Moeder ik wil bij de revue in de herhaling

Leuk artikel of boek gelezen, komt Peugeot in een TV-programma of in een film voor, en wil je je mede-forumleden daar op wijzen? Schrijf hier je eigen tips en 'recensies'.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti, Le Lion

Moeder ik wil bij de revue in de herhaling

Berichtdoor wondervinger » 27 jul 2016, 23:18

Voor de liefhebbers. Vanaf vandaag kun je iedere werkdag opnieuw genieten van Moeder ik wil bij de revue! Je ziet het om 17.10 uur op NPO 1. Kijk jij ook?
Het Beste,

403 BL `60, ferguson TEF met banaanlader `54, Zundapp 510-101 `63.
Avatar gebruiker
wondervinger
 
Berichten: 268
Geregistreerd: 19 maart 2009, 00:15
Woonplaats: Veendam

Re: Moeder ik wil bij de revue in de herhaling

Berichtdoor beeperhorrie » 28 jul 2016, 12:11

Ferguson TEF? Is dat met de goud-brons kleurige aandrijflijn?
Afbeelding
Avatar gebruiker
beeperhorrie
 
Berichten: 593
Geregistreerd: 31 jul 2015, 08:46

Re: Moeder ik wil bij de revue in de herhaling

Berichtdoor wondervinger » 28 jul 2016, 23:51

Neen volgens mij is dat de serie erna. TE serie ( grijs) en dan de verschillen TE A benzine, TE D petroleum, TE F diesel. Zo waren er nog wat varianten van de TE serie. Daarna kwam volgens mij de goudbuik en vervolgens de rode Massey Ferguson 35.
Het Beste,

403 BL `60, ferguson TEF met banaanlader `54, Zundapp 510-101 `63.
Avatar gebruiker
wondervinger
 
Berichten: 268
Geregistreerd: 19 maart 2009, 00:15
Woonplaats: Veendam

Re: Moeder ik wil bij de revue in de herhaling

Berichtdoor beeperhorrie » 29 jul 2016, 20:30

Valt wel buiten de context van dit onderwerp maar a la.

Weer wat geleerd, ben zelf niet zo heel bekend met de Fergusons. Ik wist dan ook niet dat die ook een petroleum motor hadden.
Mijn kennis stopt wel zo'n beetje bij de oude groene Duitsers: Deutz, Fendt en Kramer.
Mijn ervaringen zitten eigenlijk alleen in oud oostblok spul als Ursus en Belarus. Zoals hieronder de Belarussen MTZ 52, MTZ 80 en de ronde neuzige MTZ 50.
Van die laatste waren er twee waarvan een met electrische start en een met een tweetakt startmotor. Die laatste was geschikt voor petroleum en diesel (lampen olie met dennengeur werkte trouwens ook toen ik eens met slecht weer naar de disco in het dorp wilde en de tank leeg bleek te zijn).
Van de destijds algemeen genoemde slechte kwaliteit heb ik nooit veel gemerkt; ze waren niet vaker defect dan de David Browns, Fords en andere moderne tractoren die in het dorp rond reden. Wel hadden ze als voordeel dat je nooit meer nodig had dan 4 steek-ringsleutels, een schroevendraaier, een hamer en een houtblok om alle voorkomende problemen te kunnen oplossen.

Op de bijna veertig jaar oude foto ook nog een GS en een Daf bestel.

Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
beeperhorrie
 
Berichten: 593
Geregistreerd: 31 jul 2015, 08:46


Keer terug naar Peugeot in bladen, boeken, films en op TV

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten