(Deel) restauratie 504 Coupé V6

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

(Deel) restauratie 504 Coupé V6

Berichtdoor E-504-C » 28 sep 2015, 12:20

Het begin is er!

Deurpaneel rechterzijde verwijderd.
Ook daarna het raamframe vervangen, want het rubber van het klapraampje werd niet goed meer tegengehouden omdat er een heel stuk plaatwerk was weggerot :shock: zie foto's...Afbeelding

Afbeelding

Het raamframe loshalen was zo gebeurd, op de laatste schroef na die aan de rechter onderzijde van de raamstijl zit, was helemaal verroest.
Kon geen schroevendraaier meer in of geen dopsleuteltje meer omheen, dus moeten uitboren. Dat kostte de meeste tijd.
Heb dit al eerder bij iemand anders gelezen op het Forum, dus zal wel 'normaal' zijn... :?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dit was de boosdoener dus... :evil:

En dit is het raamframe met het stukje plaat dat bij mij was weggerot deels, dat zie er weer beter uit en houdt het rubber netjes op z'n plek.
Afbeelding
Heb mijn eigen oude rubber overgezet, deze was in betere staat / helemaal nog gaaf.
Dus hopelijk is inwateren daar straks echt verleden tijd.

Het raamframe er gisteren ook weer ingezet, dat was ook niet zo moeilijk, je zit alleen even met de 'afstelling' het moet niet te hoog of te laag zitten.. anders gaat je deur niet dicht..

En, je moet de kabels van het raam weer 'op rolletjes laten lopen'.. allemaal geen hogere wiskunde maar soms wel echt puzzelen.
M'n raam gaat nu elektrisch maar ook met de hand zwengel bijna niet open of dicht, lijkt erop dat er toch een kabel te strak zit.
Vanavond weer even verder, dus hopelijk is het dan weer goed.

Vorige week had ik al de reservewielhouder eraf gehaald, die is ook wel wat roestig, dus die wordt ook gestraald en weer netjes zwart gespoten.

Verder komende 2 weken sierlijsten, bumpers, lampen, wissers etc. etc. eraf halen, zal soms wel even een fotootje plaatsen voor de geïnteresseerde Forum bezoeker. :mrgreen:
504 C33
Avatar gebruiker
E-504-C
 
Berichten: 457
Geregistreerd: 17 mei 2004, 19:28
Woonplaats: Rotterdam

Re: (Deel) restauratie 504 Coupé V6

Berichtdoor Jineuf » 28 sep 2015, 12:47

Leuk om te lezen! Heel herkenbare problemen.
Stug volhouden dan lukt het mestal wel.
304 SLS '78, 406 Coupé V6 1999 (Peurari), 406 Break Hdi 90
Lid van de Peugeot Club Nederland sinds 1994
Avatar gebruiker
Jineuf
 
Berichten: 1410
Geregistreerd: 14 feb 2006, 19:11
Woonplaats: Soest

Kleine update

Berichtdoor E-504-C » 05 okt 2015, 20:11

binnenbekleding raamstijlen etc, achterbank eruit... Al wat sierstrips buitenkant..so far alles nog heel :D

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Later weer meer!
504 C33
Avatar gebruiker
E-504-C
 
Berichten: 457
Geregistreerd: 17 mei 2004, 19:28
Woonplaats: Rotterdam

Re: (Deel) restauratie 504 Coupé V6

Berichtdoor Harrie » 05 okt 2015, 20:49

goed begin :wink:

Als je me een PB stuurt met je email/adres, kan ik je de documentatie van de raambediening ( kabel en katrollen ) sturen,
want dat is idd. een puzzel als je niet weet hoe het zitten moet, en hoe af te stellen.
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: (Deel) restauratie 504 Coupé V6

Berichtdoor E-504-C » 05 okt 2015, 21:53

Bedankt!
Gelukkig heb ik deze info al wel ergens maar hetgeen fout zat was de kabel die veel te strak stond doordat hij ipv onderlangs over de katrol, bovenlangs liep.. Misschien klinkt dat wat vaag zoals ik het nu schrijf maar de voorstel katrol in de deur, vlakbij het scharnier, leek alsof daar een wieltje met dubbele geleiding zat... Naderhand toen ik nog een keer goed keek, bleek dat natuurlijk niet zo te zijn :D

Probleempje nu is dat het frame niet goed vastgezet kan worden vanwege de voorste bout die afbrak :evil:
Dus degene voor het klapruitje zit...
Afgebroken bout zover mogelijk uitgeboord, er zit nu nog een stukje in dus denk dat ik even een draad moet gaan tappen...
Is dat m10 wat er origineel in zit?
504 C33
Avatar gebruiker
E-504-C
 
Berichten: 457
Geregistreerd: 17 mei 2004, 19:28
Woonplaats: Rotterdam

Re: (Deel) restauratie 504 Coupé V6

Berichtdoor Harrie » 05 okt 2015, 22:01

E-504-C schreef:Bedankt!
Gelukkig heb ik deze info al wel ergens maar hetgeen fout zat was de kabel die veel te strak stond doordat hij ipv onderlangs over de katrol, bovenlangs liep.. Misschien klinkt dat wat vaag zoals ik het nu schrijf maar de voorstel katrol in de deur, vlakbij het scharnier, leek alsof daar een wieltje met dubbele geleiding zat... Naderhand toen ik nog een keer goed keek, bleek dat natuurlijk niet zo te zijn :D

Probleempje nu is dat het frame niet goed vastgezet kan worden vanwege de voorste bout die afbrak :evil:
Dus degene voor het klapruitje zit...
Afgebroken bout zover mogelijk uitgeboord, er zit nu nog een stukje in dus denk dat ik even een draad moet gaan tappen...
Is dat m10 wat er origineel in zit?

Als je het afgebroken boutje nog hebt: even meten, ik vermoed 6 mm ( M6 ).
restant v.d. bout in kruipolie zetten en geruime tijd later er uit draaien met tang ( als 'ie nog uitsteekt ? ) o.i.d.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: (Deel) restauratie 504 Coupé V6

Berichtdoor E-504-C » 05 okt 2015, 22:25

Als je het afgebroken boutje nog hebt: even meten, ik vermoed 6 mm ( M6 ).
restant v.d. bout in kruipolie zetten en geruime tijd later er uit draaien met tang ( als 'ie nog uitsteekt ? ) o.i.d.[/quote]


Steekt helaas niet uit.. Dus idd ff meten, dan voorboren en draad tappen en nieuwe rvs bout erin.... :wink:
504 C33
Avatar gebruiker
E-504-C
 
Berichten: 457
Geregistreerd: 17 mei 2004, 19:28
Woonplaats: Rotterdam

Re: (Deel) restauratie 504 Coupé V6

Berichtdoor E-504-C » 06 okt 2015, 21:27

Is alweer gefixed!

:mrgreen:

M6 draad getapt en rvs boutje erin... Klaar! :D
504 C33
Avatar gebruiker
E-504-C
 
Berichten: 457
Geregistreerd: 17 mei 2004, 19:28
Woonplaats: Rotterdam

Re: (Deel) restauratie 504 Coupé V6

Berichtdoor E-504-C » 27 dec 2015, 17:47

Het is alweer even geleden sinds de laatste post dus niet weer even wat foto's van het afbouwproces.

Afbeelding

Omdat ik even moest spieken voor de kabels van de rechterdeur ook meteen maar links de deur ontdaan van bekleding en oude folie. Daar komt tzt uiteraard weer nieuw op.
De hemel is nog helemaal gaaf, daar zit geen vlekje of scheurtje in, die blijft mooi zitten.
Afbeelding

Wel de overige panelen en afdeklijsten uit het interieur heel voorzichtig verwijderd en opgeslagen.

De sierlijst bij het dak die doorloopt tot en met de achterruit ook heel voorzichtig losgekregen.
In de hoeken is wel iets van roest te ontdekken.
Rechts...
Afbeelding en links...
Afbeelding

Meer naar voren toe is het helaas wat slechter..maar dat was al verwacht...
Afbeelding
Afbeelding

Na interieur en sierlijsten aan de buitenzijde..ook de bumpers en verlichting eraf...
Afbeelding
Afbeelding

Tijdje terug ook nog een ZGAN voorruit gescoord, de huidige was toch wat wit uitgeslagen in de onderste hoeken en zat ook een ster in, dus straks meteen een heldere verse ruit erin!

En waar ik ook heel blij mee ben...2 nieuwe robbertjes die bij de voorportieren geplaatst worden, de zgn gootjes, kunnen vinden...

De auto staat nu lekker warm en droog gestald bij de plaatwerker die er elk moment aan kan gaan beginnen om vervolgens als eea voorbereid is haar van een nieuwe laklaag te voorzien!

Ik hou de geïnteresseerden op de hoogte zo nu en dan en wens iedereen alvast een mooi en gezond 2016 met veel Peugeot-plezier!
504 C33
Avatar gebruiker
E-504-C
 
Berichten: 457
Geregistreerd: 17 mei 2004, 19:28
Woonplaats: Rotterdam

Re: (Deel) restauratie 504 Coupé V6

Berichtdoor Harrie » 27 dec 2015, 23:05

goed bezig, topplan Eduard :wink:

Hopelijk kun je dan in de zomer van 2016 weer lekker toeren met je mooie coupé 8)

goede veilige jaarwisseling en de beste wensen voor 2016 !

met vr. groet, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek


Keer terug naar 504

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten