Hallo,
Onlangs heb ik wat startproblemen gehad met mijn B02 (1800) de oorzaak bleek gebrekkige brandstoftoevoer, wat inmiddels verholpen is.
Bij het verhelpen van het probleem deden zich echter 2 zaken voor die ik niet helemaal thuis kan brengen.
1) I.v.m de startproblemen heb ik een aantal keren gebruik gemaakt van een set startkabels (en de accu van mijn dagelijkse diesel) om de eigen accu niet helemaal uit te putten. het viel mij op dat de Peugeot een stuk gemakkelijker en vooral sneller start met gebruik van de extra accu dan wanneer ik de motor start op alleen de "eigen" accu. Voor alle duidelijkheid in de Peugeot zit een nieuwe en goede accu !
Hoe kan dit
2) Als de (electrische) koudestart versneller voor langere tijd gebruikt wordt omdat de motor niet aanslaat, komt er uiteindelijk brandstof
langs het thermostatisch element (voor mengselverrijking) lekken, langs het staafje dat vastzit aan de hevel van de pomp.
Ik zou denken dat teveel brandstof in de mengselbuis zou moeten blijven, OK de motor verzuipt maar naar buiten lekken is wel vreemd (en gevaarlijk)
Is het normaal dat er zo brandstof kan lekken ? of zou de pakking waarmee de klep in de buis geschroeft zit lekken ?
Graag jullie feed-back
groet, Wouter