Ik ben sinds kort een poging aan het ondernemen om terug leven in een 504 coupe te krijgen na meer dan 10 jaar stilstand.
Echter ben ik er achter gekomen dat de bougiekabels slecht/rot zijn. Bij het vervangen van de bougies zelf zijn er 2 kabels gebroken/ verbrokkelt. Bij de auto onderdelen zaak dan laar een set van 7 nieuwe besteld. Deze blijken echter geen afdekkapje te hebben voor de opening in het onderblok. Hierdoor zou er vocht/water in de uitsparing kunnen blijven staan.
Vraag 1: Kan het kwaad dat ik de kabels zonder kapje gebruik en of er nog originele bougiekabels(met het kapje) te vinden zijn
Vraag 2: Moet het hele inlaattraject van de motor af voor de bougiekabels te vervangen?
Probleem 2 is de benzine toevoer. Normaal moet bij het plaatsen van het contact In M stand de benzine pomp al beginnen rondpompen. Echter zag ik dit niet gebeuren. (Toevoer en retour bezine leiding zijn thv de verdeelkop afgekoppeld en overbrugd met een transparante buis om de leidingen te spoelen) Gezien ik geen meetapparatuur bij had heb ik niet kunnen controleren of er stroom op stond.
Vraag 3: zit er nog ergens een zekering voor de benzinepomp en zijn er elektrische schema's te vinden voor een 504 V6 (79)