peugeot j7 te koop

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

peugeot j7 te koop

Berichtdoor froukje » 02 maart 2006, 16:36

BUS IS ONDERTUSSEN VERKOCHT

snik snik, deze bus gaat me teveel werk kosten. helaas, maar waar:
voor liefhebber of klusser:
Deze camper is een prachtige klassieke peugeot j7. gereviseerd; er zit een motor van j9 in. bouwjaar 1975. diesel. geen apk (december 2005 afgelopen).
het interieur is een camper, maar is wel aardig gestript. ik heb erg veel extra onderdelen (remmen, goede banden (banden die er nu onder zitten zijn twee jaar geleden vervangen), ramen, radiator, lampen, inrichtingsdingen zoals keukenplaatjes etc, mooie imperiaal koffer (van hout!), imperiaal, etc. ik was van plan het interieur mooi te maken, maar zie er van af,omdat dit busje me teveel gaat kosten: De apk is intussen verlopen, en om nieuwe apk te krijgen moet er een stukje aan de draagas gelast worden, de handrem kabel vervangen, en de kilometerklok en kilometerkabel vervangen worden. kortom een klusje wat voor mij te duur wordt. (geschatte kosten voor nieuwe apk plus reparen van voorgenoemde onderdelen is rond 500-600 euro).

<edit door Jeetje 04-03-2006>

de foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door froukje op 06 apr 2006, 10:05, in totaal 1 keer bewerkt.
froukje
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 14 dec 2005, 16:55
Woonplaats: rotterdam

Berichtdoor Jeetje » 02 maart 2006, 16:49

Nu die foto's nog... :wink:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

j7 te koop

Berichtdoor leo greiner » 02 maart 2006, 18:55

wat zijn qua carrosserie de moeilijke plekken aan een J7. Ze zien er prachtig uit, maar hoe staat het met de roest? Wie weet iets.
leo greiner
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 07 jun 2005, 22:07

Berichtdoor Jeetje » 02 maart 2006, 21:46

Over bekende roestplekken bij een J7 kan ik je wel het een en ander vertellen...

Inmiddels is dit onze tweede en onze vorige (een J7E uit 1969) had al veel roest toen we 'm kochten. Daar zijn toen een enorme hoeveelheid vierkante meters aan glasfibermatten, liters hars, deciliters harder en kilo's plamuur ingegaan en die zag er vervolgens súper uit. Het was echt niet te zien dat die auto voor 1/4 uit polyester bestond :oops: ...

Alleen kwam er elk jaar wel weer een paar kilo's en liters van het een en ander bij, want die auto blééf roesten...

En tóch hebben we besloten, toen deze auto 'beyond repairs' was om tóch weer een J7 te kopen... Als je eenmaal met dat J7-virus behept bent, is er geen weg terug! :oops:

Na een lange zoektocht zijn we tegen Jeetje aangelopen (meer bij toeval). Ons Jeetje heeft voor 90% nog de originele lak en heeft -nauwelijks- roest...

Toch weten/kennen wij inmiddels wel de zwakke plekken van een J7...

Waar moet je op letten (qua roest)?

- Het onderstel is meestal in goede staat. Dat kan bijna niet stuk! Alleen vooraan bij de ophanging is een beruchte (roest)plek.
- De wielkassen zijn roestgevoelig; vooral de achterkassen aan de binnenzijde waar de vloer en wielkassen bij elkaar komen
- De overgang tussen het busgedeelte en de cabine (het opstapje) is roestgevoelig
- De onderkant van de deuren vertoont heel vaak roest, zo erg zelfs dat die soms wel 10 cm of verder helemaal weg zijn...
- De naden waar de carrosseriedelen tegen elkaar gezet zijn (met name de naad boven de koplampen, vertonen vaak roest.
- De dakgoot is vaak roestig. Er zit vaak een klemlijst overheen (dat is origineel). Daar blijft water lang onder zitten en dat bevordert roest. Trek zo'n lijst er bij het bekijken van een auto altijd even vanaf en bekijk wat daar onder zit!
- De overgang tussen de auto en het (af-fabriek geleverde) verhoogde dak is een zeer zwakke plek. Daar zit bijna altijd roest!
- Waar ramen zitten (met rubbers) is de roestgevoeligheid ook erg hoog. Daar ontstaan nog wel eens roestblaren.

Als je bovengenoemd lijstje zo bekijkt, begin je wellicht te twijfelen of je wel een J7 moet nemen, maar je kunt het 1) treffen en 2) je kunt er vaak wat aan doen. Dat kan radicaal en professioneel, maar ook plaatselijk en amateuristisch....

Eigenlijk is het met een J7 vergelijkbaar gesteld met alle utilitaires uit die tijd (jaren '60/'70)... Zoek maar eens naar een roestvrije HY, een Estafette, een Transit, een Transporter (I of II), etcetera, etcetera. Die kun je nauwelijks vinden!

Ook in Nederland zijn goede en mooie J7's te vinden (kijk maar naar Jeetje en -bijvoorbeeld- het busje van medeforummer Peugje).

Toevallig weet ik dat er ook een prachtige J7 te koop staat bij www.classicjaap.nl : http://www.classicjaap.nl/auto.php?auto_id=52 ...

Het kost wat, maar dan heb je ook wat...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 51 gasten