A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttopic

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Remco504coupe » 09 dec 2013, 23:18

Van een vriend een stukje pakking gekregen, en zelf een nette pakking gesneden.
Vanmiddag even wat tijd, en de koppelingshoofdcilinder maar gaan monteren...ging niet..kreeg m er niet op.
Hoe kan dat nou? Even het online onderdelenboek van Dieter geraadpleegd, en daar zag ik het:
Ik had de zuiger verkeerd om in de cilinder gestopt :mrgreen:
Jaja ik weet het, wat een sukkel :mrgreen:

Ook de nieuwe koppelingsleiding aangesloten boven, dat was een gepriel in de te kleine ruimte, leiding zit samen met remleiding RV samen in een klemmetje, kostte me veel moeite en allemaal wondjes op mn armen,
maar het zit er weer op 8)

Nadien de schroefdraad even 'ge-rx5d' bij gebrek aan fluidfilm.
Weer een foto, maar volgens mijn album ondersteunt hun App pas vanaf een IOs
die ik schijnbaar nog niet op de iphone heb :shock:
Dus foto's volgen (ooit)

Het rubbertje tussen cilinder en aanvoerleiding zou ik graag preventief vervangen, nummer 2098.04
Lijkt erg op de rubbertjes tussen remvloeistofreservoir en hoofdremcilinder, maar is iets anders.
Wie kan me daar aan helpen? (Heb net de magazijndag gemist, moest werken)
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Harrie » 09 dec 2013, 23:30

Remco504coupe schreef:Het rubbertje tussen cilinder en aanvoerleiding zou ik graag preventief vervangen, nummer 2098.04
Lijkt erg op de rubbertjes tussen remvloeistofreservoir en hoofdremcilinder, maar is iets anders.

je gaat met stappen vooruit :wink: die leiding ligt er inderdaad lekker achter.. :roll:
ik heb even gekeken , ik snap al wat je bedoeld, de aanvoerslang vanaf reservoir komt via een tuitje
in de bovenste koppelingscilinder. Die zit met een rubberen afdichting in de koppelingscilinder.
Op microfiche 1989 zijn die nummers al doorgehaald, en apart aangegeven als 4654-08
die moet je dus zoeken :wink:
Remco504coupé schreef:Wie kan me daar aan helpen? (Heb net de magazijndag gemist, moest werken)

je hebt het gebak ook gemist :mrgreen: :mrgreen: :wink: grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Remco504coupe » 07 feb 2014, 20:56

Koppelingscilinders:
Afbeelding

Opgeknapt en zelfgeknipte pakking:
Afbeelding

De nokjes bovenin het binnenscherm, die ik nu heb dichtgekit, zie veiligheidsspelt:
Afbeelding

Het 'hoedje' in de voorpoot heeft een richeltje waar water in blijft staan, waardoor hoedje gaat roesten.
Dichtgesmeerd, om nadien af te werken met RX:
Afbeelding

Nu we Tapatalk hebben, gaan er weer meer plaatjes komen hier :cool:
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Remco504coupe » 07 feb 2014, 23:39

Nog een plaatje van mijn herboren veerpoten:
Afbeelding

En de remschijfbeschermplaat:
Afbeelding

Goed te zien hoe mooi Rx 10 wordt..
Ook de nieuwe rubbers voor remvloeistofreservoir met HRC en HKoppelingC..
Bij de dealer vandaan, want van het PCN magazijn krijg ik maar geen antwoord :confused:

Vanaf november wacht ik al op antwoord, maar ondanks herinneren nog steeds niets..
Ik had veel meer aan Harrie :thumbup:
Ik zal toch niet geboycot worden omdat ik het voor hem heb opgenomen?
Temeer omdat mijn ALV-afmelding ook niet in het ALV-verslag is opgenomen...
En daar is mij nog een geval van bekend....

Maar dat zal wel niet toch, want de aanmaning voor de contributie
kreeg ik wel gewoon half januari :rolleyes:
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor MarcoPeus » 08 feb 2014, 09:56

Heerlijk om te zien hoe zo veel goed werk wordt verricht aan onze geliefde oldtimers. Goed bezig Remco.
Zo krijg je lekker veel eer van je werk als je mooie schone en goed werkende delen op je auto kunt gaan zetten.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Martijn » 08 feb 2014, 10:22

Remco504coupe schreef:Vanaf november wacht ik al op antwoord, maar ondanks herinneren nog steeds niets..
Ik had veel meer aan Harrie :thumbup:
Ik zal toch niet geboycot worden omdat ik het voor hem heb opgenomen?
Temeer omdat mijn ALV-afmelding ook niet in het ALV-verslag is opgenomen...
En daar is mij nog een geval van bekend....

Maar dat zal wel niet toch, want de aanmaning voor de contributie
kreeg ik wel gewoon half januari :rolleyes:


Besef je wel dat de PCN een vereniging is met vrijwilligers ipv personeel? Ik vind het nogal gemakkelijk om een mailtje over de muur te gooien en te verwachten dat alles geregeld word. Wil je iets snel hebben, ga er dan heen of bestel het in een webshop of winkel.

Daarnaast vind ik het ook niet passend om te suggereren dat er een boycot of voorkeursbehandeling plaats zou vinden , dat is volkomen onterecht en doet afbreuk aan al die vrijwilligers die belangeloos hun tijd spenderen voor de vereniging en haar leden. Wees blij dat deze mensen er zijn zou ik zeggen....
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Remco504coupe » 08 feb 2014, 13:38

Dat we blij moeten zijn dat er vrijwilligers zijn ben ik helemaal met je eens.
Ik heb heel veel respect voor het vrijwilligerswerk wat er in de club verzet wordt.

Maar met alle respect, ik heb, zoals je kon lezen, niet slechts 1 mailtje over de muur gegooid.
Ik verwacht ook niet dat alles dan maar zo geregeld wordt. Ik wil best naar het magazijn komen (hoewel opsturen mijn voorkeur geniet), maar liever niet op de bonnefooi met het risico dat er nee verkocht wordt.

Ik hoef het ook niet snel te hebben, maar mijn vraag stamt uit november.
Betreffende HRC-rubbertjes kon ik bij de dealer krijgen, en die heb ik toen maar daar gekocht, omdat ik anders niet verder kan. Dat geldt helaas niet voor een stuurhuisrevisiesetje, die schijnbaar nog wel in het magazijn liggen.
Als het voor een vrijwilliger niet te doen is om na meer dan 2 maanden uitsluitsel te geven, kan dat ten minste toch worden medegedeeld?
En anders kan men toch de hulp weer inroepen van een uiterst gemotiveerde ex-magazijnmeester die heel graag weer iets voor de leden wil betekenen? Die mij altijd fantastisch met raad en daad heeft bijgestaan, en voor mij het voorbeeld van de ultieme vrijwilliger is? Ondanks of misschien wel dankzij zijn eenkennigheid? Die ze zo uit het schap pakt en ze even op de post doet?
Wat mij betreft graag :D
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Martijn » 08 feb 2014, 14:30

Zou het niet zo kunnen zijn dat de nieuwe magazijnmeester en zijn team de handen vol hebben aan het inruimen van het magazijn hen het helpen van klanten die naar Maasbommel komen? Kan me zo voorstellen dat het beantwoorden van emailvragen dan achterop raakt.
En voor het laatste deel van je mail verwijs ik je graag naar de brief die onlangs aan de Pcn leden is verstuurd , waarin je duidelijk kan lezen hoe de vork in de steel zit.
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Remco504coupe » 08 feb 2014, 21:20

Die brief ken ik, maar ik ben voor een ledenraadpleging.

Vandaag eerst de koppelingscilinder gemonteerd:
Afbeelding

Dat stelde niet zo veel voor, maar de rembekrachtiger is een onding, waar amper ruimte voor is.
Het spietje met het borgklipje moest weer op zijn plekje, midden op de foto:
Afbeelding

Zelfs op de foto is het slecht bereikbaar, dit heeft eigenlijk de hele middag gekost, inclusief tig keer zoeken na het weer laten vallen.
Maar hij zit er dan toch in, mbv een ijzerdraadje, magneetje en schroevendraaier.
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Harrie » 09 feb 2014, 22:02

die veerpoten en rembeschermingsplaten zijn met je RX behandeling weer prachtig en bestand tegen vocht. :wink:
tja, dat pennetje en borgveertje is idd. erg lastig, maar je bent een doorzetter :wink:
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Remco504coupe » 11 feb 2014, 01:12

Ja die Caprotech RX geeft echt een prachtig resultaat.
Ik smeer niet meer pure RX10, dat vind ik te dik.
Men schrijft voor om na de voorbehandeling met RX5 de 5 en de 10 1 op 1 te vermengen..
Geeft een nog mooier effect, hoewel het dan wat langer transparant blijft, maar met transparantie is niks mis,
schijnbaar zijn blanke lakken de beste heeft een schilder me ooit eens verteld.
Toch wil ik liever een dekkend resultaat, dus dan maar een paar keer meer strijken, dat kan er ook nog wel bij :wink:

Doorzetter? Dat probeer ik wel te zijn, maar helaas wel een hele trage :mrgreen:
Maar dat weet je als je een oude auto gaat loshalen, dan kom je steeds meer tegen :shock:
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Remco504coupe » 14 feb 2014, 15:30

Oude en nieuwe rubbers HRC, laten zich het beste monteren als je ze als een soort damescondoom aanbrengt
Afbeelding

De nieuwe leiding netjes nabuigen is best lastig, omdat de bochten 3d zijn.
Heb een trucje met schilderstape bedacht.
Eerst de wartels aan de uiteinden plakken, zodat die niet per ongeluk achter een bocht blijken te zitten.
Dan als eerste de scherpste bocht nabuigen.
Dan oud en nieuw aan elkaar plakken, steeds verder na elke bocht weer.
Afbeelding

Afbeelding

Toen aan het verdeelblokje, en met het resultaat was ik aangenaam verrast:
Afbeelding

Dan nog een beetje duwen en trekken voordat de wartel aangrijpt,
en klaar met het complete leidingwerk aan de voorkant (gelukkig).
Afbeelding

Het leek me een lastig klusje waar ik dus wel tegenop keek, want er is nauwelijks ruimte.
Toch is het dus best te doen met wat geduld.
Af en toe baalde ik dat het geen 4 clinder betrof, maar nu heb ik toch wel een voldaan gevoel
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Remco504coupe » 15 feb 2014, 17:16

Vanochtend eens begonnen om de Volvo binnenschermen te passen.
Dan kan ik de schroefgaten boren, dan gaan ze weer los om nog een laatste keer wat RX10 te smeren.
Ergens staat te lezen dat de passing perfect is, maar dat is wat overdreven.
Positief is dat tussen het plastic en de A-stijlspatplaat voldoende ruimte blijft om af te wateren.
En de koplampbehuizing wordt mooi tegen spatten beschermd.

Afbeelding
Van de setjes van elk 3 nokjes, zijn de gleufjes van de 2e en 3e wat krap bemeten,
zodat het niet over het plaatrandje past. Of het volvo plaatwerk op die plek een verdunning heeft?
Met stanleymesje een mm weggesneden, en nu past dat wel.

Maar bovenin blijft er een kier, die ik zo niet dicht krijg:
Afbeelding

Om dat nu af te smeren vind ik geen gezicht, dus ik twijfel nog tussen 2 opties:

1 De suggestie van Joop Iriks om de schermen in 2 lossen helften te zagen, om ze elkaar dan bovenin te laten overlappen, maar het is me nog niet helemaal duidelijk hoe dit precies te doen.
Nadeel hiervan is dat er bovenin 2 extra gaten geboord moeten worden,

2 Met een fohn het kunststof wat in vorm proberen te buigen. Dan zouden in totaal 2 schroeven volstaan. Voor de voorkant heb ik al een mooi plekje gevonden (waar eventuele roest geen kwaad kan), maar voor achter nog niet.

Wordt vervolgd..... :D
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Harrie » 15 feb 2014, 18:15

Als je aan de voorzijde en aan de A-stjl-zijde een taps stuk er af snijdt, kan het spatscherm meer naar buiten
en komt dan boven ook op de rand te liggen. Deze open kier maakt het eerder slechter, vuil komt er in
en kan er niet meer gemakkelijk uit, mede omdat je de binnenschermen nu niet meer met
hogedrukspuit of tuinslang schoon kunt maken. succes, grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Remco504coupe » 15 feb 2014, 19:45

Klopt Harrie, maar dan raak ik ook wat van die nokjes kwijt.
Daarom even de fohn van de badkamer bietsen, want de verfstripper is kaduk.

Hier komt het schroefje aan de voorkant:
Afbeelding
Is een 'zwevend' stukje verbindings-plaat, lijkt me de beste optie.
Achter is lastiger, ik wil niet in de voetenbak boren...komt tijd komt raad
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Remco504coupe » 17 feb 2014, 19:41

Vandaag even verder met het passen van de Volvo-schermen.
'Onze" dorpel buigt iets verder naar binnen, waardoor er daar wat plastic te veel is.
Raar maar waar is dat het rechts beter past dan links, terwijl mijn schermen de originele nog zijn, dus het ligt niet aan eventueel scheef werk van mij.

Rechts heb ik alleen maar de achterste nokjes flink verruimt, tot aan het randje,
en de rest van de nokjes iets verkort:
Afbeelding

Afbeelding

De plek voor de achterste parker ook al bepaald, daarmee buig ik het scherm iets onder spanning, wat trillen hopelijk zal tegengaan. Is dubbele plaat daar, waar het niet zo hard zal roesten.
Komt denk ik nog een rubbertje oid tussen:
Afbeelding
Hieronder wil ik 2 spatlappen met het oude logo, iemand suggesties?

Terug naar links, hier kreeg ik de kier bovenin niet weg na het uithollen van de nokjes.
Pas op met dat uithollen, teveel is snel weggehaald.
Van onderen kun je zien dat de achterste nokken tegen de dorpel duwen, ik kon ze niet verder uithollen dus toen er maar af gezaagd (2x3 achterste), nu ben ik van de kier bovenin af.

Dit heb ik nu over, dat moet er nog af:
Afbeelding

Eerst de parkers er in, dan met een heteluchtpistool eens kijken of er wat te vervormen valt aan het plastic...
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Remco504coupe » 18 feb 2014, 23:26

Bij nader inzien besloten om de verbreding niet weg te halen, maar om het rechts ook toe te passen.
Spatlappen hebben dat ook vaak, en het beschermt de pininschildjes en de dorpelstrip extra.

Dus rechts zaag ik ook wat nokken van de Volvoplaat, om daar dan zowel voor als achter wat kleine spatlappen te maken.
Volvoplaat is voor namelijk iets te kort om de keienvanger te beschermen, en achter wil ik de kop van de kokerbalk afschermen. Met logo wordt het iets te lang, dus ik koop iets in 1 stuk om er 4 stukken uit te snijden.
Nauwelijks zichtbaar maar wel bijna zo functioneel als bij een rallyauto, hij moet wel geschikt zijn als dailydriver 8) .

Vandaag post van Harrie.
Omdat ik zaterdag moest werken was hij zo vriendelijk om in het magazijn een stuurhuisrevisiesetje voor me mee te nemen.
Ben er erg blij mee, vooral omdat het schijnbaar de laatste was, dus Harrie: Hartstikke bedankt! :wink:

Voor montage meet ik ze nog op, zodat ik een volgende keer eventueel wat meer opties heb om iets passend te scoren.
Hoewel het geen normale ringen zijn, er zit iets van ijzer in de binnenkant.
Ik zal er eens een foto van maken, hopelijk zijn daar mensen ooit mee geholpen, net als ik nu :D
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor joospeugeot » 18 feb 2014, 23:45

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 11 jan 2016, 23:59, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Remco504coupe » 18 feb 2014, 23:55

Aiaiai, dat hoop ik niet :cry:
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Remco504coupe » 20 feb 2014, 10:49

Er was me al op dat risico gewezen, maar niemand weet het zeker, en niet geschoten..
Schijnbaar zijn veel stuurhuizen al eens vervangen voor het nieuwere type,
maar of dat met deze lage km-stand al is gebeurd?.
Los gaat ie nu sowieso, dan kan ik iig de zaak opmeten.

Joos, ik zie net jouw oude topic terug, van die 604 TD..
Was je ook bezig met dit setje met 2 ringen voor het ventiel, 404 703
Daar heb je het over die 4 o-ringen van 108 euro, met dat opvolgende nummer 404 704, die schijnbaar niet lekken meestal

Maar dat was niet afgelopen zomer, dus nu bedoel je een ander geval? Heb je wat meer info?
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Remco504coupe » 20 feb 2014, 19:18

Omdat ik me suf heb gezocht in zijn lange topic quote ik hem even hier, hopelijk met jouw permissie Harrie :wink:

Harrie schreef:
Afbeelding

en zet maar vette rode strepen door het WPHB: hoezo motorkap verwijderen, motor in de takel hangen, traverse 40 mm laten zakken.... :roll:
het kan dus ook eenvoudig! :D stuurkogels los, flector losnemen ( NIET de bevestiging, maar de platen delen ),
en dan komt de truc: rechts de stang v.d. hulpcylinder los maken van de rechter spoorstang. En die hulpcylinder laten zitten.
je kunt namelijk de bout van die hulpcylinder aan de linkerkant er niet uit krijgen!
De bouten waar het stuurhuis mee vast zit, ontborgd en al grotendeels losgedraaid.
Aftapbak er onder en alle 4 leidingen los genomen.
Toen de bouten helemaal los, en door het stuurhuis iets 'voorover' te kantelen on z'n lengte-as,
kunnen de leidingen spanningvrij er uit ( die naar de hulpcylinder mogen niet verbogen worden ! ) en rechtstandig naar beneden er uit.
Dit geldt dus gevallen waarbij stuurflector met bouten zit in plaats van geklonken.
in het geval van geklonken flector moet de onderste stuurkolomkap er af, en de stuurkolom daar ook gedeeld worden, vermoed ik!

en toen het stuurhuis reviseren: het dopje aan de onderkant netjes losgepeuterd met plamuurmes, de bout van de flectorbevestiging er uit,
daar een schroevedraaier doorheen om de as tegen te houden, en dan de moer aan de onderzijde losdraaien. 2 M8 boutjes los en de boel is uit elkaar:

Afbeelding

de bovenste keerring kan er zo uitgewipt worden, de onderste zit om het binnenwerk.
beide vernieuwd en dik in het witte vet gezet dat er bij zit:

Afbeelding

en zo zit het weer in elkaar: de onderste keerring kon ik mooi met een pijpsleutel 28 in tikken.
en bovenop de nieuwe bovenkeerring heb ik de OUDE keerring geplaats !
deze voorkomt dat er zand en vuil in die rand blijft liggen en die keerring snel weer lek gaat. Eureka! 8)

Afbeelding

nadien de tandheugel via het gat ruim van nieuw ( wiellager-)vet voorzien.
en zo ziet het er gemonteerd weer uit. De extra keerring wordt mooi op de plaats gehouden door de bevestiging van de flector, beetje vet ertussen.

Afbeelding

ik maak er later nog wel eens een smeernippel op, de taats is reeds doorboord, want het stuurhuis was té droog naar mijn mening....


Ik ben er vandaag ook mee bezig geweest, maak ik zo een reply in Tapatalk, maar ik moet eerst ff eten :lol:
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor joospeugeot » 20 feb 2014, 20:14

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 11 jan 2016, 23:59, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Remco504coupe » 20 feb 2014, 21:09

Bedankt voor de info Joos. Dus een 83er 604 paste niet?
Volgens Harrie is de microfiche hier niet helemaal duidelijk over, en hij vermoedt dat het voor de V6 altijd wel past. Kan het zijn dat jij er 1 van een 504 /505 4 cilinder op had?

Ik wil het snel weten, dus vandaag een begin gemaakt.
Ik keek er tegenop, omdat 1 vd geborgde inbusbouten voorzien was van een lasprop in de kop.
Hoe kan iemand zoiets in hemelsnaam terug monteren?
Er was sowieso een prutser aan bezig geweest, want de borgklemmetjes zaten niet eens door de gaatjes, lekker nuttig op die manier..

Afbeelding
Links hangt de ratel, even zachtjes duwen met mijn voet vanaf de linker kant en hij ging soepeltjes los.
Rechts de prop, wat te doen?

Met de dremel een gleuf erin geslepen, om het met een schroevendraaier te proberen.
Die kreeg ik niet verdraaid, ook de ratel met een platte bit ging niet, 2 bitjes vernield..
Maar ik had nog zo'n slagschroevendraaier, dus daar eens mee geprobeerd.
Dat had ik direct moeten doen want na veel tikken (kon geen lange halen maken liggend) op dit fantastische ding met de moker kwam er wat beweging in.
Toen het bitje hiervan (leed er niets van, zal wel extra gehard zijn) in de ratel en toen kwam ie los.

Balend dat ik niet meer gedaan heb gekregen maar toch wel opgelucht dat deze rotbout nu los is stel ik de rest weer uit..ach ja, das de hobby

Afbeelding

Die wil ik nu dus vervangen, volgens Dieter's online onderdelenboek is het nummer 4010.04.
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Remco504coupe » 21 feb 2014, 22:08

Vandaag verder, en het is uiteindelijk gelukt om m te lossen, morgen komt er meer duidelijkheid over het hoe en wat van het revisiesetje.

Zo gemakkelijk als het Harrie afging ging het bij mij niet, maar hij is dan ook stukken handiger.
Maakt niet uit, want ik kan bijvoorbeeld weer beter n@#ken :mrgreen:

De zg flector (nog nooit van gehoord) ging het moeilijkst, want de moertjes zijn niet met de ringsleutel te pakken.
Steeksleutel ook maar beperkt, en het boutje is een klein inbusje, dus voorzichtigheid was geboden.
Afbeelding

De leidingen waren ook lastig, aan mijn remleidingsleuteltje 9-11 had ik niets, maat is 12 en 17.
Dus klooien met steeksleutel, oppassen voor beschadigen van de wartels.

Verder wat plaatjes gemaakt om de to-do-instructie zonder het blok te takelen van Harrie toe te lichten;
De cilinder moet je dus aan de auto laten, die moet aan de rechterstuurstang hier los:
Afbeelding
2 keer sleutel 19 nodig
Afbeelding

En hier de beruchte bout (recht boven de inbus) waardoor het WPH de motortakel voorschrijft:
Afbeelding

Nu kan ik daar eens flink schoonmaken en wat RX-en, gelukkig had ik de versnellingsbak al goed schoon, anders was het een vies klusje geweest
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Harrie » 22 feb 2014, 00:19

jaja, het is je gelukt :D het stuurhuis ligt op de werkbank !

inderdaad, de bevestigingsbout van de duw-trek-cylinder kan niet los zonder de traverse te
laten zakken ( en motor in de takel hangen, vlgs WPHB ) ; dus dit is simpeler : laat die cylinder
gewoon zitten :!: De vier leidingen aan het stuurventiel ( aanvoer en retour pomp + 2x naar cilinder ) moeten tóch los.
Nadat de stuurkogels aan de fusee los zijn, en de flector ( stuuras-koppelingsschijf ) is het 2 bouten en stuurhuis kan
er onderuit worden gekanteld. Waarom moeilijk als het makkelijk kan. Al kan het wel tegen zitten zoals je ervaren hebt, Remco.
Flectorboutjes, vernaggelde inbusbout, tja het is een "oude" auto met een geschiedenis. Goed werk geleverd !
We hebben het zaterdag nog effe over de keerringen, ik heb al wat onderzoek verricht. :wink:
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

VorigeVolgende

Keer terug naar 504

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 50 gasten