ac delco rc2 280

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

ac delco rc2 280

Berichtdoor bmw1802 » 28 aug 2019, 18:17

Ben ik weer, ik ben op zoek naar een nieuwe radiator dop voor op de nieuwe radiator.(Kleine uitvoering)
Nu heb ik de oude schoongemaakt en die heeft blijkt baar een overdrukventiel van 280mbar.
dit lijkt mij erg weinig, ik kan nergens lezen hoeveel druk die mag hebben.
iemand een idee?
PEUGEOT j9 1980
bmw1802 1975
Avatar gebruiker
bmw1802
 
Berichten: 141
Geregistreerd: 24 feb 2015, 00:29

Re: ac delco rc2 280

Berichtdoor BartjeJ7 » 28 aug 2019, 19:01

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het koelwatersysteem van de benzinemotor drukloos is. Als het water warm wordt, ontstaat er natuurlijk wel een beetje druk. Er zit ook geen expansievat bij (de j7).

Maar correct me if I'm wrong ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Avatar gebruiker
BartjeJ7
 
Berichten: 209
Geregistreerd: 07 jan 2017, 10:50

Re: ac delco rc2 280

Berichtdoor risky » 28 aug 2019, 20:33

bmw1802 schreef:Ben ik weer, ik ben op zoek naar een nieuwe radiator dop voor op de nieuwe radiator.(Kleine uitvoering)
Nu heb ik de oude schoongemaakt en die heeft blijkt baar een overdrukventiel van 280mbar.
dit lijkt mij erg weinig, ik kan nergens lezen hoeveel druk die mag hebben.
iemand een idee?


Ik heb nog een nieuwe dop liggen. Ik zal even kijken morgen
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: ac delco rc2 280

Berichtdoor risky » 28 aug 2019, 20:34

BartjeJ7 schreef:Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het koelwatersysteem van de benzinemotor drukloos is. Als het water warm wordt, ontstaat er natuurlijk wel een beetje druk. Er zit ook geen expansievat bij (de j7).

Maar correct me if I'm wrong ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk


Ik zou de dop niet zo open draaien bij een hete motor.
Er staat gewoon veel druk op bij 80/90 graden :mrgreen:
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: ac delco rc2 280

Berichtdoor BartjeJ7 » 28 aug 2019, 21:05

Nee, dat is natuurlijk ook veel te warm om aan te raken :)

Wat betreft die 280 mbar van de dop vind ik het volgende:

Mijn frans is niet zo goed maar zou het kloppen?Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Avatar gebruiker
BartjeJ7
 
Berichten: 209
Geregistreerd: 07 jan 2017, 10:50

Re: ac delco rc2 280

Berichtdoor bmw1802 » 28 aug 2019, 22:56

Zo te zien wel, maar ik blijf het wel laag vinden.

Mijn BMW 02 heeft er eentje van 1 bar en dat is het gelijke systeem wat de peugeot ook heeft.

ik vind die 107°C wel interessant. water kook temp bij 1 bar is 100°C bij 1.3 bar kookt water bij 107°C
dan mag er een standaard dop op van 1.0 bar geen probleem zijn. vanuit gaande dat de temp in de radiator lager ligt dan in de cilinderkop.

Het blijft puzzelen met die oude Busjes
PEUGEOT j9 1980
bmw1802 1975
Avatar gebruiker
bmw1802
 
Berichten: 141
Geregistreerd: 24 feb 2015, 00:29


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten