J7 ophalen in Frankrijk: wie doet mee!

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

J7 ophalen in Frankrijk: wie doet mee!

Berichtdoor BART-J7 » 02 okt 2018, 22:26

Aan alle J7 rijders en J7 klussers,

Ik heb sinds 2015 een J7. Heerlijk.
Echter in mei 2017 werd ik van achteren aangereden toen ik 85km/p/u reed op een lege A1 ter hoogte van Barneveld 23.45 uur. Iemand vond het nodig om te appen achter het stuur en mijn J7 kapot te rijden door met 140km/p/u achterin te knallen.
Al met al heeft het heel erg lang geduurd door onenigheid met de verzekering.
De bus heb ik lekker binnen neergezet en zo nu en dan gestart en over het afgesloten terrein gereden om de motor en banden weer even wat leven te laten voelen.

Nu. Ik ben begonnen met het opknappen van mijn bus.

Nu had ik 3 maanden geleden een deal met iemand die de benodigde onderdelen heeft staan. En dan begint mijn werk seizoen. Niet meer mailen, niet meer warm houden en dat is dom. Want intussen wil deze persoon de onderdelen houden omdat het niet meer te krijgen is, dan wel steeds duurder wordt.
Nu ben ik een beetje aan het denken over de plaatwerk/onderdelen in Nederland. Moeilijk. Alles wordt conform de schaarsheid steeds duurder. Dit moet anders kunnen dacht ik.

Ik heb rijbewijs CE + Code 95. wil zeggen vrachtwagen rijbewijs + chauffeurs diploma. (ook als zzp in te huren voor andere rit klussen... ik rijdt voornamelijk oldtimer trekker/opleggers +/- 1960-1973 scania/volvo/mercedez) maar ook modern en lengte 16.5 meter is normaal voor mij. + heftruck certificaat.

Wie is er geïnteresseerd in welke onderdelen van de J7/J9
Wie wil er mee doen in een potje maken om de huurvrachtwagen rit kosteloos te maken in ruil voor onderdelen met korting. De korting op de aankoop van de onderdelen moet inhouden dat de busjes die gekocht worden zichzelf qua aankoop moeten terugverdienen.

Ik ga de komende dagen uitrekenen wat het kost om 1x bus te kopen ergens in Frankrijk en op een aanhanger te zetten, tegenover een vrachtwagen te huren en er meteen 3 of 4 te kopen en dan meenemen naar Nederland. Alleen de stalling is nog een probleem voor mij. Die heb ik niet.

Ik heb een Gmail adres geopend voor ons die interesse hebben in onderdelen. _____ peugeotJ7ophalen@gmail.com ______

Voor diegene die interesse hebben, voor de helderheid in deze volgorde opschrijven:

Mail Onderwerp: J7 France 2018+onderdeel
_____________________________________
Naam+Achternaam
_____________________________________
06 nummer
_____________________________________
mail adres
_____________________________________
Bedrag: het bedrag dat je in het potje wilt stoppen om de vrachtwagen rit retour kosteloos te krijgen.
_____________________________________
Onderdeel: Geef zo duidelijk mogelijk aan welk onderdeel jij nodig hebt.
_____________________________________
Foto's meesturen is een pre. vooral als het om kleine dingen gaat waar maten belangrijk zijn.
Om maten op foto goed weer te geven; doe een MEETLINT/ROLMAAT in CM. ernaast.
_____________________________________

Met name is het plaatwerk en raam rubbers schaars geworden in Nederland. Dus als iemand daar interesse in heeft, graag! Want 3 busjes halen is leuker dan 1 !
Wanneer alle gegadigden die in deze poule komen te zitten de onderdelen hebben die nodig zijn, de onderdelen die overblijven komen kosteloos toe aan de PCN danwel lion d'or.

Wanneer ik van iedereen weet hoeveel er in het potje kan, kan ik gaan kijken of dit succes kan worden.

Ik heb dit dus allemaal bedacht op papier. Maar wanneer iemand van jullie hier al ervaring mee heeft hoor ik graag van jullie hoe dit beter aan te pakken.


Ik hoor graag van jullie! Groeten, Bart

Het te gebruiken gmail adres is:
____________________________________

peugeotJ7ophalen@gmail.com
____________________________________


Bart smit
0623034102
bart@microbar.nl
peugeotJ7ophalen@gmail.com
BART-J7
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 12 feb 2015, 00:13

Re: J7 ophalen in Frankrijk: wie doet mee!

Berichtdoor ZevendeHemel » 11 okt 2018, 23:05

Leuk initiatief! Ik heb mijne net uit Zuid Frankrijk over laten komen dat koste 750,- ex btw, 907,50 incl.
Dat heb je er al best snel uit, alhoewel je natuurlijk ook even op en neer moet om dat ding te kopen.
Alleen is denk ik je laatste punt stalling wel een dingetje...

Reparaats haalt ook regelmatig J’s uit Frankrijk. Kan je met hem niet een deal maken dat hij voor je naar wat plaatwerk kijkt?
ZevendeHemel
 
Berichten: 31
Geregistreerd: 12 aug 2018, 07:30

Re: J7 ophalen in Frankrijk: wie doet mee!

Berichtdoor J7Rutger » 25 okt 2018, 09:47

wie heb jij destijds gevraagd voor het transport zevendehemel?
J7Rutger
 
Berichten: 278
Geregistreerd: 28 apr 2014, 17:40

Re: J7 ophalen in Frankrijk: wie doet mee!

Berichtdoor ZevendeHemel » 26 okt 2018, 21:45

Rodenburg transport uit Aarlanderveen.
Super relaxdte lui en eigenlijk ook wel snel gegaan.
Dat ding van mij stond natuurlijk muurvast toen hij hem van de lader afhaalde, maar daar heeft hij nog even met de lier mee geholpen. :D
ZevendeHemel
 
Berichten: 31
Geregistreerd: 12 aug 2018, 07:30

Re: J7 ophalen in Frankrijk: wie doet mee!

Berichtdoor J7Rutger » 29 okt 2018, 19:56

thnx voor de reactie :)
J7Rutger
 
Berichten: 278
Geregistreerd: 28 apr 2014, 17:40

Re: J7 ophalen in Frankrijk: wie doet mee!

Berichtdoor BART-J7 » 22 nov 2018, 18:30

Aan Allen,

Schrijver van oorspronkelijke bericht hier! Door mijn verhuizing was ik even afwezig.
Inmiddels heb ik een redelijk mooie J7 kunnen vinden in Zuid Frankrijk. En zelf halen en laten doen is nog even de vraag qua kosten. Maar gaat elkaar niet veel verschillen denk ik. Zelf doen is natuurlijk wel meer spanning! nog even de offerte afwachten die ik net verstuurd heb.

Ik heb binnen nu en 2 weken afhankelijk van het transport, een bus staan waar ik slechts de linker hoek achter (bestuurderskant) en achterste paneel zijkant nodig heb. dus als iemand interesse heeft in andere onderdelen dan hoor ik dit graag op onderstaand email adres!

Als het goedkoper is laat ik mn J7 ophalen door Sinke autotransport. aanrader van een vrind. die liet des tijds zijn HY ophalen.

Groet,

Bart

bart@microbar.nl
BART-J7
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 12 feb 2015, 00:13


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten