Pagina 1 van 1

504 coupe V6 op moderne EFI

BerichtGeplaatst: 29 jan 2019, 13:59
door Ed504cc
Dag mede forummers,

Heeft er iemand ervaring met het ombouwen van de V6 PRV naar een modernere injectie / elektronische ontsteking zoals de EFIgnition 46 van BS Autotune?
Het gaat mij vooral om hoe je het handigst de inlaat aanpast voor de moderne injectoren en het triggerwheel inpast etc. De praktische kant van de zaak.

Dank! Groet, Ed

Re: 504 coupe V6 op moderne EFI

BerichtGeplaatst: 29 jan 2019, 17:39
door Walle69
Hoi Ed,

Spannend project! Paull, zie Posts op die forum heeft een aantal zaken gedaan waarvan je inspiratie kunt opdoen. Het triggerwiel had hij in eerste instantie op de krukaspolie gemonteerd maar daar zijn ook ander oplossingen voor (op de nokkenas bijvoorbeeld of het vliegwiel à la 505 V6/Volvo 760/780

Neem eens contact op met BS zou ik zeggen die hebben met deze motoren te doen gehad.
Volgens mij zitten ook in de Volvo gemeenschap mensen die odd-fire PRVs hebben omgebouwd.

Lijkt me leuk om dit te volgen!

Succes!!

Re: 504 coupe V6 op moderne EFI

BerichtGeplaatst: 05 jun 2019, 09:54
door Ed504cc
Beste mede-forumers,

Even de tussenstand. Ik ben bezig met alle voorbereidingen. Het triggerwiel zit inmiddels op de poelie en langzaam aan krijg ik de spullen binnen.
Eerst volgende week eens beginnen met het motorblok schoonmaken voordat we hem gaan ontmantelen. Om het daarna 'mooi' te houden kreeg ik de tip om Ballsitoil te gebruiken.
Ik heb een soort draaiboekje gemaakt voor de Peugeot 504 V6 voor iedereen die in de toekomst eea ook zou willen gaan doen.

Wat opvalt is dat je zoveel oude elektronica kan gaan opruimen. Fijn! Maak ik meteen een nieuw kabelboompje en nieuwe zekeringkastje.
VRAAG: Ik heb wel het elektrische schema uit de Revue Technique, maar heeft iemand ook een lijst van welke zekeringen waarvoor zijn?

Ik doe het rustig aan allemaal (ben ook met huis verbouwing bezig) dus elke maand een korte update :-)

Ed

Re: 504 coupe V6 op moderne EFI

BerichtGeplaatst: 23 aug 2020, 21:42
door Ed504cc2
Dag mede-forummers,

Ik ben dezelfde als Ed504cc maar kan helaas niet meer inloggen onder die gebruikersnaam. Project heeft een hele tijd stil gestaan maar neemt de laatste maand een vlucht. Ik heb inmiddels twee commonrails gemaakt die met beugels aan de zijkant van de inlaat spruitstuk gemonteerd worden. Met een iets verlenging past eea mooi op de EV14 injectoren en drukken meteen de pen bobines aan.
In eerste instantie wilde ik de motor zo veel mogelijk op de 'oude' laten lijken maar inmiddels besloten om de spinnekop, de luchtweger en de benzinedruk regelaar te verwijderen en netjes geconditioneerd op te bergen. Zo heb ik wat locaties waar ik de MAP sensor en de lucht temperatuur sensor kwijt kan.

In het voorste stuk van de uitlaat heb ik een gat gemaakt en een moer opgelast zodat de Lambda sonde hierin geschroeft wordt. De krukas sensor zit mooi robuust op een plaat gemonteerd en goed te richten op het triggerwheel. De nokkenas stand ga ik ontnemen aan de verdeler die ik toch niet meer vanuit zijn normale functie ga gebruiken (immers de pen bobines nemen dit mooi over!)

Grote hoofdbreker gaat de throttle sensor worden. Naast het gashuis is onvoorstelbaar weinig ruimte. Wellicht dat ik uitwijk naar voren bij de gaskabel veertrommel. Nog maar even prutsen.

Het is een leuk project dat wel behoorlijk wat inventiviteit vraagt rondom metaalbewerking, bevestigingen, verschillende schroefdraden etc.

Ik ga ff uitzoeken hoe je foto's kunt uploaden, dan zet ik er wat bij :-)

Nu zit de vaart er aardig in dus binnenkort weer wat meer ...

Groet, Ed

Re: 504 coupe V6 op moderne EFI

BerichtGeplaatst: 23 aug 2020, 22:41
door jacqabe
Geweldig project zo te lezen. Wil het graag verder volgen dus kom maar op met die foto’s.
Ik gebruik hiervoor de app tapatalk, er zijn meer mogelijkheden maar die ken ik niet.

Groet, Abe

Re: 504 coupe V6 op moderne EFI

BerichtGeplaatst: 24 aug 2020, 08:50
door Ed504cc2
Afbeelding

De foto laat de montage van de krukas sensor en het trigger wheel zien. Het triggerwheel zit nu vast met drie boutjes en carroserie ringen. Redelijk vast om te kunnen testen en als nodig het triggerwheel nog te kunnen draaien. Dat kan nodig zijn om het signaal van de missende tand op een betere locatie te krijgen (niet tijdens of rondom een ontsteking :-)

Het plaatje voor de sensor isvan 5mm staal en gemonteerd op twee ongebruikte beschroefdraden voorin het blok. Ik heb sleufgaten laten maken om zo de sensor nog te kunnen stellen. Het hoekprofiel waar de sensor in opgesloten zit is van 4mm aluminium.

Re: 504 coupe V6 op moderne EFI

BerichtGeplaatst: 24 aug 2020, 08:54
door Ed504cc2
Wat doe ik mis?
Ik heb de URL naar mijn afbeelding geplaatst in een Img blokje. Dat moet toch werken?
http://imgshare.io/images/2020/08/23/B56F840A-6672-4A60-B006-6B7C3134261C.jpg

Re: 504 coupe V6 op moderne EFI

BerichtGeplaatst: 25 aug 2020, 18:22
door Walle69
je moet het tussen de blokjes zetten zonder spaties Afbeelding maar ik geloof dat image share publicatie niet toelaat

De bijgevoegde link werkt niet

Re: 504 coupe V6 op moderne EFI

BerichtGeplaatst: 26 aug 2020, 01:05
door Mockenrue
Het is wel wat vreemd, ik heb er ook even naar gekeken.

Als je in de link https vervangt door http is het plaatje wel zichtbaar. Wel een heel groot plaatje, trouwens, misschien dat
dat ook nog een rol speelt.

Vervolgens had ik dat dan embed in [img]...[/img] en was het even zichtbaar, zelfs in de originele post. Daarna niet meer.


** Edit **
Nu wel weer zichtbaar.
Heel wispelturig, zeg maar.

Re: 504 coupe V6 op moderne EFI

BerichtGeplaatst: 26 aug 2020, 12:06
door RobinHoed
:-)Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk

Re: 504 coupe V6 op moderne EFI

BerichtGeplaatst: 31 aug 2020, 09:49
door Ed504cc2
Nog maar een poging (foto's kleiner gemaakt en de s uit https gehaald):

Afbeelding

Re: 504 coupe V6 op moderne EFI

BerichtGeplaatst: 31 aug 2020, 09:56
door Ed504cc2
Grrr, nog steeds niet!?
Hoe heb jij het voor elkaar gekregen Robinhoed?

Re: 504 coupe V6 op moderne EFI

BerichtGeplaatst: 31 aug 2020, 10:22
door RobinHoed
Ed504cc2 schreef:Grrr, nog steeds niet!?
Hoe heb jij het voor elkaar gekregen Robinhoed?
Ik heb de foto even voor je gedownload en elders geüpload zodat de lezers het konden zien

Gebruik zelf de app tapatalk. Heb je al je fora onder 1 knop en je kunt er ook foto's mee uploaden

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk

Re: 504 coupe V6 op moderne EFI

BerichtGeplaatst: 24 sep 2020, 21:34
door Ed504cc2
Afbeelding

Zo, nu via Tapatalk... dit is de trigger sensor gebouwd op een stuk alu hoekprofiel dat op een speciaal stuk uitgesneden 5mm plaatwerk wordt vastgemaakt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: 504 coupe V6 op moderne EFI

BerichtGeplaatst: 24 sep 2020, 21:37
door Ed504cc2
Afbeelding

Er is een kleine kerf gedraaid in de poelie. Hierin past het triggerwiel precies klem. Voordat ik eea vastlas, even met drie boutjes vastzetten. Let op dat je niet met het gat/schroefdraad in de loopvlakken van de snaren komt!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk