 nov 2006, 20:37

Volgens mij kan er een poging gewaagd worden....zie link RDW.

http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/algemeen/ITS_nieuwsbericht.htm

Gr.

Henri.
Peugeot 107 Active 2013 (voorheen 204, 305, 504, 205 cabrio RG, 205 Cti, 205 Forever)
Avatar gebruiker
Peu204
 
Berichten: 746
Geregistreerd: 02 feb 2005, 20:29
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor PeuTriton » 19 dec 2006, 00:29

Snapte die ophef over een moderne 504 niet zo goed, maar na het zien van onderstaande commercial weet ik waar het vandaan komt :lol: :!:



http://www.youtube.com/watch?v=e4EZvjWV ... ed&search=
Laatst bijgewerkt door PeuTriton op 03 jan 2007, 23:38, in totaal 2 keer bewerkt.
nu heb ik die felbegeerde loods, maar geen 504 meer... Had ik hem toch maar gehouden.
Avatar gebruiker
PeuTriton
 
Berichten: 148
Geregistreerd: 20 sep 2005, 22:21
Woonplaats: Grubbenvorst

Volgende

Keer terug naar 504

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 57 gasten