Pagina 1 van 1

bougiekabels vervangen en benzine toevoer 504 coupe V6

BerichtGeplaatst: 16 sep 2017, 08:43
door sidd
Ik ben sinds kort een poging aan het ondernemen om terug leven in een 504 coupe te krijgen na meer dan 10 jaar stilstand.

Echter ben ik er achter gekomen dat de bougiekabels slecht/rot zijn. Bij het vervangen van de bougies zelf zijn er 2 kabels gebroken/ verbrokkelt. Bij de auto onderdelen zaak dan laar een set van 7 nieuwe besteld. Deze blijken echter geen afdekkapje te hebben voor de opening in het onderblok. Hierdoor zou er vocht/water in de uitsparing kunnen blijven staan.
Vraag 1: Kan het kwaad dat ik de kabels zonder kapje gebruik en of er nog originele bougiekabels(met het kapje) te vinden zijn

Vraag 2: Moet het hele inlaattraject van de motor af voor de bougiekabels te vervangen?

Probleem 2 is de benzine toevoer. Normaal moet bij het plaatsen van het contact In M stand de benzine pomp al beginnen rondpompen. Echter zag ik dit niet gebeuren. (Toevoer en retour bezine leiding zijn thv de verdeelkop afgekoppeld en overbrugd met een transparante buis om de leidingen te spoelen) Gezien ik geen meetapparatuur bij had heb ik niet kunnen controleren of er stroom op stond.
Vraag 3: zit er nog ergens een zekering voor de benzinepomp en zijn er elektrische schema's te vinden voor een 504 V6 (79)

Re: bougiekabels vervangen en benzine toevoer 504 coupe V6

BerichtGeplaatst: 16 sep 2017, 13:59
door Walle69
Ik neem aan dat je een V6ti hebt gezien het bouwjaar en dus met K-jetronic.
1. Bougiekabels: het lijkt me geen goed idee om met kabels zonder hoedjes te werken ivm het mogelijke probleem dat je aanduid. Neem Bougicord heeft de juiste kabels.(nr 33.37)
2. Als je de verdelerkap en rotor ook vervangt moet je het inlaatspruitstuk met spinnekop losmaken en iets op tillen om er goed bij te komen. Maar als ik jou was zou ik het er gewoon helemaal afhalen en gelijk alle O-ringen en rubbers vervangen van het inlaattraject op het blok, de o-ringen van de Y buis van de koeling en de o-ring van de buis van de Koude start(?).
Ook kun je waterpomp inklusief de twee elleboogjes naar het blok schoonmaken/controleren/vervangen. Hetzelfde geldt voor het rubber van de aansluiting van de pomp op de Y-buis.
3. Heb je geen instructieboekje? Daar zit ie in.
Anders kan ik een scan voor je maken, maar ik ben niet bij de auto dus dat gaat lang duren. Er is zeker iemand hier die je zou kunnen helpen.

Ennuh...cool dat je er leven in gaat roepen!

Doet je pomp het nog? Je kan hem even kortsluiten om te zien of ie loopt!
Die pomp is één van de meest essentieele delen in de K/Jetronic

Re: bougiekabels vervangen en benzine toevoer 504 coupe V6

BerichtGeplaatst: 16 sep 2017, 16:25
door RobinHoed
Walle69 schreef:Anders kan ik een scan voor je maken, maar ik ben niet bij de auto dus dat gaat lang duren. Er is zeker iemand hier die je zou kunnen helpen.


Heb wel een link naar alle tekeningen:
http://www.museepeugeot.com/fr/musee-de ... s/504.html

In groupe 1 staat zo'n beetje alles om en rondom de motor.
In groupe 5, acherin staat alles qua electra, verdelerkap, bougies, etc

Veel klikken en je vind het wel :-)

Re: bougiekabels vervangen en benzine toevoer 504 coupe V6

BerichtGeplaatst: 16 sep 2017, 17:52
door Walle69
Dat is het "onderdelenboek" daar vind je geen electriciteitsschema jammergenoeg

Re: bougiekabels vervangen en benzine toevoer 504 coupe V6

BerichtGeplaatst: 16 sep 2017, 20:55
door Walle69
Een paar plaatjes zodat je ziet dat je heerlijk overal bijkunt als je het inlaatspruitstuk weghaalt:

Met het hele spul er nog op kunt je niet goed genoeg bij de de verdeler komen:
Afbeelding

Hier het hele spul eraf:
Afbeelding

Dit is weliswaar een 604 maar het principe is gelijk bij een 504

Re: bougiekabels vervangen en benzine toevoer 504 coupe V6

BerichtGeplaatst: 17 sep 2017, 21:13
door Frank.04
Van waar het idee dat de pomp moet gaan lopen bij contact aan?

Er zijn twee typen schakeling bij de 504 Coupe V6 TI:

1) Met een tijdrelais (komt zelden voor) Dan zoemt de pomp enkele seconden en slaat dan af tenzij de motor gaat lopen

2) Met een veiligheidsschakeling via de luchtweegklep. Dan werkt de pomp slechts wanneer fysiek lucht wordt aangezogen. Controle: Luchtfilter demonteren, klep een beetje induwen dan gaat de pomp zoemen.

Als jouw pomp werkt (dat kun je controleren door even twaalf Volt op de pomp te zetten) dan kan de schakeling nog kapot zijn. Deze werkt via een aantal relais rechts voor onder de motorkap.


Succes!