door Harrie » 25 nov 2009, 23:22
beste Jan Bert,
nee de sierstrips in het voorruitrubber laten zitten !!!
het voorruitrubber van binnenuit met de vingers loskrullen ( boven en zijkanten ),
daarna nogmaals terwijl je de ruit onder zachte druk naar buiten duwt, boven EERST.
Druk niet te veel en te hard op 1 plek. Als de bovenkant en overgrote deel van de zijkanten los is, kun je buiten de ruit naar boven trekken en wegnemen.
.
Voordat de ruit weer wordt gemonteerd, de sierlijsten goed op de plaats brengen, liefst met wat afplaktape vastzetten richting de ruit.
Trekdraad in de sponning van het rubber en DAARNA het rubber insmeren met bijv. bandenvet ( de trekdraad ( goedkope waslijn gaat prima ) moet droog blijven! ).
Ruit in de sponning leggen, met 2 man buiten licht aangedrukt en op de plaats houden,
en met de draad het rubber om de sponning trekken met de hand, haaks op het rubber, hand langs de ruit.
Daarbij is het aan te bevelen, dat de uiteinden van de draad elkaar 20 cm overlappen en aan de onderzijde in
het midden van de ruit zitten, DAAR moet je beginnen.
Eerst met 1 draaduiteinde naar de onderhoek, en nét voorbij die hoek,
dan de andere draad net voorbij de andere onderhoek.
De personen buiten de auto moeten er goed op letten, dat hierbij de ruit niet naar boven kruipt !!!
Dan de ander draad verder tot voorbij de bovenhoek en vervolgens de andere kant.
daarna aan beide trekken zodat de bovenste flap ook om de sponning komt.
Door zachtjes met de gesloten vuist te kloppen, zakt de ruit geheel in de sponning.
succes! grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001