Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
Wat mij verbaast is dat er nog steeds een relatief groot aantal over is
janbachee schreef:Ik had een plaatje bij de vooroorlogse leeuwen maar een aparte topic is nog mooier..
Dus deze hier ook maar geplaatst..
401
gr jan
janbachee schreef:Nog een plaatje van niet 1 maar 2 x 601
IPM 2005..
gr jan.
A.B.203 schreef:janbachee schreef:Nog een plaatje van niet 1 maar 2 x 601
IPM 2005..
gr jan.
Prachtige sleeen, maar is dit niet een auto van APH lid Thijs H. ?
RondeB schreef:Wat mij verbaast is dat er nog steeds een relatief groot aantal over is
Mij eigenlijk niet....de 01-serie was bere sterk en simpel. Goed chassis dat wel tegen een stootje kon (02-tordeert bv. veel meer) en de zijkleppertjes waren degelijk. Zelf heb ik een tijdje met een 201M dagelijks gereden en ben er mee van Deventer naar Sochaux gereden voor het 100jaar Peugeotfeest in 1990. Eén van de twee probleempjes die ik heb gehad was een ontplofte carburateur onderaan de Ballon d'Alsace. Moest die bult in z'n 1 op, boven liep 't ding als een tierelier en naar beneden moest in z'n 2 vanwege fading en onbetrouwbare kabelremmerij. Eénmaal beneden bleek dat door de regelmatige backfire tijdens de afdaling het oude alu van de carb gescheurd te zijn. Gelukkig had ik een reserve bij me...... Tijdens de terug reis ging het enig echte zwakke punt aan puin namelijk het rubbertje om het aandrijfasje van de waterpomp. Als je het éenmaal in de gaten hebt dat 't kapot is , is de pomp meestal ook al kapot gerammeld. Heb toen met wat kunst en vliegwerk op de vluchtstrook de boel op kunnen lappen... Toch zo'n 2000km gereden in een lang weekend met 't ding...
Prachtig verhaal! Nu ben ik natuurlijk wel benieuwd naar plaatjes van die 201...
tuuur schreef:Prachtig!!!
(helaas is de dieselpomp van onze Zafira D kapot, dus zo'n auto is weer duizend euro onbereikbaarder)
Keer terug naar 403, 203 en ouder
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten