A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttopic

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Harrie » 21 maart 2014, 18:57

Prachtig, Remco :wink: mooi zwart en roest niet meer.
Zo heb je jáárenlang eer van zulk werk :D
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Remco504coupe » 26 apr 2014, 17:04

Omdat de remleiding van cabine naar remkrachtbegrenzer een roestig klemmetje deelt met de oude vieze benzineslangen (aanvoer en retour) en omdat de tankmeter het niet doet, en wat extra tijd er ook nog wel bij kan, heb ik de hele zooi toch maar los gemaakt. Ik wil bovendien niet met verstopte brandstofvoorziening stil komen te staan.

Vlotter er maar eens uit:
Afbeelding
Ik mat geen weerstand, dus het ding voorzichting open gemaakt.
Hij zat helemaal vol met gom, en toen ik dat helemaal schoon had, mat ik weer iets.
Het asje waar de drijver aan zit, moet contact maken met de beugel waar hij in beweegt,
ik vermoed dat het daar mis was.
Het rubber ringetje tussen vlotter en tank ingesmeerd met een beetje lecwec, wordt ie weer wat dikker van. Goede tip van Harrie.

Dit zag er natuurlijk niet uit:
Afbeelding

Dus alles uit elkaar, schoonmaken, ontroesten, en RX-en.Nieuwe ophang boutjes/rubbers, de oude waren aan het scheuren.
De nieuw hebben geen ronde maar 6-kantige rubbers, ideaal, dat is nog eens een verbetering.

Na getwijfel er toch maar voor gekozen om de tank eruit te halen. Gelukkig maar!
Wat een troep heb ik er uit gehaald, na goed drogen en ontwasemen ( was een beetje bang voor brand) met pijpenragers en de stofzuiger er in.
Ik zie er van af om de tank te coaten, omdat hij er nu van binnen prima uitziet.

De oude benzine gebruik ik ipv terpetine die bijna op is, want die gooi ik er niet meer in terug.

Van fijne vent Harrie heb ik een nieuw voorfilter gekregen, het fijnfilter heb ik er bij gekocht.

Even een proefopstelling en een compolatie voor de foto gemaakt:
Afbeelding

Oude en nieuwe filters naast elkaar. Extra klein stukje slang aan de accumulator, zodat vocht daar iets minder snel bij komt.
Vanuit de tank komt eerst het voorfilter, via het hoekje naar de pomp, dan accumulator, dan het fijnfilter.
Het fijnfilter zit met een banjobout aan de leiding naar voren.
Als je de beugel v/h fijnfilter, het hoekje aan de pomp, de + en - draad, de banjobout tussen fijnfilter en leiding loshaalt, kun je de hele handel er onder uit halen als je het fijnfilter even over de draagarm tilt.

Nu kon ik ook bij het stukje roestige retourleiding. Die is langer dan de aanvoer en buigt over de traverse heen. Nu kon ik er goed bij, ontroesten en meerdere lagen RX. Gelukkig was het nog te redden, en heb ik er geen stuk van af hoeven te zagen. Hier zit een stukje 8mm slang van 73cm op, die heb ik iets langer gehouden.

Aanvoer slang 12mm was 103cm lang, ik heb er 110cm van gemaakt, dan kan ik gemakkelijker het voorfilter vernieuwen. Die hangt boven de traverse, en die kan ik nu een stukje naar voren trekken als ik er aan moet.

Rest nog de manchet tussen tank en vulhals. Die wordt wat slechter, en daarvoor zoek ik onvindbare vervanging, dus maar repareren met benzinebestendige kit.
Niets over te vinden....PU-kit schijnt te werken, maar is er niet specifiek voor gemaakt. Iemand tips?
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor MarcoPeus » 26 apr 2014, 19:18

Mooi gewerkt Remco en zo heb je ook nog een mooi resultaat van je klus.
Ik denk dat je niet zo snel bang voor brand maar voor ontploffing, benzine damp kan erg explosief zijn.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Remco504coupe » 27 apr 2014, 02:26

Ja ontploffing, dat bedoelde ik eigenlijk.
Ik was een beetje bang om die explosieve lucht langs de stofzuigermotor te trekken.
Dus eerst geventileerd, 's-avonds met het gat naar beneden, overdag omhoog.
En daarna een ventilator voor het vlottergat, en steeds even ruiken of er nog stank uit kwam.
Bah, steeds als ik er nu aan denk ruik ik het weer.
Spoelen zag ik niet zo zitten, ik wist niet hoe ik de gaten goed dicht kon maken, dus maar op de moeilijke manier.
Voordeel is wel dat ik nu zeker weet dat er niks meer inzit, ook niet in die ronde koker op de bodem waar de aanvoer in hangt. Je kunt daardoor nooit de tank leegrijden.
Op de foto is er een stukje van te zien achter het antiklotsschot:
Afbeelding
Tank is hier gekanteld, bodem is rechts. Mooi he?
En dat rode is geen roest, gelukkig
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor jan-03 » 27 apr 2014, 08:37

Die tank ziet er prima uit Remco.. Ikzelf ben tot nu toe ook geen roestige tank tegen gekomen..
Wel smerig natuurlijk maar niet verroest.. Gespoeld en droog geblazen met de compressor meer niet..
Er komen iets van korrels uit.. Lijkt op zand maar ietsje dikker ..
Misschien heb je een foto van de manchet die je zoekt.. Wie weet herkent iemand deze en denkt van oh die heb ik nog... :D
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Remco504coupe » 27 apr 2014, 11:04

Ja klopt Jan, van die smerige zandachtige korrels, en veel ook. Ik schat ongeveer een liter.
Hier een jongere foto van de tank, meer geborsteld en gestofzuigd:
Afbeelding

Goed te zien is het minimale peil, zolang de rotzooi daar onder blijft heb je er weinig last van, maar dat wist ik niet vooraf. Nu ben ik toch wel blij dat ik dit klusje erbij heb gedaan.

Het manchet:
Afbeelding

Afbeelding
De hoogte (op de foto dan, eigenlijk lengte) is 8cm.
Het breedste punt is 9cm.
Diameter tankpijp is 64mm.
Diameter vulpijp is 54,5mm.
Als Peugeot-onderdeel nergens meer te krijgen, ik hoop dat er universele alternatieven zijn, maar ik heb nog niets gevonden.

Hier de binnenkant. Er zijn scheurtjes aan het ontstaan, vermoedelijk heeft de vulpijp daar jaren tegenaan geduwd. Als ik er in knijp ziet dat er zo uit:
Afbeelding

Is nog niet door, en van buiten is er niets van te zien.
Als ik nu weet welke kit geschikt is, fix ik het daar wel mee.
Ik las ook iets van zeep als benzinebestendige afdichting.
Dat zou hier ook wel kunnen werken om de scheurtjes op de vullen.
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Remco504coupe » 27 apr 2014, 14:28

Dit kwam ik bij de Duitse collega's tegen, bij deze cabrio V6 is het precies hetzelfde als bij mij, tank schijnt van RVS te zijn.
Ik ben er nog op tijd bij :oops:
Kan geen foto's plakken, bij img-tags zie ik veel te grote halve foto's (misschien door deze @#$% tablet, dus even klikken:

http://www.504ccforum.de/download/file.php?id=1588&mode=view

http://www.504ccforum.de/download/file.php?id=1591&mode=view

http://www.504ccforum.de/download/file.php?id=1590&mode=view

http://www.504ccforum.de/download/file.php?id=1589&mode=view
Dit is wat er aan de binnenkant van zijn manchet over is, helemaal plakkerig.
Nog een reden om lang-parkeerders niet compleet af te vullen...
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor MarcoPeus » 27 apr 2014, 19:20

Duitse foto's zijn niet te zien Remco, moet je lid van t forum voor zijn.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Remco504coupe » 27 apr 2014, 19:44

Ik krijg geen normaal formaat voor elkaar, maar als ik op de foto klik wel, jullie hopelijk ook.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor E-504-C » 30 apr 2014, 08:37

Respect hoor Remco!

Wat een werk heb je al verzet en je hebt wel een beetje pech volgens mij als ik bijvoorbeeld kijk naar de benzinemeter vlotter dat die zo roestig is.
Gelukkig was dat bij mij nog in orde.

Tja, een hobby kost veel tijd, geld maar vooral geduld! :wink: :D

Succes ook verder!

Groeten,
Eduard
504 C33
Avatar gebruiker
E-504-C
 
Berichten: 457
Geregistreerd: 17 mei 2004, 19:28
Woonplaats: Rotterdam

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Harrie » 01 mei 2014, 00:02

ik begeleid dit project al vele jaren, van mij ook respect voor Remco's enthousiasme, vindingrijkheid
en doorzettingsvermogen, ondanks vele tegenslagen. grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Remco504coupe » 01 mei 2014, 05:41

Zonder Harrie was ik niet zo ver gekomen, zijn hulpvaardigheid verdient een pluim :D
Ik denk dat ik de rubbermof maar insmeer met groene zeep voor de time-being.
Kan helemaal niets vinden over benzinebestendige kit of vloeibaar rubber..
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Remco504coupe » 01 mei 2014, 23:37

Dat rubber manchet is niet bestand tegen Ethanol!
Ik wilde het een beetje schoonmaken met wat Euro95 op een doekje, begon het randje te smelten en te kleven!
Gelukkig de rest er niet mee aangeraakt, dus niet vernield :oops:
Dus mijden die troep. Als je de keus niet hebt:
In plaats van dure toevoegingen schijnt 1 op 100 tot 200 2-taktolie ook te werken.
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Remco504coupe » 02 mei 2014, 21:41

Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Harrie » 02 mei 2014, 21:51


dat lijkt me prima spul voor dat scheurtje :wink:
1 tube'tje is voldoende. inkoop is doos met 36 tubes, dus 1 tube'tje bij een 3M-dealer in NL bestellen.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Remco504coupe » 02 mei 2014, 23:06

Dat dacht ik ook Harrie :D
Heb net 1 tubetje besteld, incl. BTW en verzenden 12,95

http://www.lijmen-shop.nl/3m-scotch-weld-847-contactlijm.html

Ben er nu al blij mee, heb me suf gezocht, deze is op Nitrile rubberbasis.
Ik kan weer verder 8)
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor jan-03 » 03 mei 2014, 08:26

Remco504coupe schreef:Dat dacht ik ook Harrie :D
Heb net 1 tubetje besteld, incl. BTW en verzenden 12,95

http://www.lijmen-shop.nl/3m-scotch-weld-847-contactlijm.html

Ben er nu al blij mee, heb me suf gezocht, deze is op Nitrile rubberbasis.
Ik kan weer verder 8)

Rubber kan je ook verwarmen en samensmelten.. Of dit bij dit soort scheurtje's ook toepasbaar is weet ik niet..
Ik ben benieuwd naar het resultaat..
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Remco504coupe » 03 mei 2014, 10:22

Ik denk niet dat ik dat netjes kan Jan.
En als het materiaal dan vervormt, is de pasvorm weg met eventuele lekkage als gevolg.

Ik heb gezocht naar Ethanol bestendige rubber, en toen kwam ik Viton, NBR en Nitrile.
Toen die namen in Google met 'vloeibaar' erbij, niets. Met het Engelse 'liquid' had ik beet.

Ik denk dat de roestige vlotter ook door de Ethanol kwam. Is hygroscopisch en weekt rotzooi los.
Omdat de PRV geschikt is voor loodvrij heb ik namelijk gewoon steeds een beetje goedkope (ahum :? ) Euro95 in de tank gehad, niet beseffende dat de 5% Ethanol die er in zit al zo veel schade kan berokkenen.
Ik heb gelezen dat de Euro98 en de duurdere sapjes (Excellium, V-power, Ultimate etc.) binnen afzienbare tijd ook Ethanol in zich dragen.

Dan smelten al die manchetten, en zijn we gen@#id. Benzine op de lak van de kofferbakbodem.
Want de vulopening zit om mij onbegrijpelijke reden niet boven aan de tank, dus manchet staat al bij halve tank 'onder water'.
Daarom smeer ik niet alleen die scheurtjes dicht, maar daarna maak ik een binnencoating aan de binnenkant.
Een Ethanol-bestendig binnenvliesje zeg maar.
Ik hoop dat het werkt, heb er veel vertrouwen in :D
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor jan-03 » 03 mei 2014, 23:04

Nee ik zou dit ook niet proberen zelf op iets wat ik niet kan vervangen bij mislukking..
Je moet alijd beide verwarmen.. Dus wat je wilt repareren en wat je toevoegt..
Gelijktijdig verwarmen en samenvoegen.. Een las maken in een raamrubber wil dan weer wel.. Maar scheurtjes volsmelten is een gepruts ben ik bang.
Ik vroeg me af of je het ook kan insmeren met dat goedje en dan kan in-zwachtelen.... Desnoods meer lagen..
Zoiets werd vroeger ook gedaan met ijzer wat beslist niet mocht gaan roesten.. Ik weet niet meer hoe dit spul heette..
Een zwarte tape, iets teerachtigs.. ijzer insmeren met koolteer, zwachtelen, smeren..
Als je dit ook kunt doen met een vulslang maak je de buitenwand superdicht en sterk...
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Remco504coupe » 04 mei 2014, 00:17

Dat zwachtelen wil ik doen aan de binnenkant.
Buitenkant is prima.
Het spul is bruin dus ik kan dan goed zien of ik alles heb geraakt.
Eerst scheur open knijpen, lijm er in, bij loslaten komt het teveel er dan vanzelf weer uit.
Dan uitsmeren over de hele binnenkant. Laten drogen en dan een 2e laag.
Als de tube dan nog niet leeg is eventueel nog een keer.
Maar te dik lijkt me ook niet goed.

