Le redoutable

Leuk artikel of boek gelezen, komt Peugeot in een TV-programma of in een film voor, en wil je je mede-forumleden daar op wijzen? Schrijf hier je eigen tips en 'recensies'.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti, Le Lion

Le redoutable

Berichtdoor dannel70 » 28 aug 2016, 17:20

Vorige week en de week daarvoor heerlijk op vakantie geweest in Frankrijk, met de 404. Eerst een week in op een camping in Chinon en daarna op terugweg
naar Nederland eerst nog enkele dagen in Parijs, iets wat ik altijd doe als ik op vakantie ben in Frankrijk.
Deze keer had ik een hotel uitgezicht vlakbij de place de la Bastille in de wijk Le Marais aan de rue Saint Antoine .De volgende dag viel het me op dat zijstraten aan de overkant waren afgesloten, terwijl ik de dag daarvoor nog in een van die straten nog gereden had om mijn auto te parkeren in een parkeergarage waarvan het hotel een paar plaatsen heeft. Uit nieuwsgierigheid er naar toe gelopen,voetgangers hadden vrije doorgang,en ik zie de achterkant van een oude politiebus, mijn oldtimer-sensoren gaan op scherp staan :D . De straat parallel van de rue St Antoine , blvd Henri IV blijkt grotendeels afgesloten voor een filmopnamen, en ik zie in een zijstraat wat lijkt op de achterkant van een Simca p60 Aronde ! In een drafje ernaar toe en wat zien ik oa : een Simca p60 Aronde , Citroën Ami6 , Renault Caravelle, Panhard Dyna Z , Peugeot 404 , Peugeot 203, ik waan me eventjes in de jaren '60!!, zoveel klassiekers in één straatje en zo geparkeerd alsof ze er al altijd zo bijstaan.
De film heet Le Redoutable van Michel Hazanavicius ,speelt zich af rond mei 1968 komt waarschijnlijk in 2017 uit.

Hier is alvast en voorproefje , zodra ik m'n andere foto's heb verwerkt dan plaats ik meer ,ook van andere klassiekers die ik ben tegengekomen.

Afbeelding

Afbeelding
dannel70
 
Berichten: 82
Geregistreerd: 28 feb 2010, 14:21
Woonplaats: Waalwijk

Re: Le redoutable

Berichtdoor Marinus » 28 aug 2016, 20:19

Leuke verrassing zo, je waant je inderdaad decennia terug in de tijd 8)

Peugeot 605 SR 3.0 V6 v12 (123Kw) 1992 / blanc
Peugeot 208 1.2 110 Allure automaat 2016 /gris shark
Peugeot 508 GT 2.2 HdiF automaat 2014 / gris haria
Avatar gebruiker
Marinus
 
Berichten: 2676
Geregistreerd: 07 okt 2006, 22:07
Woonplaats: Overloon

Re: Le redoutable

Berichtdoor Mockenrue » 30 aug 2016, 01:04

Cool. We wachten op de rest van de reportage !
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2742
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad


Keer terug naar Peugeot in bladen, boeken, films en op TV

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten