benzine leidingen

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

benzine leidingen

Berichtdoor Johanbakker » 15 dec 2016, 18:10

Heeft iemand een eenvoudig schema van de benzine leidingen van en 504 coupe V6 TI, vooral hoe deze precies lopen bij de benzine pomp.
Heb een coupe gekocht die grotendeels uit elkaar ligt en weet niet waar de derde leiding naar toe moet lopen.
Hoor graag van iemand, groeten Johan.
Johanbakker
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 21 aug 2016, 14:37

Re: benzine leidingen

Berichtdoor Frank.04 » 16 dec 2016, 14:02

Ja, deze info heb ik.

Er is overigens geen derde leiding, heen loopt van de tank via een voorfilter naar de (horizontaal gemonteerde) pomp, dan naar de (eveneens horizontaal gemonteerde) accumulator, dan van boven naar het (verticaal gemonteerde) fijnfilter en dan naar de rechter leiding onder de vloer.

De retour is de linker leiding en gaat rechtstreeks naar de tank.

Bel me maar als je nog vragen hebt (06) 23233727.
Laatst bijgewerkt door Frank.04 op 16 dec 2016, 14:52, in totaal 1 keer bewerkt.
Meer plezier met Peugeot's 04!
Frank.04
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 24 jul 2008, 23:43

Re: benzine leidingen

Berichtdoor Johanbakker » 16 dec 2016, 14:23

Super dank je ga kijken of ik er zo uitkomt.
Er zat namelijk op de bovenste horizontaal geplaatste, ik dacht tweede pomp, een slang aangesloten waar benzine in zat maar krijg net een schema door en daar is op te zien dat er niets op aangesloten moet worden.
Johanbakker
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 21 aug 2016, 14:37

Re: benzine leidingen

Berichtdoor Frank.04 » 16 dec 2016, 14:57

Dat is de accumulator.

Twee leidingen (in en uit) aan de linkerzijde, met banjobouten (en koperen ringetjes) bevestigd.

Het is een soort van expansievaatje (vergelijkbaar met het rode tankje van de verwarming thuis) dat zorgt voor 1) een constante benzinedruk, 2) minder geruis van de pomp, en 3) goed starten bij warme motor als het koudstartinspuitventiel niet actief is.

De rechterzijde is de uitgang van de compensatieruimte, daar wordt wel eens een slangetje opgestoken om te verhinderen dat er vuil en vocht naar binnen komt.

De accumulator is gevoelig voor roest, dan gaat hij lekken en dat is kennelijk bij jou het geval.
Meer plezier met Peugeot's 04!
Frank.04
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 24 jul 2008, 23:43


Keer terug naar 504

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten