Voorjaarsklussen

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Voorjaarsklussen

Berichtdoor David » 29 maart 2006, 19:37

Beste medeforummers,

Binnenkort studeer ik af en heb ik weer volop tijd om aan de camper te sleutelen. Om de APK door te komen moet de uitlaat vervangen worden. Dit zal niet zo'n groot probleem zijn, maar toen ik de auto vorig jaar wilde stallen, viel me op dat ter hoogte van de kitnaad aan de voorkant een enorme bobbel zat. Na wat krabben bleek de carroserie enorm verrot te zijn. Dat betekent dat een gedeelte van de voorkant vervangen moet worden. Mijn vraag is de volgende: heeft iemand ervaring met het demonteren van de ramen en deuren van een J7. Heeft er iemand ervaring met het zelf spuiten/rollen van een auto? Welke klussen voeren jullie uit als de J7 weer uit de stalling komt?

Als ik een beetje meer weet moet het een stuk sneller kunnen gaan. Ik ben handig, heb tijd, heb geduld, maar ik heb nog niet zoveel ervaring met klussen aan de J7.

BVD
Een Porsche???? Nee, doe maar een camper!!!
David
 
Berichten: 55
Geregistreerd: 07 dec 2004, 13:44
Woonplaats: Delft

voorjaarsklussen

Berichtdoor BertOrbons » 29 maart 2006, 21:03

De Peugeot J7 is geen lastige auto, wel groot en zwaar. Gelukkig met een stevig frame, dus aan de bovenbouw kun je veel verwijderen en lassen. Het plaatwek heeft voldoende dikte om te kunnen lassen (CO2 of met gas)

Waar zit de "bobbel" eigenlijk? Als het de felsnaad is die binnen en buitenzijde van het front met elkaar verbindt, dan zit daar normaal geen kit. Misschien is het een provisorische reparatie.
Rot materiaal wegknippen (slijpen kan ook) en een of meerdere stukje plaat inlassen. Maar misschien is het verstandiger op een makkeljker plaats te beginnen.

De schuifdeuren gaan er gemakkelijk af. Aan de bovenzijde beide moertjes verwijderen en de bouteinden voorzichtig naar binnen tikken.
Dan kan de deur naar je toe gekanteld worden en vallen de rolletjes op de grond (let op)