Goed idee LPG, wij zijn er erg blij mee.
Bij ons ligt er een 120 liter tank overdwars achter de stoelen, waar ons bed is. Dat is een aardige tank maar wel fijn met 1 op 4.5 dat we rijden, zeker in landen waar LPG relatief duur is of weinig pompen zijn.
De verdamper zit rechts in de ruimte rechts van de accubak. De slangen gaan dus boven de accu langs, dit is niet optimaal met het in en uithalen van de accu, maar dat hoeft gelukkig niet heel vaak.
In de 2 liter koppen zitten over het algemeen geharde zetels, maar ik heb wel eens een 2 liter kop gehad van een vroeg bouwjaar deze had geen geharde zetels. Dus heb ik toen een andere kop laten reviseren die hier aan toe was en deze er maar snel ingeschroefd. Met niet geharde zetels is de klepspeling na 1000 km 15 honderdste minder....
Sinds we van en 1.6 blok naar 2.0 blok zijn gegaan werkt de kachel niet meer. Ik denk dat dit komt door de extra aftakking in het koelwater systeem naar de kop, die de 1.6 niet heeft en de 2.0 wel. Op deze koelwater leiding zit ook de kachel en ook de LPG verdamper. Misschien dat hij niet genoeg water kan pompen voor deze 3 dingen tegenlijk, en is de kachel de lastigste door te pompen. Maar het kan ook aan de waterpomp liggen, er is toen een nieuwe op gezet maar misschien heeft deze kleinere doorlaten ofzo. Ik heb er nooit echt uitvoerig naar gekeken en getest, we rijden in de winter niet met de bus.
Ik ben benieuwd hoe dat bij jou gaat.