Uitlijnen v-snaren en poelies Peugeot 403 tips ?

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Uitlijnen v-snaren en poelies Peugeot 403 tips ?

Berichtdoor Peukje 1 » 22 nov 2019, 03:18

Wie heeft er een hulpmiddel of werkwijze voor het uitlijnen van de poelies van de krukas,waterpomp en dynamo en de compressor.
Ik heb nu 2 V-snaren en een dubbele krukaspoelie een is er van de krukas naar de compressor en de ander van de krukas naar de dynamo en de waterpomp.
Ik heb het geprobeerd met een laserwaterpas maar dat is mislukt.
Peukje 1
 
Berichten: 357
Geregistreerd: 26 okt 2007, 18:42

Re: Uitlijnen v-snaren en poelies Peugeot 403 tips ?

Berichtdoor Ivovanduijn » 22 nov 2019, 07:46

Is het niet gewoon monteren en kijken of de snaren mooi in lijn lopen. In mijn 403 een moderne dynamo gemonteerd en daar ging dat prima mee. Ik heb uiteindelijk met wat grote ringen de dynamo in lijn gekregen met de poelie .
Ivovanduijn
 
Berichten: 305
Geregistreerd: 17 aug 2010, 07:00
Woonplaats: Utrecht

Re: Uitlijnen v-snaren en poelies Peugeot 403 tips ?

Berichtdoor jacqabe » 22 nov 2019, 09:55

Ivovanduijn schreef:Is het niet gewoon monteren en kijken of de snaren mooi in lijn lopen.

Zo heb ik het ook gedaan bij beide auto’s. Poelies zijn verkrijgbaar met verschillende inpersdieptes waardoor je deze exact in lijn kan krijgen. Om te “finetunen” kan je eventueel nog een ring toepassen. In de dynamo die ik heb toegepast zit een schuifbare bus waardoor je de dynamo ook nog iets naar links of rechts kan stellen om zo een perfecte afstelling te krijgen.
Peugeot 403B 1963, 504 cabrio 1972 en 203 Bachée 1950
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1670
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

Re: Uitlijnen v-snaren en poelies Peugeot 403 tips ?

Berichtdoor Peukje 1 » 22 nov 2019, 16:42

Zo heb ik het de eerste keer ook gedaan maar naar 10 min draaien was mijn nieuwe waterpomp zo lek als een zeef.
Toen weer een andere nieuwe pomp gemonteerd met dezelfde poelie en ringen maar nu zit de waterpomp niet meer in een lijn met de speciale krukaspoelie en kan ik weer opnieuw beginnen.
Dus probeer ik eerst de waterpomp met de krukas poelie in een lijn te krijgen en dat is het moeilijkste te zien vind ik en dan de dynamo.
Met 3 waterpompen heb ik een verschil van meer als 3 mm .
Dus ik hoop nog steeds op een tip om het gemakkelijker en beter te kunnen doen omdat de motor best veel toeren gaat maken.
De waterpomp en krukas is gelukt nu de dynamo zodra de poelie binnen is.
De poelie is binnen via een Tractor bedrijf en dan maar gelijk een wisselstroomdynamo van 50 amp monteren.
Peukje 1
 
Berichten: 357
Geregistreerd: 26 okt 2007, 18:42


Keer terug naar 403, 203 en ouder

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten