2l 5-bak

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

2l 5-bak

Berichtdoor fnolden » 06 jul 2018, 09:33

Ik zie af en toe op het forum een 2l benzine met een 5-bak voorbij komen. Ik heb nu een 4-bak en was benieuwd of op mijn motor een 5-bak te monteren is (winterprojectje, ga nu op vakantie zoals de bus nu is) of dat ik dan een hele nieuwe motor moet zoeken?
En weet iemand een adres waar ik dit soort zaken dan zou kunnen vinden?
fnolden
 
Berichten: 70
Geregistreerd: 13 jun 2018, 18:27

Re: 2l 5-bak

Berichtdoor hendrika » 06 jul 2018, 16:20

De motoren en bakken van de j7 en j9 zijn allemaal uitwisselaar. De motorsteunen zitten op dezelfde plek. Het koppelingshuis van de benzine is net iets anders als de diesel, maar dit koppelingshuis kun je makkelijk over zetten van de ene bak op de andere.

Er zijn twee types 5 bakken,met een andere eind overbenging.
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Re: 2l 5-bak

Berichtdoor fnolden » 06 jul 2018, 20:48

@Hendrika, ik kan dus een 5-bak zoeken en op mijn bestaande 2l motor zetten?
Interessant om eens naar te kijken...
fnolden
 
Berichten: 70
Geregistreerd: 13 jun 2018, 18:27

Re: 2l 5-bak

Berichtdoor hendrika » 08 jul 2018, 13:26

Ja dat kan, maar ze liggen niet op elke hoek van de straat en kosten ook wat.

Je hebt een e-bak, deze beginnen hetzelfde als de standaard benzine bakken en lopen iets verder door, of een f-bak, deze hebben een zwaardere eindoverbrenging dus je kan er theoretisch iets harder mee maar je hebt ook een zwaardere 1. De f-bak is op de markt gebracht in combinatie met de 2.5 liter diesel, een wat modernere diesel ten opzichte van de andere diesels. Een e-bak ging in combinatie met de 2 liter benzine en naar mijn ervaring sluit dit mooi aan.

Voordat je je zoektocht begint zou ik eerst even kijken wat voor bak je nu hebt. Een 5 bak betekent niet dat je een hele versnelling erbij krijgt, dus als je nu een c- bak zou hebben, is de upgrade minimaal en is het je het werk en geld misschien niet waard.

Achterop de bak staat een letter ingeslagen. Even zoeken op versnellingsbak topics dan kom je wel een plaatje tegen waar je moet kijken.
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten

cron