A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttopic

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor andreti » 11 jul 2013, 15:40

Ojee te lang gelee,

het was een coupe met een 6 cilinder dacht ik, maar blijkbaar niet dus. :roll:

maar waar gaat dit topic dan over?
Peugeot 604Ti 1978, sorry is er niet meer
Audi 90 1985
BMW ahum5 1989
VW t4 westfalia 1991
Avatar gebruiker
andreti
 
Berichten: 526
Geregistreerd: 16 jun 2013, 20:54
Woonplaats: purmerend

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Remco504coupe » 11 jul 2013, 23:25

Dit topic gaat over een 504 coupe V6TI, aka C32 :wink:

Achter heb ik alle wartels nu los, maar die klemplaatjes bij de slangen nog niet.
Muurvast. Voor heb ik het hele beugeltje los geschroefd en de klem er in de bankschroef uitgetikt.
Achter zitten de beugeltjes aan de draagarm gelast, en kom je er nauwelijks bij.
Dus zoveel mogelijk schoongekrabt en WD40 er op, hopelijk komt er morgen beweging in :?

Iemand nog de gouden tip?
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor MarcoPeus » 12 jul 2013, 06:23

Warm stoken?
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Remco504coupe » 12 jul 2013, 14:40

Dat vind ik eng bij dat rubber, vooral omdat de auto op de bok staat en dus niet verplaatst kan worden.
Maar het is gelukt, dankzij een paar uurtjes samenwerken met mijn team van hulpmiddelen :-)
Dit heb ik dus allemaal gebruikt om ze los te krijgen, ik heb er nu 6, nog 2 te gaan.
Afbeelding

Nog een plaatje van hoe eenvoudig de remdrukregelaar in elkaar steekt:
Afbeelding

Die wordt nog in de zinkspray en blankelak gezet, net als de koppelingcilinders.
Ook die leiding heeft een stukje slang, met dus die klemplaatjes.
Koppelingsdelen zijn toch al lastig bereikbaar, dus dat belooft nog wat :?

Nu nog de rembekrachtiger schoonmaken, en het voorraadpotje op de hrc.
Het voorste deel is van binnen nagenoeg onbereikbaar om schoon te maken, maar toch geef ik het nog niet op.
Met een spanband die ik met de guts oprol poetste ik er toch iets uit, hoewel ik er nog niet helemaal tevreden over ben.
Iemand een beter idee? Wellicht met een pijpborstel of zo?
Afbeelding
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor maan » 12 jul 2013, 16:00

Dit soort potjes krijg je schoon door te vullen met een klein beetje grit of scherp zand, scheutje schoonmaakmiddel, openingen afplakken en schudden maar. Daarna wel goed uitspoelen.
205 1.1 Junior (1986, verkocht), 205 CJ 1.4i (1989), 307 SW 2.0 Premium (2005), 306 1.4 STX (1998, verkocht), e-208 (2020)
Als kind al in een beige 403 sedan
Avatar gebruiker
maan
 
Berichten: 662
Geregistreerd: 12 maart 2010, 13:07
Woonplaats: Leersum

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor MarcoPeus » 12 jul 2013, 16:10

Ultrasoon badje met afwasmiddel en misschien wat grit uit een straalcabine
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor jan-03 » 12 jul 2013, 20:55

Biotex met heet water..
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor joospeugeot » 12 jul 2013, 21:05

z
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 11 jan 2016, 23:58, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor 403diesel » 12 jul 2013, 21:24

Nadeel van zand o.i.d. Is wel dat het oppervlak ruw wordt waardoor het sneller zal vervuilen.
Al met dasty geprobeerd? Verkrijgbaar bij action. Of in de vaatwasser?

Groet, Serge
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Remco504coupe » 12 jul 2013, 23:00

Hij lag al, net als de andere remdelen, zoals de vraagbaak voorschrijft, in de spiritus.
Dasty heb ik ook aan gedacht, maar dat is zo agressief.
Kreeg de stank nauwelijks uit het expansievat, en ben dan bank voor remcupjes.

Biotex en grit heb ik nog niet aan gedacht, en van papier ben ik bang dat het scheurt.
De spanband kreeg ik er op een gegeven moment bijna niet meer uit, zo vast zat ie er in.
Op de foto lijkt het erger dan het is, dat is de spanband die doorschijnt.
Morgen nog eens kijken, keep you posted :wink:
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Harrie » 12 jul 2013, 23:54

Dasty gaat prima, Remco, als je de gele neemt, niet de zwarte fles "Dasty Professional".
Biotex lijkt me ook een goede tip.
Nadien goed uitspoelen en laten drogen.
Des te meer je schuurt, krast, krabt, des te meer krassen en dat zie je nadien al snel terug vanaf de buitenkant.
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Remco504coupe » 14 jul 2013, 10:13

Dasty weekt het (net als spiritus) wel los, maar dan moet het er nog afgeveegt worden, dat was bij mijn expansievat ook zo.
Welnu, ik heb iets geprobeerd wat lijkt te helpen:

Een dun boortje met een touwtje er aan.
Als je de knoop niet door het gat duwt gaat ie niet los, schuift slechts een beetje.
Het touw zorgt er tevens voor dat de boor het plastic niet raakt.