Ik kwam dit ding nog tegen, nog in Woudenberg bij good old Harrie gekocht.
Schijnt een inmiddels zeldzame optie te zijn, eigenlijk zonde om uit te pakken:

Afbeelding
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Remco504coupe » 04 mei 2014, 13:53

Er zijn toch mensen op zoek naar nieuwe alternatieven voor het manchet, dus voor hen even foto's van de zijdelingse afstand:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Remco504coupe » 07 mei 2014, 21:16

We zijn begonnen met de 3M Scotch Weld 847..
Wereldspul!
Niet voor particulieren bedoeld, en nu weet ik waarom.
Handschoenen aan, maar strijken in het werkstuk is onmogelijk.
Hoewel de lijm bruin is, trek je dan zwarte slierten uit je werkstuk.
Het lijkt vulcaniserend te werken.

Beetje bij beetje druppelen en rond laten kruipen dus.
Rubber wordt iets zacht, wat maar eventjes duurt.
Op 1 plekje kwam het er aan de buitenkant al uit, zij het minimaal, maar ik was dus niets te vroeg.

Omdat het zeer brandstofbestendig is, en het eigenlijk voor de luchtvaart is bedoeld, heb ik er veel vertrouwen in.
Zo ziet het er uit: (Ik ben nog niet klaar, zo dadelijk nog een rondje)

Afbeelding

Afbeelding
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Harrie » 07 mei 2014, 22:24

lekker kliederen, maar wel een wereldse oplossing ! :wink:
Zolang er nog geen nieuwe in reproductie komen, is dit de enige manier.
En meteen mooi Ethanol-proof, top :wink:
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Remco504coupe » 07 mei 2014, 23:28

Inderdaad kliederen..
Het is vloeibaar, en het loopt als warme wax of kaarsvet.
Een reproductie heeft mijn voorkeur, maar tot die tijd moet ik toch wat :D

Als dit niet lukt, laat ik een stukje tankvulpijp maken, die ik over het tankpijpje schuif en plak met dit goedje
En zet ik een (of dit) rubber net onder de vulopening, waar ik de huidige vulpijp doorzaag.
Dat rubber staat dan nooit in de benzine :wink:
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Remco504coupe » 12 mei 2014, 22:04

Ik had iets teveel gekliederd :oops:
Dan passen de vulpijp en het tankpijpje er niet meer in..
Met de dremel het teveel voorzichtig weer weggeschuurd.

Het lastige is nu om de binnenkant precies tot de randen van de pijpen te behandelen.
Ik heb de vulpijp ingesmeerd met vaseline en in de oude positie (is nog te zien) in het rubber geschoven.
Toen gisteren en vandaag weer wat gekliederd.
Morgen dan met een mesje precies op de rand van de pijp voorzichtig de lijm doorsnijden en dan voorzichtig de pijp er weer uit halen. Dan heb ik aan de binnenkant precies op de juiste plek een randje, zodat het al dicht is zonder slangklem.
Aan de buitenkant vd randjes komt dan wat groene zeep tussen oud rubber en metaal (onder de slangklemmen zeg maar)

Voor het tankpijpje moet ik een alternatief hebben met een diameter van 64mm want ik kan helaas niet in de tank kruipen.
Dan kom ik er nooit meer uit :mrgreen:
Ik heb al een spuitbusdeksel in de goede maat gevonden waar ik het plafond van af zaag, maar morgen eerst even bij een constructiebedrijf informeren voor een metalen alternatief, omdat ik niet weet hoe een plastic dop op dat goedje reageert ondanks de vaseline.

Dan vulpijp en rubber op tank plaatsen om de juiste diepte op te meten, weer losmaken en dan het malletje er in.
Dan weer kliederen. Dan heb ik tussen de pijpen de hele binnenkant van een dikke laag voorzien, zonder aan pasvorm in te boeten.
Een heel verhaal, maar ik zal er foto's van maken :wink:
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

VorigeVolgende

Keer terug naar 504

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten