Brandstoftank

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Brandstoftank

Berichtdoor micheldols » 17 aug 2015, 23:38

Ik heb een Peugeot 504 cabrio uit 1973
Ik wil mijn brandstoftank laten behandelen ofwel een nieuwe kopen.
Iemand enige suggesties
Avatar gebruiker
micheldols
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 22 nov 2012, 20:26
Woonplaats: Maastricht

Re: Brandstoftank

Berichtdoor Pininfarina504 » 18 aug 2015, 05:23

http://www.rustbuster.nl/index.html
Werkt prima wel nauwgezet de handleiding volgen
205 1.4,97.
Peus 504Ti,78,gris fum, Paris.
Peus 504GL, Aut,73, blue mét, nwst, Elzas
Peug 504GL,vert mét,Ned auto.
Peus 404,aut,71,blue, Elzas.
Peus 404, groen, 69, Z-Fr
Peus 404, Fam zwart,70,ex-prefect Paris.
Pininfarina504
 
Berichten: 2497
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

Re: Brandstoftank

Berichtdoor micheldols » 18 aug 2015, 08:04

Is er ook iemand die dit professioneel doet Wim?
De wanden zijn flink aangeroest en geschilferd.
Of weet je toevallig nog een nieuwe uit te halen?
Avatar gebruiker
micheldols
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 22 nov 2012, 20:26
Woonplaats: Maastricht

Re: Brandstoftank

Berichtdoor johnssons » 18 aug 2015, 09:22

Een nieuwe brandstoftank misschien bij https://www.franzose.de/de/Peugeot/504- ... er/Page-2/

John
Avatar gebruiker
johnssons
 
Berichten: 726
Geregistreerd: 18 jan 2007, 16:30
Woonplaats: Amsterdam

Re: Brandstoftank

Berichtdoor micheldols » 18 aug 2015, 20:42

Heb net een mail gestuurd naar Der Franzose John
Avatar gebruiker
micheldols
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 22 nov 2012, 20:26
Woonplaats: Maastricht

Re: Brandstoftank

Berichtdoor Pininfarina504 » 19 aug 2015, 05:53

Kun je zelf en anders breng hem maar.
De flinke bult roest lost normaliter helemaal op.
Die van der Franzose zijn korter, zijn van een Break/Familiale en roesten ook, zit geen coating in.
Heb er zelf recentelijk ook een aantal nieuw besteld, ook van Break/Familiale, kwamen uit Argentinië.
Zijn wel te gebruiken, echter kleinere tankinhoud, de voorste punt moet je een iets langere steun voor maken.
205 1.4,97.
Peus 504Ti,78,gris fum, Paris.
Peus 504GL, Aut,73, blue mét, nwst, Elzas
Peug 504GL,vert mét,Ned auto.
Peus 404,aut,71,blue, Elzas.
Peus 404, groen, 69, Z-Fr
Peus 404, Fam zwart,70,ex-prefect Paris.
Pininfarina504
 
Berichten: 2497
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

Re: Brandstoftank

Berichtdoor Maarten Deen » 19 aug 2015, 07:01

Pininfarina504 schreef:http://www.rustbuster.nl/index.html
Werkt prima wel nauwgezet de handleiding volgen


Welk product op die site moet je hebben?
Avatar gebruiker
Maarten Deen
Moderator
 
Berichten: 568
Geregistreerd: 06 apr 2004, 17:59
Woonplaats: Helden

Re: Brandstoftank

Berichtdoor Kees » 19 aug 2015, 17:20

Deze: http://www.rustbuster.nl/Roest/HG_Roestomvormer.htm
Hornbach verkoopt het ook, misschien nog wel goedkoper.
Avatar gebruiker
Kees
 
Berichten: 612
Geregistreerd: 05 aug 2004, 22:28
Woonplaats: Amsterdam

Re: Brandstoftank

Berichtdoor Maarten Deen » 20 aug 2015, 07:10

Is dat ook geschikt voor de binnenkant van de tank?
Avatar gebruiker
Maarten Deen
Moderator
 
Berichten: 568
Geregistreerd: 06 apr 2004, 17:59
Woonplaats: Helden

Re: Brandstoftank

Berichtdoor Kees » 20 aug 2015, 10:12

Ja, je moet het spul aanlengen met water en dan in de tank gieten. Dan een nacht laten borrelen en leeggieten. Naspoelen met water. Om de laatste resten water er uit te krijgen nog spoelen met spiritus.
groeten van Kees
Avatar gebruiker
Kees
 
Berichten: 612
Geregistreerd: 05 aug 2004, 22:28
Woonplaats: Amsterdam

Re: Brandstoftank

Berichtdoor Martijn » 20 aug 2015, 10:23

Ik heb nog een goede brandstoftank van een 504 berline liggen, geen idee of dat past?
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2179
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Re: Brandstoftank

Berichtdoor micheldols » 07 okt 2015, 07:20

Inmiddels heb ik toch een nieuwe goede 2e hands brandstoftank deze week geplaatst.
Filter tussen brandstoftank en brandstofpomp.
Nu krijg ik maar nauwelijks 10 volt aan de brandstofpomp.Krijg 'm ook niet aant lopen.
Accu is nieuw
Vraag:
Lijd ik hier veel drukverlies door?
Avatar gebruiker
micheldols
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 22 nov 2012, 20:26
Woonplaats: Maastricht

Re: Brandstoftank

Berichtdoor 404noir » 08 okt 2015, 22:26

wat meet je over de accu polen? 12,6V-12,8V is vol. als het 12V of lager is is de accu niet volgeladen.
Je had toch een andere tank geplaatst? als de pomp in de tank zit heb je misschien een massa probleem.
De pomp moet nl. behalve een goeie 12V plus aansluiting ook een goeie massa(ground) verbinding hebben.
Die kan via de carrosserie lopen maar misschien is het handiger om met een speciaal massa draadje je eerst van de pomp naar buiten de tank te gaan. Vervolgens kan je dat draadje dan ergens met een goede verbinding aan massa leggen (dus aan de carrosserie zelf,niet aan de rand van de tank)
Dan weet je zeker dat je een goeie gesloten stroomkring hebt zonder vervelende overgangsweerstanden van slechte massacontacten.
404noir
 
Berichten: 602
Geregistreerd: 22 mei 2014, 15:30

Re: Brandstoftank

Berichtdoor micheldols » 09 okt 2015, 00:20

Mijn brandstofpomp ligt buiten de brandstoftank.
Gisteren heb ik bij de zekeringkast gemeten. Daar kreeg ik
10, 5 volt.De accu geeft 12, 3 volt
Er zijn 2 groepen in de zekeringkast.1 groep die continue
12 volt krijgen, zoals verlichting ruitenwissers etc.En die 12 volt krijgen als ik hem
op contact zet, in dit geval ook de brandstofpomp.
Wat heb ik gedaan.
Ik heb de plusdraad ontkoppeld van de brandstofpomp. Daarna heb ik een kabel getrokken
van de plus van de accu naar de plus van de brandstofpomp.Na een paar keer starten
begon ie pruttelend aan te slaan.Opeens sloeg ie perfect aan.Heb 'm even laten draaien zo.
Toen heb ik de draad los gekoppel en alles weer terug aangesloten. Weer opnieuw gestart.
En ja hoor hij liep weer mooi perfect. Heb 'm even laten lopen.Bleef goed.
Ik heb nog niet gemeten bij de zekeringkast en brandstofpomp terwijl de motot draait.
Kan zijn dat ie met een draaiende motor een beter voltage geeft.
Enfin tot nu toe heb ik vooruitgang.
Avatar gebruiker
micheldols
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 22 nov 2012, 20:26
Woonplaats: Maastricht