Alleen de diepte kun je zo niet bedienen, waardoor er nog een paar hoekjes niet geraakt worden.
Ik heb bedacht om een boortje op de offeren door het touw aan de punt te plakken met polymax :D

Dan zou het perfect moeten werken, als dat lukt maak ik een foto van dit nieuwe gereedschapje :wink:
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Remco504coupe » 20 jul 2013, 19:27

Boortje van 2,5mm, en een stuk touw vast met schilderstape, gaat prima en boortje gespaard:
Afbeelding

Touw in het gaatje duwen.
Ik heb het eerst droog gedaan, maar later toch even wat Dasty in water vermengd.
En draaien maar:
Afbeelding

Et voila:
Afbeelding

Ik vind het een geslaagd experiment, wellicht iets voor in het klustipstopic?
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor MarcoPeus » 20 jul 2013, 20:38

Super opgelost Remco. Wij hebben bij de 604 met papieren doekjes lopen klooien, dit werkt beter en sneller lijkt me. Goeie tip.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Harrie » 21 jul 2013, 00:12

netjes ! Remco 8)
echter zou mijn voorkeur uitgaan naar een dikke staaldraad i.p.v. een boor .
voorzijde ombuigen in U-vorm, doek ertussen, dichtknijpen, dan houdt dat meteen het stuk doek goed vast.
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Remco504coupe » 15 aug 2013, 13:20

Dubbele staaldraad met doek past niet door dat gaatje helaas.

De koppelingscilinder onder wilde niet los..
Harrie tipte al dat ik een gleuf moest slijpen in de alu-beugel, maar dat vond ik zonde..
Dus eigenwijs de griptang er op..breekt er een stuk uit :?
Toch maar slijpen dus, toen ging ie er wel uit.
De geslepen gleuf maak ik weer dicht zodat er geen troep in komt.
Ik moest een nieuwe kopen, deze was onherstelbaar beschadigd, waar dat stukje uitbrak was ook al wat roest zichtbaar.
Ontzettend veel troep zat daar trouwens in, meer als in de remcilinders.
Zal er wel mee te maken hebben dat de remmen nog wel eens ververst zijn, en de koppeling nooit.
Een deel van de koppelingsleiding is rubber slang, dus wat daaruit erodeert ligt dan onder, in de cilinder.
Voor hoofdkoppelingscilinder heb ik een revisieset, nu ik erbij kan alles maar aanpakken.

Remdrukverdeler ook los gehad, mooi schoon en nieuw ingevet weer in elkaar.
Het valt me op dat het zuigertje vrij zwaar terug naar beneden komt, hoort dat zo?
Dat de hydroliek en niet de zwaartekracht ervoor zorgt dat ie terugkeert naar de open positie?

De eerste remleiding is trouwens vervangen, ik ben gestart met de moeilijkste.
Ik hikte daar tegen aan, maar de 130mm lange leiding van hrc naar rv ligt op zijn plekkie.
En netjes in alle 3 de klemmetjes :D
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor joospeugeot » 15 aug 2013, 13:23

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 11 jan 2016, 23:58, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Remco504coupe » 15 aug 2013, 13:25

130cm natuurlijk, ik kon het niet meer wijzigen omdat bericht groter is dan het onscrolbare tekstvlak :?
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Harrie » 15 aug 2013, 22:52

Remco504coupe schreef:130cm natuurlijk, ik kon het niet meer wijzigen omdat bericht groter is dan het onscrolbare tekstvlak :?

juist, lijstje heb je er bij :D :D
remdrukbegrenzer: ja is o.k., werkt hydraulisch en niet zelf op zwaartekracht.
Als de auto over een oneffenheid rijdt terwijl je remt, zou de remkracht achter plots wijzigen
( en dus e.v.t. blokkeren, dan ga je 180 graden om..) dus : loopt dit zo zwaar.
De remkrachtbegrenzer is afhankelijk van de belading ( = mate van inveren achter-as ).
met vr. groet, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Remco504coupe » 16 aug 2013, 00:27

Als jij het uitlegt lijkt het zo simpel 8)
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Remco504coupe » 23 nov 2013, 20:38

Vandaag post, de 2 koppelingsleidingen en de slang voor daartussen, thx Harrie
Veerpoten los gehad, schokbrekers vernieuwd, met dank aan Renepeu, nog zo'n sympathieke vent :wink:

De rubbers van die triangel zaten muurvast, heb ik moeten vernielen, nieuwe liggen al klaar..

Wat krijg je de schotels toch mooi glad met de RX-lijn; eerst rx5 een paar keer om de putjes vol te laten lopen, dan rx 5 en 10 vermengd over de al gladgeworden onderlaag en het resultaat is verbluffend.
Afwatering van schotel zat links helemaal dicht gekoekt/versteend, dat was een flinke klus om open te krabben met een priemetje, rechts drukte ik het gelukkig zo open, zat niet helemaal dicht.

In de voorschermen zitten die kommen gelast waar de veerpoot in zit, daar zitten 3 nokjes in gestanst, waardoor water komt.
Gevolg: roestig veerpoot lager, mede omdat de 2 afwatergaatjes onder het lager ook al vakkundig waren dichtgebitakt.
Nokjes zijn nu dichtgekit, dat zal waarschijnlijk helpen want mijn beamert heeft daat geen nokjes en ook geen roest.

Ik ga v/d week de Volvo binnenschermen positioneren en de parkers een plekje geven. Daarna weer los en de nieuwe gaatjes nog even behandelen. Voor achterschermen-tips houd ik me aanbevolen.

Ik leuk mijn bijdragen graag op met wat fotootjes, maar graag nog even geduld svp
Mijn Album heeft nu een app voor mn i-phone, maar helaas werkt die niet, ik heb ze gemaild hierover.
Nu moet ik foto's eerst naar mezelf mailen, dan met een omweg opslaan want tablet is Samsung, en dan op mijnalbum zetten.
Eenmaal daar geplaatst duurt het eeuwen voordat ik helemaal naar de onderste (nieuwste) foto's ben gescrold.
Talblet, zucht, ik raad het iedereen af..
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Harrie » 24 nov 2013, 18:10

Wederom graag gedaan :wink:
Heb je je laptop nog steeds defect ? :-| ik dacht er nét over een Tablet aan te schaffen, niet dus.... :mrgreen:
succes met de vorderingen :wink: grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor jan 1964 » 24 nov 2013, 22:33

In een ander topic (even zoeken op Volvo binnenschermen) worden Volvo S60 achterschermen genoemd. Deze zouden goed passen in de achterwielkasten. Of het echt ook zo is, is mij niet bekend. Het nut van deze schermen lijkt me minder groot dan de schermen in de voorwielkasten. Ben benieuwd hoe het monteren van de voorschermen is gegaan. Succes ermee!
Groet,
Jan
Peugeot 504 cabriolet 1969
jan 1964
 
Berichten: 43
Geregistreerd: 13 aug 2011, 14:17
Woonplaats: Middelburg

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor jan-03 » 24 nov 2013, 22:57

Ik heb ook een tablet.. erbij... Nooiiiiit kopen..
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: A-stijlen perikelen enzo: 504 coupe V6TI 1978 projecttop

Berichtdoor Remco504coupe » 25 nov 2013, 19:30

Volvo S60 schermen achter jan1964? Nooit van gehoord maar ik zal eens zoeken.
Weet je zeker dat je dat op dit forum hebt gelezen?
De lokale sloper is een oude vriend van me, ik zal eens bellen of hij iets heeft, om even te lenen om uit te proberen.
Vrij kleine kans dat hij dat heeft denk ik, maar het proberen waard.

Ik ben vandaag niet aan de voorschermen toegekomen, heb wel de koppelingsleiding door getrokken.
Tussen hoofdkoppelingscilinder en pedaalplaat Hoort een pakking, en die is met demonteren gesneuveld.
Kon 1-2-3 niet aan een nieuwe komen, dus zelf knippen, maar Heuts verkoopt pakkingpapier alleen per 5 meter, beetje veel.

Inderdaad hebben kunststof binnenschermen achter minder nut dan voor, maar toch lijkt me het de moeite waard, mits het er achter goed kan ventileren..
De binnenschermen bestaan uit 2 helften (vrij domme constructie), en die naad wil ook roesten.
Als die naad dan gaat lekken, krijg je water onder je achterbank, en dat loopt dan naar het laagste punt,
waar de silentblocks gemonteerd zitten, daar wil ik geen roest :wink:

Harrie, laptop heeft kapot beeldscherm, kan m nog wel gebruiken met aparte monitor, moet ik nog ophalen..
Moet ik maar snel doen, heb weer leuke plaatjes :D
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

VorigeVolgende

Keer terug naar 504

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 44 gasten