Weinig spannends, wel leuk. Afgelopen zaterdag een klusdag gehad. Ik heb wat onderhoud uitgevoerd aan mijn 203. Mike heeft zijn koppeling vervangen.
Ik heb olie ververst. Daarnaast bezig geweest om allerlei stroomkabels te vernieuwen. Met name de kabeltjes vanaf de dynamo naar de spanningsregelaar waren zo slecht dat de isolatie er spontaan vanaf viel.
Ben daarnaast nog bezig geweest in een poging om de achteras open te krijgen. Ik heb de vloeistof een kleine duizend kilometer geleden ververst, wilde ‘m nu bijvullen. Helaas was ‘t ding niet open te krijgen. Dat gold ook voor de schokbrekers. Die aan de voorzijde zijn perfect bereikbaar, maar gingen helaas ook niet open.
Die aan de achterzijde zijn onbereikbaar. Er zou een gat moeten zitten in de koffer. Nou, helaas. Alleen vier gaten voor de bouten waarmee de schokbreker vast zit. Maar om bij te vullen zou de hele schokbreker er vanaf moeten. Aangezien de pijpsleutel waarmee ik dit wilde doen zoveel kracht niet aan kon (goedkoop spul) heb ik die moeite maar even niet genomen.
Verder rijdt de auto prima. Helaas is het olieverbruik nog steeds 'n dingetje. De geur in de cabine idem. Die is echt hevig. Je kleding ruikt helemaal naar de uitlaatgassen als je een stukje met de auto hebt gereden. Tips voor iemand die in de omgeving Limburg/Brabant/Gelderland een koppakking kan vervangen en eens naar het olieverbruik wil kijken, graag!
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk