Benzine lekkage voor carburateur

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Benzine lekkage voor carburateur

Berichtdoor fnolden » 24 aug 2018, 16:14

Wil mijn zoon de auto meenemen voor een weekje vakantie, hebben we net de bougies met enige moeite vervangen en blijkt er benzine te lekken. Net voordat de benzine de carburateur in gaat zit er een rond metalen huisje aan het motorblok vast waar de benzine doorloopt. Hieruit blijkt nu de benzine te lekken. Ik heb al gezocht in handboek, maar niets kunnen vinden. Weet iemand wat dit exact is en of ik hier een pakking kan vervangen oid om dit te repareren?
fnolden
 
Berichten: 70
Geregistreerd: 13 jun 2018, 18:27

Re: Benzine lekkage voor carburateur

Berichtdoor fnolden » 24 aug 2018, 16:42

Volgens mij is het de mechanische brandstofpomp die benzine aan de onderkant lekt. Het is de champignon aan de linkerkant van de motor waar benzineleiding ingaat en weer uitkomt.
Is het beter de hele pomp te vervangen of kan ik er nog wat zelf aan doen, door em uit elkaar te schroeven en te repareren?
fnolden
 
Berichten: 70
Geregistreerd: 13 jun 2018, 18:27

Re: Benzine lekkage voor carburateur

Berichtdoor Ycreak » 24 aug 2018, 18:15

Hoi allemaal, ik ben de zoon van fnolden :D We hebben de brandstofpomp gedemonteerd en schoongemaakt en zijn erachter gekomen dat de benzine door de pakking binnenin zo door het gaatje aan de onderkant van de pomp loopt. Helaas hebben alle vervangende pompen een week levertijd en moeten ze uit Berlijn komen, dus dat schiet niet op. Daarom mijn vraag: heeft iemand toevallig een reservepomp voor de J9 liggen die ik vanavond of morgen kan overnemen? (ik zal dan volgende week een nieuwe laten bezorgen bij diegene :] ) De afstand, mits in Nederland moet geen probleem zijn.
Ycreak
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 24 aug 2018, 18:03

Re: Benzine lekkage voor carburateur

Berichtdoor BartjeJ7 » 24 aug 2018, 18:23

Hoi, Ik heb wel een pompje liggen van een j7. Geen idee of die goed is maar kreeg ik als reserve bij de bus toen ik kocht

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Avatar gebruiker
BartjeJ7
 
Berichten: 209
Geregistreerd: 07 jan 2017, 10:50

Re: Benzine lekkage voor carburateur

Berichtdoor Ycreak » 24 aug 2018, 18:32

Hoi Bartje: heeft de J7 dezelfde motor als de J9? Wij hebben de 2 liter XN1P motor. Als ik op het internet kijk, hebben de 1.6 en de 2.0 liter J9 motoren dezelfde brandstofpomp, maar die van je J7 heeft een ander nummertje, maar wel hetzelfde plaatje :S Woon je toevallig enigszins in de buurt van Veenendaal? :D
Ycreak
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 24 aug 2018, 18:03

Re: Benzine lekkage voor carburateur

Berichtdoor BartjeJ7 » 24 aug 2018, 18:42

Ik heb de pomp niet thuis liggen. Ligt in Leusden dus dat is niet heel ver.

Ok heb je Pb gestuurd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Avatar gebruiker
BartjeJ7
 
Berichten: 209
Geregistreerd: 07 jan 2017, 10:50

Re: Benzine lekkage voor carburateur

Berichtdoor Am en Es » 24 aug 2018, 20:23

Is het een idee om een elektrische brandstof pomp te monteren?
Mocht de pomp van BartjeJ7 nou niet passen is dat misschien een optie.
Succes! hoop dat ie past. En alvast fijne vakantie! :D
Avatar gebruiker
Am en Es
 
Berichten: 74
Geregistreerd: 29 sep 2011, 20:48
Woonplaats: Lochem

Re: Benzine lekkage voor carburateur

Berichtdoor fnolden » 24 aug 2018, 21:58

Pomp van Bart gemonteerd en paste prima. Motor gestart en niets...
Nog even alles gecontroleerd en blijkbaar de startermotormassa losgetrokken :?
Vastgezet en nogmaals gestart... alles loopt perfect.
En geen lekkage meer.
@BartjeJ7, heel erg bedankt.
fnolden
 
Berichten: 70
Geregistreerd: 13 jun 2018, 18:27

Re: Benzine lekkage voor carburateur

Berichtdoor BartjeJ7 » 24 aug 2018, 22:14

Fijn! Mooi dat het werkt en graag gedaan. [THUMBS UP SIGN]

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Avatar gebruiker
BartjeJ7
 
Berichten: 209
Geregistreerd: 07 jan 2017, 10:50

Re: Benzine lekkage voor carburateur

Berichtdoor fnolden » 26 aug 2018, 14:48

Bart alles al via PM laten weten, maar toch interessant om het hier ook te vermelden. Pomp bleek na 5 km testritje toch niet meer te werken. Uit arren moede maar de ANWB gebeld (ik heb toch zeker niet voor niets een abonnement) en die kwamen binnen 30 minuten. De nieuwe pomp bleek idd de boosdoener en werkte niet. Zowel oude als nieuwe pomp ter plekke volledig uit elkaar gehaald om te proberen er nog 1 geheel van te maken, maar de maten waren verschillend. Dat ging dus niet. De pomp van BartjeJ7 weer in elkaar gezet, maar die werkte af en toe perfect en af en toe niet - helaas dus niet betrouwbaar genoeg. Blijkt de ANWB een elektrische pomp (voor carburateurgebruik) als standaarduitrusting te hebben die ze kunnen uitlenen. Mijn monteur had deze al uitgeleend aan een Citroën HY, maar een collega uit de buurt had er nog 1 liggen in de bus en is die komen brengen. Met twee man ingebouwd en ons een prettige vakantie gewenst. Pompje na de week vakantie weer terugsturen/brengen en dan zelf een electrische inbouwen.
fnolden
 
Berichten: 70
Geregistreerd: 13 jun 2018, 18:27

Re: Benzine lekkage voor carburateur

Berichtdoor fnolden » 10 sep 2018, 18:24

Inmiddels wel terug van vakantie en de brandstofpomp moeten uitbouwen. De ANWB man wilde em graag terug hebben. We hebben nu bij de http://www.carburateurwinkel.nl/ de Airtex 12 Volt Lage-Druk Brandstofpomp gekocht en vanmiddag ingebouwd. Dat is nu opgeloste de motor start zonder problemen. Elektrische aanzuiging van de benzine is echt een heel groot verschil met de mechanische pomp. Daar moest je als de leiding leeg was heel lang starten voordat de benzine van achter bij de motor kwam. Nu is het 3 keer het contact aan en de pomp heeft de rest gedaan.
Volgende probleem wat nu staat is het slecht stationair draaien van de motor.
fnolden
 
Berichten: 70
Geregistreerd: 13 jun 2018, 18:27

Re: Benzine lekkage voor carburateur

Berichtdoor jacqabe » 20 sep 2018, 23:20

Als ik kijk naar de revisie setjes voor de solex carburateurs vind ik dit wel een heel duur adres.
Peugeot 403B 1963, 504 cabrio 1972 en 203 Bachée 1950
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1670
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

Re: Benzine lekkage voor carburateur

Berichtdoor bmw1802 » 21 sep 2018, 17:57

https://www.ruddies-berlin.de/index2.html
een ander adresje zijn er wel veel meer, probeer ook eens Ebay.

ook handig voor de aanwezige tekeningen.

Afbeelding
gr. Henk
PEUGEOT j9 1980
bmw1802 1975
Avatar gebruiker
bmw1802
 
Berichten: 141
Geregistreerd: 24 feb 2015, 00:29

Re: Benzine lekkage voor carburateur

Berichtdoor fnolden » 24 sep 2018, 20:23

jacqabe schreef:Als ik kijk naar de revisie setjes voor de solex carburateurs vind ik dit wel een heel duur adres.


Die heb ik dan ook niet daar gekocht... Ben er inmiddels achter dat de stationair sproeier goed is, maar de behuizing in de carburateur waar deze sproeier in gedraaid wordt, is gescheurd. Niets anders te doen dan een nieuwe carburateur op te snorren. Is voor een J9 benzine XN1P motor. Iemand nog ideeën hiervoor?
fnolden
 
Berichten: 70
Geregistreerd: 13 jun 2018, 18:27

Re: Benzine lekkage voor carburateur

Berichtdoor fnolden » 01 okt 2018, 18:38

Heb er inmiddels twee gevonden waar weer 1 van te maken valt.
fnolden
 
Berichten: 70
Geregistreerd: 13 jun 2018, 18:27


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten