Oud artikel 404/504 cabrio online

Leuk artikel of boek gelezen, komt Peugeot in een TV-programma of in een film voor, en wil je je mede-forumleden daar op wijzen? Schrijf hier je eigen tips en 'recensies'.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti, Le Lion

Oud artikel 404/504 cabrio online

Berichtdoor Mockenrue » 11 dec 2014, 02:33

Telegraaf/Autovisie artikel uit 1986:
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2745
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Re: Oud artikel 404/504 cabrio online

Berichtdoor Maarten Deen » 11 dec 2014, 08:32

Een mooi artikel. Mijn broer kocht in die tijd wel eens de Autovisie en toevallig had hij deze gekocht. Ik vond de auto's geweldig en toen ik (13 jaar later) een hobbyauto zocht kwam ik bij het doorzoeken van de advertenties weer een 404 cabrio tegen, herinnerde ik me dit artikel en dacht toen "wat, zijn die nog te koop en ook nog betaalbaar!?". En toen was de keus gemaakt.

Maar aan het artikel kun je wel lezen dat de schrijver helemaal niet met die auto's gereden heeft. 3-versnellingsbak in de 404? Nooit geleverd. "De aan de 404 Sedan identieke wielbasis zorgt ervoor dat ook grote mensen op de achterbank van een open rit kunnen meegenieten", eh, de bak voor de kap zorgt ervoor dat je achterleuning ongemakkelijk rechtop staat en je benen kun je niet kwijt. Twee volwassenen kunnen niet comfortabel achterin zitten.

Andere leuke opmerkingen "Nou, dat [de dagen van de carburateur geteld zijn] denken we nog steeds". Inmiddels zijn die dagen wel geteld. En 20 404 cabrio's in Nederland op kenteken, hoeveel zijn het er inmiddels? Het lijstje van Mike geeft al meer dan 110 cabrio's en coupé's.
Avatar gebruiker
Maarten Deen
Moderator
 
Berichten: 568
Geregistreerd: 06 apr 2004, 17:59
Woonplaats: Helden

Re: Oud artikel 404/504 cabrio online

Berichtdoor MarcoPeus » 11 dec 2014, 11:28

Leuk detail, de blauwe 404 cabriolet in t autovisie artikel van dit jaar schittert ook op de cover van autoreview's classiccars van deze maand. Eigendom van een bekende Peugeot dealer/liefhebber in o.a. Culemborg.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Oud artikel 404/504 cabrio online

Berichtdoor Harrie » 11 dec 2014, 18:14

+ 1 , leuk artikel, al moet je idd. een en ander met een korreltje zout nemen.

de witte 404 cabriolet 25-00-AK is ook nog steeds in NL bij een liefhebber. :-)
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek


Keer terug naar Peugeot in bladen, boeken, films en op TV

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 56 gasten