Hallo
Ik heb het forum doorgespit om te kijken of er misschien een oplossing voor mijn probleem te vinden was maar helaas.
Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen.
In mijn D3A heb ik een 403 onder blok met een 203 kop gemonteerd
Er staan geen afstelpunten op poelie of koppeling huis !
Ik meet nu met een pen op de zuiger het bdp van cil. 1
Het onder blok is een samen stelsel van diverse blokken met schade (waaronder vorst)
Ik heb een goed onder blok voorzien van andere cilinderbussen en zuigers
De nokkenas is verwijdert ivm schoonspoelen van het blok
Met een ander stuk gevroren blok wat ik had liggen heb ik de nokkenas/krukas op tijd gezet ( uit tellen schakels tov spiebanen )
Misschien toch afstel gereedschap een keer lenen ????
De sleuf van de aandrijving van de ontsteking ( as oliepomp) staat ongeveer richting de kopbout zoals in de handleiding staat, tussentijds deze ook al eens 180 graden verdraaid zonder resultaat ( daarna wel weer gekeken naar ontsteek volgorde)
Volgens de gegevens die ik heb zou er een ducelier M12 verdeler in horen.
Wanneer ik cilinder 1 in bdp zet komt de roter van de m12 verdeler precies tussen 2 contacten van de kap in te staan. Maw ik krijg hem hier niet mee aan de praat !
Met een andere SEV verdeler komt de rotor wel voor een contact te staan (cil. 1) maar hij loopt daar vrij onrustig op met veel back fires door de carburateur
Nu dacht ik het met een 123 ignition op te kunnen lossen maar helaas , deze staat net als de M12 verdeler niet goed en hij wil er niet op starten !
Ik zie iets over het hoofd maar wat ....
Loop nu al drie weken van alles te proberen dus begin radeloos te worden
gr jack