Pagina 2 van 2

Re: BA7/5

BerichtGeplaatst: 28 sep 2013, 20:34
door Luc van Dijck
Inmiddels met Frank404 de bak open gehad. Alle Sychromeshringen vervangen door die van een 4bak. Schakelt perfect nu.
Lagers van de hoofdas en van de hulpas en van het tandwiel van de 5e vervangen in de veronderstelling dat het janken dan ook weg zou zijn.
Dat is helaas niet het geval.

Re: BA7/5

BerichtGeplaatst: 04 jan 2014, 21:49
door Luc van Dijck
Waarschijk zal het dan wel de vertanding zijn die jankt. Mischien is het wel de priseas die verwisseld kan zijn om hem passend te maken? De bak was al eerder open geweest want hij was gemonteerd met vloeibare pakking.
In de prise direct, de 4e jankt hij niet. Je denkt dan toch aan de vertanding van de hulpas naar de hoofdas of de overbrenging van de prise as naar de hulpas.

Re: BA7/5

BerichtGeplaatst: 29 apr 2015, 20:59
door Luc van Dijck
Heb inmiddels een andere BA7/5 op de kop getikt. Van een BA7 heb ik het km tandwiel dat op de uitgaande as zit laten uitdraaien op een perspassing. En het km tandwiel op de uitgaande as vervangen. Je hoeft daar alleen het staartstuk er voor af te halen. Het bijbehorende plastic wieltje heeft de aansluiting op de kabel met de platte insteek. De km tellerkaber van de oude BA7 bak ga ik gebruiken met een verlengstuk.
De zingende BA7/5 bak heb ik dan over.

Re: BA7/5

BerichtGeplaatst: 12 feb 2019, 00:13
door Luc van Dijck
Ik heb er nu 5 jaar mee gereden. Heerlijk zo'n 5bak in een 504.
En met de stuurschakeling er in is het toch een oud type denk ik dan maar.
Maar wegens overcompleet ga ik mijn A01 toch in de verkoop doen.
Het ABP geeft geen opslag meer.