Re: Brandstoftank

Berichtdoor micheldols » 14 okt 2015, 19:30

Nou moe!!
Ik blij dat ie mooi loopt.
Afgelopen zondag 11-10-15 Peugeot uit de garage gehaald.
Buiten even wat leuke foto`s van hem gemaakt,gepoetst en gecleaned.
Enfin was mooi open weer en zei tegen mijn vriendin even wat te gaan toeren.
Na 2 km kom ik op een stuk ik 70km p/uur kon rijden.
Na 1 km begon ie weer op 3 poten te lopen.
Ik tegen mijn vriendin "we kunnen beter terugrijden,ik vertrouw het niet "
Hij viel onderweg steeds verder weg en viel uit.Ik moest hem aan de kant zetten.
Mijn vriendin moest teruglopen om mijn bus te halen.
We hebben hem terug gesleept.
Terug in de garage heb ik toch nog benzine erbij gegooid.Er zat weliswaar 15 liter in.
Weer proberen te starten.Liep weer op 3 poten.
Daarna de plus van de accu weer rechtstreeks aangesloten op de brandstofpomp en hij liep weer mooi.
Weet er iemand of er ergens een relais zit voor de brandstofpomp?
Oh ja toen ie weer mooi liep heb ik 12 volt bij de zekering gemeten en 11,3 volt bij de brandstofpomp.
Ben een beetje teneinde raad
Avatar gebruiker
micheldols
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 22 nov 2012, 20:26
Woonplaats: Maastricht

Re: Brandstoftank

Berichtdoor Pininfarina504 » 14 okt 2015, 21:04

Michel als je pomp op een te laag voltage loopt, dan wordt de opbrengst minder en wordt opgebouwde druk lager, zo laag dat misschien niet alle persklepjes en/of injectors geopend worden. Zijn je filters schoon??
Ik zou even een draad rechtstreeks via het contactslot laten lopen.
Verder kijk eens heel goed naar de massa aansluiting op de pomp zelf.
Loopt de auto koud wel op 4 poten??
Succes.
205 1.4,97.
Peus 504Ti,78,gris fum, Paris.
Peus 504GL, Aut,73, blue mét, nwst, Elzas
Peug 504GL,vert mét,Ned auto.
Peus 404,aut,71,blue, Elzas.
Peus 404, groen, 69, Z-Fr
Peus 404, Fam zwart,70,ex-prefect Paris.
Pininfarina504
 
Berichten: 2497
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

Re: Brandstoftank

Berichtdoor micheldols » 16 okt 2015, 00:25

Vandaag ben ik begonnen met de Peugeot eens gewoon te starten.Startte goed en liep goed gedurende een paar minuten.
Ik heb in de aanvoer-brandstofslag tussen injectiepomp en benzinefilterhuis een benzinedrukmeter geplaatst.
Op contact zettend sloeg de meter best ver uit naar bijna 4 bar.Met starten begon ie langzaam terug te lopen.
Na een kwartier zakte de druk tot bijna 0,9 bar.Lager ging ie niet.Veel te weinig dus,maar hij begon NIET op 3 poten te lopen.
Toen zag ik op de injectiepomp wat benzine op de 2e injector van links (injector 3).Knelkoppelingen losgehaald en
het punt waar de knelkoppeling op zit iets vaster proberen te draaien.Morgen proberen hier een sleutel voor te maken.
Knelkoppelingen terug en weer starten.Druk blijft hoger ongeveer 1,8 bar.Voltage gemeten aan de brandstofpomp ..11,6 volt.
Toch wilde ik nog even zien wat er met de druk gebeurt als ik de + van de accu weer rechtreeks verbind met de brandstofpomp.
Aangesloten en starten.De Druk liep nu op tot 2,5 bar en bleef ook zo ...voltage gemeten aan de brandstofpomp 13,2 volt .
Weer alles terug aangesloten,starten en de druk bleef nu +/- 2,1 bar.Voltage gemeten aan de brandstofpomp 12,2 volt.
Vreemd toch allemaal.Zou het nu echt aan die ene injector liggen.Zoveel benzine kwam er niet uit.
Toch vertrouw ik het nog niet als ik met hem zou gaan rijden.
Enfin vandaag alweer 15 uur erop zitten.
Avatar gebruiker
micheldols
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 22 nov 2012, 20:26
Woonplaats: Maastricht


Keer terug naar 504

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten