Beginners vraag aankoop J7

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Beginners vraag aankoop J7

Berichtdoor NielsS » 16 aug 2020, 18:53

Dag allemaal,

Ik ben momenteel op zoek naar een J7 om als project om te bouwen naar een camper.
Het charme van deze wagen heeft me helemaal te pakken gekregen.

Nu ben ik niet erg bedreven in het sleutel aan auto's, maar ik ben wel zeer leergierig.
Zouden jullie deze wagen aanraden voor een beginner?

Budget en tijd heb ik genoeg. Alleen heb ik enkel een garagetent om deze te stallen tussen de werken door.

Hebben jullie tips of opmerkingen die ik in het achterhoofd moet houden bij mijn zoektocht?
NielsS
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 16 aug 2020, 01:55

Re: Beginners vraag aankoop J7

Berichtdoor hendrika » 20 aug 2020, 11:18

hallo niels,

j7s zijn hele leuke busjes. als je minder sleutel ervaring hebt maar wel budget, kun je het laten onderhouden door een garage, dus dat is dan geen probleem. of je zoekt er een leuk klusvriendje bij, of een garage die je wat wil leren.
de techniek is niet te lastig en veel onderdelen zijn goed toegangkelijk ook zonder brug...

tips voor aankoop:
- benzine of diesel of lpg, diesels maken meer herrie en veel trillingen, benzine is duurder in verbruik.
- er zijn enkele uitvoeringen kwa deuren, schuifdeuren of klapdeuren voor, frietklep achter of twee deuren, zijdeur of niet. dan heb je nog veel ramen, weinig ramen, grote ramen, kleine ramen....
- orginele banden 19r400 zijn duur, er zijn nieuwe velgen te krijgen maar deze kosten ook iets van 125 euro per stuk, dus heb je oude velgen en nieuwe banden nodig ben je zo 1000 euro verder. of nieuwe banden op oude velgen plaatsen dat doen ook vele, maar officieel past het niet.
- (mooie) camper inrichtingen zijn leuk, maar soms koop je wel andermans ideeen van wat een goeie camper inrichting is. dus al is het nog zo mooi, maar niet wat jij fijn vind, pas het aan.
- koop iets wat bij je past (of bij de garage in de buurt), de ene heeft technisch onderhoud nodig, de andere laswerk, de andere een goede verfbeurt, de andere een camper interieur, etc.

succes ermee!
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Re: Beginners vraag aankoop J7

Berichtdoor peugeotoldtimer » 22 aug 2020, 15:43

--
Avatar gebruiker
peugeotoldtimer
 
Berichten: 65
Geregistreerd: 09 aug 2015, 13:49
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Beginners vraag aankoop J7

Berichtdoor yaay7 » 15 sep 2020, 20:55

Hoi Niels,

Allereerst heb je geluk dat je voor een J7 gevallen bent. Ze zijn superleuk! :D Bij mij was het ook zo gegaan en achteraf besef ik pas wat voor voordelen een J7 heeft t.o.v. andere oude busjes. Stahoogte, schuifdeuren, zijschuifdeur, frietklep.. Wat ik ook aan zou raden is om eens een keer te 'voelen' in een J7. Kijken of ie bevalt qua grootte, hoe 'ie zit en rijdt.

Als je budget hebt kun je eens contact opnemen met Reparaats in Goirle. Die haalt goede bussen uit Frankrijk. Het is wat prijziger maar qua carrosserie zijn ze er relatief goed aan toe.

Wat ben je van plan om zelf te doen?
- onderhoud
- laswerk
- interieur
Ivo Vastré Photography
www.ivovastre.com
Avatar gebruiker
yaay7
 
Berichten: 243
Geregistreerd: 10 apr 2012, 18:50
Woonplaats: Kaatsheuvel


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten