Op zoek naar fraaie Peugeots voor boek ClassicCare

Leuk artikel of boek gelezen, komt Peugeot in een TV-programma of in een film voor, en wil je je mede-forumleden daar op wijzen? Schrijf hier je eigen tips en 'recensies'.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti, Le Lion

Op zoek naar fraaie Peugeots voor boek ClassicCare

Berichtdoor FNL » 02 sep 2013, 08:21

ClassicCare wil een niet-commercieel boek gaan publiceren van oldtimers en wil daar uiteraard ook van Peugeot een paar modellen opnemen. Daarvoor heeft zij goede foto’s nodig. Wie kan helpen of wie stelt zijn auto ter beschikking? Wij kregen onderstaand verzoek.

Welke auto's gaat het om?
Een 504 sedan vanaf 1968, 505 sedan vanaf 1979, 205 vanaf 1983 en een 405 sedan vanaf 1987. Een origineel Nederlandse auto geniet de voorkeur, maar is zeker geen noodzaak.

Het is de bedoeling om op een mooie locatie uw schoongemaakte en gewassen auto vanuit verschillende invalshoeken te fotograferen zowel aan de buiten als aan de binnenkant en detail opnames van delen die kenmerkend zijn voor uw type auto. Bent u zelf in de gelegenheid om digitale foto’s te maken en aan mij te mailen?, indien dit niet het geval is dan wil ik afspreken zodat ik ze kan maken. Voor deze artikelen die tzt gezamenlijk een boek gaan vormen moeten namelijk 75 auto’s van zeer uiteenlopende merken gefotografeerd worden zodat elke hulp en tijd besparing welkom. En hoewel ik veel oldtimer en klassieker evenementen bezoek lukt het niet om dan alle benodigde auto’s tegen te komen laat staan de eigenaren. Met het schrijven van de tekst ben ik al ver gevorderd, maar een autoboek is niets zonder mooie foto’s natuurlijk , en een potentiele uitgever moet natuurlijk wel iets pakkends te zien en te lezen krijgen. Ik kan dus nog niet aangeven of de artikelen eerst in delen in een klassiekerblad gepubliceerd worden of eerst in geheel als boek verschijnen. Nadat er groen licht is gegeven voor publicatie kan het zijn dat ik opnieuw contact opneem voor meer informatie of foto aanvullingen. Ik kan u eventueel een aantal foto’s als voorbeeld sturen, maar laat vooral uw fantasie de vrije loop en zet de camera in de hoogst mogelijke resolutie. Wel heb ik het verzoek om in ieder geval een staande foto van recht van voren en recht van achteren te maken waarbij aan de bovenzijde voldoende ruimte overblijft voor overlappende tekst. Foto’s met op de achtergrond een natuurgebied, een historisch of juist modern pand voegen zeker iets extra’s toe aan een impressie. Het is in ieder geval de bedoeling dat andere auto’s, bedrijfsreclame of personen niet op de foto’s te zien zijn, want daarmee leidt je de aandacht af van het eigenlijke onderwerp: uw auto. Wilt u de foto’s daarna via www.wetransfer.nl naar care4classics@gmail.nl zenden zodat deze voor evt. publicatie te bewerken en geschikt te maken zijn? Als laatste hoor ik graag of u in geval van publicatie uw naam als fotograaf vermeld wilt zien en of het kenteken van uw auto zichtbaar afgedrukt mag worden.

n.b. Het maken van dit boek is een hobbyproject, maar ik ben wel werkzaam in de timerbranche. Indien u meer wilt weten kijkt u dan op www.classiccare.nl. Ik hoop u hiermee voldoende informatie verstrekt te hebben.

Met vriendelijke groet,
Classiccare
Peter Valkenburgh
Mail: < care4classics@gmail.com>
Of via <redactie@pcn.nl>
"a splended time is quaranteed for all"
Avatar gebruiker
FNL
 
Berichten: 185
Geregistreerd: 13 apr 2006, 22:45
Woonplaats: Hasselt

Re: Op zoek naar fraaie Peugeots voor boek ClassicCare

Berichtdoor jan-03 » 02 sep 2013, 08:43

Geweldig dat je dit doet Peter!! Ik hoop op veel respons!! En kijk natuurlijk uit naar het resultaat..
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Op zoek naar fraaie Peugeots voor boek ClassicCare

Berichtdoor Martijn » 02 sep 2013, 10:30

Mijn origineel Nederlandse 405 SR uit 87/88 mag je wel gebruiken hoor... en eventueel heb ik ook nog wel een origineel Nederlandse 505 STI uit 1980 en een Nederlandse 205 uit 1983.
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum


Keer terug naar Peugeot in bladen, boeken, films en op TV

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten